TV

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: TV

Bericht door Henkjan »

SSassen schreef:
Henkjan schreef:
gewone LED 78" heb je voor een kwart van de prijs... en die is tenminste curved
http://www.televisies.nl/samsung/ue78ku6500/
Curved wil ik zowieso niet, da's marketing onzin van Samsung.
heb je het wel eens kunnen vergelijken?
voor mn PC scherm vind ik t heerlijk, een plat scherm is ineens zo.... plat
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

Henkjan schreef:
SSassen schreef:
Henkjan schreef:
gewone LED 78" heb je voor een kwart van de prijs... en die is tenminste curved
http://www.televisies.nl/samsung/ue78ku6500/
Curved wil ik zowieso niet, da's marketing onzin van Samsung.
heb je het wel eens kunnen vergelijken?
voor mn PC scherm vind ik t heerlijk, een plat scherm is ineens zo.... plat
Ja. maar zit je 4 meter van je pc scherm?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: TV

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
heb je het wel eens kunnen vergelijken?
voor mn PC scherm vind ik t heerlijk, een plat scherm is ineens zo.... plat
Nog even en hij moet zeker ook nog melk geven? :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef:
Henkjan schreef:
gewone LED 78" heb je voor een kwart van de prijs... en die is tenminste curved
http://www.televisies.nl/samsung/ue78ku6500/
Is niet eens 3D. Dat wil je op dat formaat toch minimaal.
Ook marketinggeleuter.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TV

Bericht door SSassen »

Henkjan schreef:
SSassen schreef:
Henkjan schreef:
gewone LED 78" heb je voor een kwart van de prijs... en die is tenminste curved
http://www.televisies.nl/samsung/ue78ku6500/
Curved wil ik zowieso niet, da's marketing onzin van Samsung.
heb je het wel eens kunnen vergelijken?
voor mn PC scherm vind ik t heerlijk, een plat scherm is ineens zo.... plat
Klopt, da's ook precies het enigste scenario waarin 't goed werkt, als je er alleen voor zit. Een curved scherm heeft een focal point en daarmee een sweet spot, als je dus met meer dan twee personen een film gaat kijken is een plat scherm beter dan een curved scherm.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef:
Henkjan schreef:
heb je het wel eens kunnen vergelijken?
voor mn PC scherm vind ik t heerlijk, een plat scherm is ineens zo.... plat
Nog even en hij moet zeker ook nog melk geven? :rofl:
In dit geval een zij Peter. :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
Henkjan schreef:
SSassen schreef:
Curved wil ik zowieso niet, da's marketing onzin van Samsung.
heb je het wel eens kunnen vergelijken?
voor mn PC scherm vind ik t heerlijk, een plat scherm is ineens zo.... plat
Klopt, da's ook precies het enigste scenario waarin 't goed werkt, als je er alleen voor zit. Een curved scherm heeft een focal point en daarmee een sweet spot, als je dus met meer dan twee personen een film gaat kijken is een plat scherm beter dan een curved scherm.
Hebben je buren geen tv? :think: :think: :think:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TV

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Pjotr schreef:
Henkjan schreef:
gewone LED 78" heb je voor een kwart van de prijs... en die is tenminste curved
http://www.televisies.nl/samsung/ue78ku6500/
Is niet eens 3D. Dat wil je op dat formaat toch minimaal.
Ook marketinggeleuter.
3D Blu-ray werkt prima hoor bij de meeste 3D TVs, effect is behoorlijk realistisch. Maar als je geen 3D Blu-ray speler hebt, of niet vaak films kijkt is het zonde van je geld idd.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TV

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
SSassen schreef:
Henkjan schreef:
heb je het wel eens kunnen vergelijken?
voor mn PC scherm vind ik t heerlijk, een plat scherm is ineens zo.... plat
Klopt, da's ook precies het enigste scenario waarin 't goed werkt, als je er alleen voor zit. Een curved scherm heeft een focal point en daarmee een sweet spot, als je dus met meer dan twee personen een film gaat kijken is een plat scherm beter dan een curved scherm.
Hebben je buren geen tv? :think: :think: :think:
Het is voor jou misschien een vreemd concept, maar d'r komen hier wel eens mensen over de vloer die dan gezellig een film komen kijken en dan zit je soms met z'n 4-en of z'n 6-en.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
ds23man schreef:
SSassen schreef:
Klopt, da's ook precies het enigste scenario waarin 't goed werkt, als je er alleen voor zit. Een curved scherm heeft een focal point en daarmee een sweet spot, als je dus met meer dan twee personen een film gaat kijken is een plat scherm beter dan een curved scherm.
Hebben je buren geen tv? :think: :think: :think:
Het is voor jou misschien een vreemd concept, maar d'r komen hier wel eens mensen over de vloer die dan gezellig een film komen kijken en dan zit je soms met z'n 4-en of z'n 6-en.
Als wij hier een film kijken, gaan we naar de bioscoop. Misschien een vreemd concept voor jou?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TV

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Als wij hier een film kijken, gaan we naar de bioscoop. Misschien een vreemd concept voor jou?
Niet alle films draaien in de bioscoop Gerhard :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: TV

Bericht door Pjotr »

Vind 3D alleen goed werken op groot scherm, anders krijg je toch een soort van aquarium effect.

Persoonlijk vind ik het even grappig maar verder geen enkele toegevoegde waarde hebben bij normale film. Een goede film trekt je mee in het verhaal en de rest vervaagd. Alleen bij weidse special effects werkt het.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TV

Bericht door SSassen »

Pjotr schreef:
Vind 3D alleen goed werken op groot scherm, anders krijg je toch een soort van aquarium effect.

Persoonlijk vind ik het even grappig maar verder geen enkele toegevoegde waarde hebben bij normale film. Een goede film trekt je mee in het verhaal en de rest vervaagd. Alleen bij weidse special effects werkt het.
Mee eens, soms zorgt het er juist voor dat je afgeleid wordt en meer bezig bent met het 3D-effect te plaatsen dan dat je het verhaal van de film volgt, in dat soort gevallen kan de 3D gelukkig ook gewoon uit.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: TV

Bericht door Barry2001 »

Heb het hier thuis ook, gebruik het nauwelijks. Een enkele film heeft meerwaarde, de meesten juist niet, je levert alleen maar in op contrast. Helaas heb je in de bios niet altijd de keuze tussen 3D/2D, en men mist dan de toeslag natuurlijk.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TV

Bericht door SSassen »

Barry2001 schreef:
Heb het hier thuis ook, gebruik het nauwelijks. Een enkele film heeft meerwaarde, de meesten juist niet, je levert alleen maar in op contrast. Helaas heb je in de bios niet altijd de keuze tussen 3D/2D, en men mist dan de toeslag natuurlijk.
In mijn ervaring is er bij de 3D voorstellingen minder klierende en met popcorn gooiende jeugd, toeslag meer dan waard in dat geval :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
ds23man schreef:
Als wij hier een film kijken, gaan we naar de bioscoop. Misschien een vreemd concept voor jou?
Niet alle films draaien in de bioscoop Gerhard :mrgreen:
Sinds de opkomst van het internet is de pornobios inderdaad uitgestorven.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TV

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Sinds de opkomst van het internet is de pornobios inderdaad uitgestorven.
Is mij niet opgevallen, kwam jij daar vaak dan? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: TV

Bericht door Kappa7 »

SSassen schreef:
Henkjan schreef:
gewone LED 78" heb je voor een kwart van de prijs... en die is tenminste curved
http://www.televisies.nl/samsung/ue78ku6500/
Curved wil ik zowieso niet, da's marketing onzin van Samsung.
+1
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: TV

Bericht door Aaad »

ds23man schreef:
Pjotr schreef:
Henkjan schreef:
gewone LED 78" heb je voor een kwart van de prijs... en die is tenminste curved
http://www.televisies.nl/samsung/ue78ku6500/
Is niet eens 3D. Dat wil je op dat formaat toch minimaal.
Ook marketinggeleuter.
3D wordt een aflopende zaak, er wordt steeds minder aangeboden.
Maar voor iemand die in 3 posts zijn besluit heeft genomen krijg je toch al 2 blz volgeleuterd :lol:

Aad
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

Ik las net in de CT van november dat LG gestopt is met de productie van grote oled panels. Exit OLED tv dus......
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: TV

Bericht door Barry2001 »

Ja en, is dat veel anders dan je plasma dan? Ook een techniek die het niet gehaald heeft door dure productiekosten, heb je wel 12 jaar plezier van gehad, moet ik een lcd nog zien doen. Plasma en oled is in beeld verreweg superieur aan lcd. Plasma had in het begin de inbrand problemen, maar die zijn vrij snel verholpen. Plasma verbruikt veel energie, maar dat zal 9 vd 10 consumenten een zorg zijn.

Probleem blijft dat zowel oled als plasma duur is om te produceren, tv's zullen altijd substantieel duurder blijven dan lcd's. Verkopen vallen daardoor tegen, etc. Heb niet zo lang geleden 'Guardians of the Galaxy' bij een vriend op een oled tv gezien, afgespeeld met een Oppo BR speler. By far het beste wat ik ooit op een scherm heb gezien (de visuals dan he, het verhaal vd film is een ander verhaal :mrgreen: )
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TV

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Ik las net in de CT van november dat LG gestopt is met de productie van grote oled panels. Exit OLED tv dus......
Zo las ik in de Telegraaf van de week dat de zwarte piet discussie is gestopt en dat de klagers excuus hebben aangeboden en zich voor 5 December in een pietenkostuum gaan hijsen. Onzin Gerhard, pertinente onzin.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: TV

Bericht door Pjotr »

Barry2001 schreef:
Heb niet zo lang geleden 'Guardians of the Galaxy' bij een vriend op een oled tv gezien, afgespeeld met een Oppo BR speler. By far het beste wat ik ooit op een scherm heb gezien (de visuals dan he, het verhaal vd film is een ander verhaal :mrgreen: )
Het is in dit soort film dat de visuals fantasy zijn: Niet bestaande wezens worden door het 3D effect ineens tastbare realiteit. Daar zit een soort van onlogische kortsluiting in waardoor het vaak ongeloofwaardig en soms zelfs lachwekkend wordt. Om fantasie te laten werken is een zekere vaagheid nodig.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TV

Bericht door SSassen »

Ja maar Peter bij dat soort films moet je ook je verstand even op nul zetten en je gewoon laten meevoeren in 't verhaal, hoe onlogisch ook :D
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

Plaats reactie