zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?
Moderator: Beheerdersteam
Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?
Niks, maar als ik de streamer bedien is het wel draadloos via het netwerk, met een tablet, maar niet van een een bestand dat van het tablet naar de de streamer word gestuurd.
Kort geleden nog met dezelfde versterker die dan 7.1 aan kon, van alles uitgeprobeerd, maar Bluetooth was gewoon weg het minst van kwaliteit/klank.
Kort geleden nog met dezelfde versterker die dan 7.1 aan kon, van alles uitgeprobeerd, maar Bluetooth was gewoon weg het minst van kwaliteit/klank.
Wat is er mis met een kabel?ds23man schreef:Wat is er mis met wifi?![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat zeg ik net twee postings terug.Kappa7 schreef:Wat is er mis met een kabel?ds23man schreef:Wat is er mis met wifi?![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat krijg je met een nieuwe auto........ 
Yeb veulstedruk om het ding eigen te maken.
- Leeuwarden
Is dat een vraag of een constatering die je met ons wilde delen?
de titel van dit draadje is wel prikkelend; ik kwam hem toevallig via een google zoekopdracht tegen
Het is destijds een af/gescheiden/gesplitst deel van een topic geweest, waar de discussie volledig off topic ging, vandaar de wat vreemde opzet.architect schreef:de titel van dit draadje is wel prikkelend; ik kwam hem toevallig via een google zoekopdracht tegen
Je was dan op zoek naar een vernieuwend ontwerp ?architect schreef:de titel van dit draadje is wel prikkelend; ik kwam hem toevallig via een google zoekopdracht tegen
- anonamemouse
viewtopic.php?f=3&t=25051architect schreef:amt zelfbouw was ik naar op zoek
- pappaleo
- Contacteer:
GerardJ heeft zich daarmee bezig gehouden en op diverse luisterdagen gedemonstreerd. Er is alleen geen topic over gemaakt.architect schreef:amt zelfbouw was ik naar op zoek
En Gerrit heeft zich er ook mee bezig gehouden : viewtopic.php?f=4&t=21087
Ik ben iemand die het nog leuk vind om met buizen te spelen Uit zeg maar onkunde ,
De moderne elektronica gaat( bij mij) kapot zonder dat ik zelfs niet het geringste idee heb waarom.
Maar wat ik ook nog niet hier ben tegengekomen is een SMPS voeding in een buizen eindversterker.
En ik sjouw me een ongeluk met die trafo voedingen , en zou dat best willen bouwen met een SMPS voeding.
Is dit uit hang naar het verleden, Puritisme , Of werkt het gewoon niet goed ?, of is de kennis er bij ons niet aanwezig?, of is de rommel uit een SMPS niet beneden een nivo te krijgen dat het onhoorbaar wordt,
Waarbij ik dan meteen denk 100Khz freq uit een SMPS is toch onhoorbaar ,
Waarom dan niet voor de Anodespanning een SMPS
De moderne elektronica gaat( bij mij) kapot zonder dat ik zelfs niet het geringste idee heb waarom.
Maar wat ik ook nog niet hier ben tegengekomen is een SMPS voeding in een buizen eindversterker.
En ik sjouw me een ongeluk met die trafo voedingen , en zou dat best willen bouwen met een SMPS voeding.
Is dit uit hang naar het verleden, Puritisme , Of werkt het gewoon niet goed ?, of is de kennis er bij ons niet aanwezig?, of is de rommel uit een SMPS niet beneden een nivo te krijgen dat het onhoorbaar wordt,
Waarbij ik dan meteen denk 100Khz freq uit een SMPS is toch onhoorbaar ,
Waarom dan niet voor de Anodespanning een SMPS
Laatst gewijzigd door OpaBert op zo 27 okt 2019, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Zou niet weten waarom het niet zou werken, ben het ook wel eens tegengekomen. Buizenliefhebbers hebben het over het algemeen niet zo op al dat geschakel, plus dat voor de zelfbouwer een conventionele voeding trafo-gelijkrichter-cap eenvoudiger te bouwen / repareren is. Denk ook dat het gewoon langer meegaat trouwens.
Als je al bang bent voor prut uit de SMPS, of harmonischen daarvan kun je filteren. Voeding zelf in een afgeschermd kastje, moet goed gaan. Maar of het zo heel veel oplost, smoorspoel hoeft zowiezo niet nodig te zijn, en uitgangstrafo's houd je toch. In principe is een SMPS zelfs beter in staat op de wisselende belasting die een versterker vraagt te reageren.
Denk dus dat het meer het onbekende is.
Als je al bang bent voor prut uit de SMPS, of harmonischen daarvan kun je filteren. Voeding zelf in een afgeschermd kastje, moet goed gaan. Maar of het zo heel veel oplost, smoorspoel hoeft zowiezo niet nodig te zijn, en uitgangstrafo's houd je toch. In principe is een SMPS zelfs beter in staat op de wisselende belasting die een versterker vraagt te reageren.
Denk dus dat het meer het onbekende is.
`Mwah, het kan natuurlijk prima. Het is alleen niet standaard te koop. Zoiets goed ontwerpen ontstijgt nu eenmaal behoorlijk het hobby niveau. Nieuw is het allerminst: Zat in die oude buizen TV ook al niet een SMPS voor de voeding? 
Ja Barry die trafo,s doen het nog uit die tijd Maar dat was ongeveer alles uit die tijd wat nog echt bruibaar is
En ja Pjotr de Eerste tv,s die ik ken hadden een 15Khz hoorbare SMPS
En als die stond te hikken , was hij overbelast , bijvoorbeeld als je de vaas met bloemen erop had omgestoten
En ja Pjotr de Eerste tv,s die ik ken hadden een 15Khz hoorbare SMPS
En als die stond te hikken , was hij overbelast , bijvoorbeeld als je de vaas met bloemen erop had omgestoten
Toevalllig is er een ontwerp voor een Single Ended versterkertje gepubiceerd in Klang & Ton April/Mei 2019 met twee schakelende voedingen van 100 Volt en een slimme buiskeuze die ook voor de gloei van deze geschakelde voeding gebruik maakt.
Een plaatje hiervan :
Het schema (zowaar met kathode tegenkoppeling) van de hand van buizenboer Michael Kaim van BTB is op de site van Holger Barske te vinden:
https://holgerbarske.com/wp-content/upl ... l6_amp.pdf
groet,
Aat
Een plaatje hiervan :
Het schema (zowaar met kathode tegenkoppeling) van de hand van buizenboer Michael Kaim van BTB is op de site van Holger Barske te vinden:
groet,
Aat
Oh, dat wist ik niet, excuus in deze.pappaleo schreef:Dat is een bandje en geen AMT.
Je moet ze dan ook niet meenemen als je gaat boodschappen doen...Bert61 schreef:Maar wat ik ook nog niet hier ben tegengekomen is een SMPS voeding in een buizen eindversterker.
Maar je bent ze wel hier tegen gekomen, in een topic van een jaar geleden dat door jezelf is gestart :
viewtopic.php?f=73&t=26888&p=1896026
viewtopic.php?f=8&t=24048&p=1823679
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Interessant, slim gedaan idd met die gloei. Heb K&T nr3 net besteld vanwege dit artikel.AatV schreef:Toevalllig is er een ontwerp voor een Single Ended versterkertje gepubiceerd in Klang & Ton April/Mei 2019 met twee schakelende voedingen van 100 Volt en een slimme buiskeuze die ook voor de gloei van deze geschakelde voeding gebruik maakt.
Een plaatje hiervan :
1 CL6.jpg
groet,
Aat
Goede tip