zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door ds23man »

Wat er mis met een kabeltje? :think: :think: :think: :think:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door hannesie »

Niks, maar als ik de streamer bedien is het wel draadloos via het netwerk, met een tablet, maar niet van een een bestand dat van het tablet naar de de streamer word gestuurd.
Kort geleden nog met dezelfde versterker die dan 7.1 aan kon, van alles uitgeprobeerd, maar Bluetooth was gewoon weg het minst van kwaliteit/klank.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door Kappa7 »

ds23man schreef:
Wat is er mis met wifi? :think: :think:
Wat is er mis met een kabel?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door ds23man »

Kappa7 schreef:
ds23man schreef:
Wat is er mis met wifi? :think: :think:
Wat is er mis met een kabel?
Dat zeg ik net twee postings terug. :lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door Kappa7 »

Had ik gemist
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door ds23man »

Dat krijg je met een nieuwe auto........ :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door Kappa7 »

Yeb veulstedruk om het ding eigen te maken.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door ds23man »

Stuur zit zeker in de kofferbak? :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door architect »

oud draadje dit?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door Leeuwarden »

Is dat een vraag of een constatering die je met ons wilde delen?
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door architect »

de titel van dit draadje is wel prikkelend; ik kwam hem toevallig via een google zoekopdracht tegen
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door hannesie »

architect schreef:
de titel van dit draadje is wel prikkelend; ik kwam hem toevallig via een google zoekopdracht tegen
Het is destijds een af/gescheiden/gesplitst deel van een topic geweest, waar de discussie volledig off topic ging, vandaar de wat vreemde opzet. :D
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door ray5150 »

architect schreef:
de titel van dit draadje is wel prikkelend; ik kwam hem toevallig via een google zoekopdracht tegen
Je was dan op zoek naar een vernieuwend ontwerp ?
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door architect »

amt zelfbouw was ik naar op zoek
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door anonamemouse »

architect schreef:
amt zelfbouw was ik naar op zoek
viewtopic.php?f=3&t=25051
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door pappaleo »

architect schreef:
amt zelfbouw was ik naar op zoek
GerardJ heeft zich daarmee bezig gehouden en op diverse luisterdagen gedemonstreerd. Er is alleen geen topic over gemaakt.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door ray5150 »

En Gerrit heeft zich er ook mee bezig gehouden : viewtopic.php?f=4&t=21087
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door pappaleo »

Dat is een bandje en geen AMT.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door OpaBert »

Ik ben iemand die het nog leuk vind om met buizen te spelen Uit zeg maar onkunde ,
De moderne elektronica gaat( bij mij) kapot zonder dat ik zelfs niet het geringste idee heb waarom.
Maar wat ik ook nog niet hier ben tegengekomen is een SMPS voeding in een buizen eindversterker.
En ik sjouw me een ongeluk met die trafo voedingen , en zou dat best willen bouwen met een SMPS voeding.
Is dit uit hang naar het verleden, Puritisme , Of werkt het gewoon niet goed ?, of is de kennis er bij ons niet aanwezig?, of is de rommel uit een SMPS niet beneden een nivo te krijgen dat het onhoorbaar wordt,
Waarbij ik dan meteen denk 100Khz freq uit een SMPS is toch onhoorbaar ,
Waarom dan niet voor de Anodespanning een SMPS :?:
Laatst gewijzigd door OpaBert op zo 27 okt 2019, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door Barry2001 »

Zou niet weten waarom het niet zou werken, ben het ook wel eens tegengekomen. Buizenliefhebbers hebben het over het algemeen niet zo op al dat geschakel, plus dat voor de zelfbouwer een conventionele voeding trafo-gelijkrichter-cap eenvoudiger te bouwen / repareren is. Denk ook dat het gewoon langer meegaat trouwens.
Als je al bang bent voor prut uit de SMPS, of harmonischen daarvan kun je filteren. Voeding zelf in een afgeschermd kastje, moet goed gaan. Maar of het zo heel veel oplost, smoorspoel hoeft zowiezo niet nodig te zijn, en uitgangstrafo's houd je toch. In principe is een SMPS zelfs beter in staat op de wisselende belasting die een versterker vraagt te reageren.
Denk dus dat het meer het onbekende is.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door Pjotr »

`Mwah, het kan natuurlijk prima. Het is alleen niet standaard te koop. Zoiets goed ontwerpen ontstijgt nu eenmaal behoorlijk het hobby niveau. Nieuw is het allerminst: Zat in die oude buizen TV ook al niet een SMPS voor de voeding? O:)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door OpaBert »

Ja Barry die trafo,s doen het nog uit die tijd Maar dat was ongeveer alles uit die tijd wat nog echt bruibaar is
En ja Pjotr de Eerste tv,s die ik ken hadden een 15Khz hoorbare SMPS :lol:
En als die stond te hikken , was hij overbelast , bijvoorbeeld als je de vaas met bloemen erop had omgestoten :hide:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door AatV »

Toevalllig is er een ontwerp voor een Single Ended versterkertje gepubiceerd in Klang & Ton April/Mei 2019 met twee schakelende voedingen van 100 Volt en een slimme buiskeuze die ook voor de gloei van deze geschakelde voeding gebruik maakt.
Een plaatje hiervan :
1 CL6.jpg
Het schema (zowaar met kathode tegenkoppeling) van de hand van buizenboer Michael Kaim van BTB is op de site van Holger Barske te vinden:

https://holgerbarske.com/wp-content/upl ... l6_amp.pdf

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door ray5150 »

pappaleo schreef:
Dat is een bandje en geen AMT.
Oh, dat wist ik niet, excuus in deze.
Bert61 schreef:
Maar wat ik ook nog niet hier ben tegengekomen is een SMPS voeding in een buizen eindversterker.
En ik sjouw me een ongeluk met die trafo voedingen , en zou dat best willen bouwen met een SMPS voeding.
Je moet ze dan ook niet meenemen als je gaat boodschappen doen... :lol:
Maar je bent ze wel hier tegen gekomen, in een topic van een jaar geleden dat door jezelf is gestart :
viewtopic.php?f=73&t=26888&p=1896026
viewtopic.php?f=8&t=24048&p=1823679
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: zijn er nog wel vernieuwende ontwerpen op ons forum?

Bericht door Barry2001 »

AatV schreef:
Toevalllig is er een ontwerp voor een Single Ended versterkertje gepubiceerd in Klang & Ton April/Mei 2019 met twee schakelende voedingen van 100 Volt en een slimme buiskeuze die ook voor de gloei van deze geschakelde voeding gebruik maakt.
Een plaatje hiervan :

1 CL6.jpg

Het schema (zowaar met kathode tegenkoppeling) van de hand van buizenboer Michael Kaim van BTB is op de site van Holger Barske te vinden:

https://holgerbarske.com/wp-content/upl ... l6_amp.pdf

groet,
Aat
Interessant, slim gedaan idd met die gloei. Heb K&T nr3 net besteld vanwege dit artikel.
Goede tip :goedzo:
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”