Soundcraft Delta 200 Mengtafel

voor specifieke pro-audio projecten als opname apparatuur, mengtafels, etc

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Al een nieuw tipje voor je tinzuiger bestelt? :lol:
Inderdaad heb ik daar een nieuwe voor nodig. :idea:
Farnell heeft ze in ieder geval. even HJ lief aankijken. :sure:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Vraagje : die 5-polige voedingsconnector, is die ook in de reguliere groothandel te krijgen, of ben ik daarvoor aangewezen op de service dienst van de importeur ?
Voedingstekker.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Dat was toen der tijd al een vage plug, ga je niet meer vinden ben ik bang.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Als er plek voor is, een 5polige xlr in kleien.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Dat was toen der tijd al een vage plug, ga je niet meer vinden ben ik bang.
Is op voorraad bij de service dienst, 26 euro ex.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Als er plek voor is, een 5polige xlr in kleien.
Zat ik ook al aan te denken, maar ik wil wel het geheel zo origineel mogelijk houden.
Ik kan er wel eentje naast monteren, en de bekabeling parallel laten lopen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Lekker prijsje....... voor een kutconnector.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Doosje vers snoepgoed binnengekomen. :yeah:
Elcotjes....jpg
Eronder zit ook een rolletje van 1 ons soldeer, die zal wel aardig opgaan aan dit klusje.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

1 ons? Ik koop mijn rollen altijd per halve kilo.... :mrgreen:

Ook al een nieuw zijkniptangetje besteld? :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Barry2001 »

ds23man schreef:
1 ons? Ik koop mijn rollen altijd per halve kilo.... :mrgreen:

Ook al een nieuw zijkniptangetje besteld? :lol:
Een halve kilo. Bang dat het van de tafel af rammelt ofzo :?:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Barry2001 »

ray5150 schreef:
Doosje vers snoepgoed binnengekomen. :yeah:
Elcotjes....jpg

Eronder zit ook een rolletje van 1 ons soldeer, die zal wel aardig opgaan aan dit klusje.
Lekker :D van ome Dick, wat ben je er voor kwijt?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Barry2001 schreef:
ds23man schreef:
1 ons? Ik koop mijn rollen altijd per halve kilo.... :mrgreen:

Ook al een nieuw zijkniptangetje besteld? :lol:
Een halve kilo. Bang dat het van de tafel af rammelt ofzo :?:
Aardbevingsgebied....... :lol:

Bovendien ben je een grote rol nooit kwijt! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Barry2001 schreef:
ray5150 schreef:
Doosje vers snoepgoed binnengekomen. :yeah:
Elcotjes....jpg

Eronder zit ook een rolletje van 1 ons soldeer, die zal wel aardig opgaan aan dit klusje.
Lekker :D van ome Dick, wat ben je er voor kwijt?
https://www.eoo-bv.nl/soldeertin/746-hf3210-100.html
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Vandaag de tafel gedemonteerd en de bak buiten gezet om deze even lekker af te soppen, was wel nodig ook. :-&
Tijdens het verwijderen van de broodjes kwam ik een paar opmerkelijke dingen tegen :
Bakje vuil.jpg
Aardedraad (1).jpg
Aardedraad (2).jpg
Aardedraad (3).jpg
Bakje schoon.jpg
Als ik het goed begrijp zou er een soort van ster-aarde aanwezig moeten zijn, ieder kanaal is voorzien van een Faston-tab.
Er zou per 5 of 6 kanalen een doorlussing moeten zijn, waarbij de aardraden samenkomen bij de mastermodule.
Daar zat ook die gammele Faston met de gele huls gemonteerd. blijkbaar is de firma Knoei & Bagger hier aan het werk geweest.
Ik zou dit graag netjes opnieuw willen monteren, zoals het hoort te zitten.
Misschien dat Gerhard daar zijn licht over kan laten schijnen ?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

SuperTrouperSmll.png
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Okee, je bent dus ABBA fan, staat genoteerd. :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Moest even diep graven. Per blok van 8 kanalen gaat er een draad naar het massapunt op de master en vanaf dat punt ook een draad naar het chassis. Waarschijnlijk hebben ze in het verleden de zaak een keer stuk getrokken.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Dat is goed mogelijk, ik heb geen verbinding naar het chassis aangetroffen in de vorm van een soldeeroog, Faston, of iets in die trant.
Kan best dat dat die twee draden waren die met een plakbandje verbonden waren.
Misschien dat daar de door de vorige eigenaar genoemde brom vandaan kwam.

Ik kwam ook enkele artikelen tegen over de 200B waarin werd gesproken over het ombouwen naar een "echte" steraarde met een massief aardblokje.
http://www.tangible-technology.com/articles/200b.html
http://eli-audio.blogspot.nl/2013/09/th ... -star.html

Er staat me bij dat je wel eens heb verteld dat je dit in het verleden ook iets dergelijks hebt uitgevoerd.
Ben je van mening dat dat hier ook zinvol is ?
Ik bedoel, het is nu toch al een zooitje, dan kan ik het net zo goed gelijk goed oplossen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Wat ik het verleden gedaan heb met mijn:

https://www.google.nl/search?q=tac+matc ... 0159364037

Een zware aardingstrip in de tafel gemonteerd en daarvan een aarddraad naar elk broodje gemaakt. Onzin om de voedingsnul in de busbar los te halen. Aardingstrip aan de inkomende voedingsnul gelegd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Dan ga ik hier ook iets dergelijks maken.
Is het de bedoeling dat de het aardingspunt geisoleerd van het frame komt, of mag die gewoon hard gekoppeld ?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Mag gewoon aan het chassis vastzitten.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Ik had even een idee voor het aardpunt, een stukje printplaat met daarop 30 male Faston's gesoldeerd.
Zoiets als dit :
Schermopname (17).png


Zou dat een propere oplossing zijn, of moet ik het meer in aardblokjes zoals in meterkasten gebruikt worden zoeken ?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Oh, maar zoiets kan ik ook zelf maken. Zal van de week wel eens kijken of ik een stuk koperstrip te pakken kan krijgen.
Een lengte van een meter lijkt me ietsjes wat teveel van het goede.
Plaats reactie