Ingangen schakelen met een draaischakelaar is m.i.z. niet zo moeilijk via een spanningsdeler op de analoge ingangen van de arduino, staat wel een voorbeeld sketch in arduino waar een potmeter een serie ledtjes met een potmeter achtereen volgend aan laten gaan, gewoon de leds vervangen door relais en de potmeter met vaste weerstanden aan een schakelaar.
Ik ben ook mee bezig met een arduino nano en werkt inmiddels, alleen de ingangen schakel ik met een drukknop die door de arduino uitgelezen wordt, ben ook begonnen zonder enige ervaring met arduino, gewoon omdat ik nog een paar pga2311 chips had liggen.
Alles werkt inmiddels, 5 ingangen met ook nog een ouderwetse monitor schakeling via schuifregister en uln2803, tevens een hoofdtelefoon ingang die de uitgang afschakeld, volume met rotary encoder via spi bus en display aan i2c, alles ook via infrarood te bedienen en volume wordt bij omschakelen weer langzaam opgedraaid, alle instellingen worden in eeprom bewaard.
Op de code zal wel veel aan te merken zijn, maar het geheel werkt inmiddels perfect.
Ik heb hier destijds al iets van gepost
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=23651
Ik ben alleen nog opzoek naar een geschikte behuizing.
Hardy