Ik zit eerst even bij te komen maar de Pritex en de schapenwol liggen al klaar
Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD162/T8
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Werken met Philips AD12200/W8 AD5060/SQ8 AD162/T8 aangep
Ik ben nog niet klaar he? 
Ik zit eerst even bij te komen maar de Pritex en de schapenwol liggen al klaar
Ik zit eerst even bij te komen maar de Pritex en de schapenwol liggen al klaar
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Werken met Philips AD12200/W8 AD5060/SQ8 AD162/T8 aangep
Zie Ray zijn topicZweitse schreef:Wat is de functie van de weerstanden in laagfilter?
Ik ben benieuwd naar de layout van het hoogfilter. 1 condensator en 2 spoelen.
Laatst gewijzigd door pappaleo op ma 25 jan 2016, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12200/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Weer een paar stappen gemaakt.
Ik wist zelf zelfs niet eens van het bestaan van een AD12201/W8 versie van deze woofers.
Ik wist zelf zelfs niet eens van het bestaan van een AD12201/W8 versie van deze woofers.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12200/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Nou, Mijn huiskamer ziet er uit als een gemiddelde huiskamer in Syrië, maar goed,ze zijn klaar 
Eerst maar eens lekker gaan luisteren , dat opruimen komt wel
Eerst maar eens lekker gaan luisteren , dat opruimen komt wel
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12200/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Hmmmmm, misschien wordt het ook langzaam tijd om de kerstboom ook maar op te ruimen.
Re: Lompe drieweg met Philips AD12200/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Geweldige retro look
en die kerstboom zo lang mogelijk laten staan 
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12200/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Kolere!!, Wat klinken die dingen zeg!!! mensen die graag Philips breedbanders willen overnemen kunnen zich aanmelden want die gaan allemaal de deur uit
Ik heb er giga veel 
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Werken met Philips AD12200/W8 AD5060/SQ8 AD162/T8 aangep
Lekker schandalig van mij, ik zie gewoon twee vragen over het hoofdpappaleo schreef:Zie Ray zijn topicZweitse schreef:Wat is de functie van de weerstanden in laagfilter?
Ik ben benieuwd naar de layout van het hoogfilter. 1 condensator en 2 spoelen.
Ik was lekker dingen aan het plaatsen en weer verder werken, lezen deed ik niet echt, sorry.
Ik hoop dat de vraag van Zweitse beantwoord is met het topic van ray.
om de vaag van pappaleo te beantwoorden:
Deze philips tweeters lopen flink op in het hoog, daardoor klinken ze onprettig schel, door een spoeltje van 0,1 mh in serie te zetten trek je de curve nagenoeg recht waardoor deze verguisde tweeter ineens heel aangenaam klinkt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Lompe drieweg met Philips AD12200/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Hengelo??Olaf Markus schreef:Kolere!!, Wat klinken die dingen zeg!!!
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Ik ben ernstig onder de indruk en dan heb ik ze nog niet gehoord...
R.
R.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Niet om het een of ander, maar bestaat je inboedel uit een kerstboom, tv kastje en een TV?

- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
En een afstandsbediening van de audiosetds23man schreef:Niet om het een of ander, maar bestaat je inboedel uit een kerstboom, tv kastje en een TV?![]()
![]()
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Het leven is prioriteiten stellen. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Ah gelukkig, wat moet een man zonder zijn AB!Olaf Markus schreef:En een afstandsbediening van de audiosetds23man schreef:Niet om het een of ander, maar bestaat je inboedel uit een kerstboom, tv kastje en een TV?![]()
![]()
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Hoe vaak doe jij van die uitsprakenOlaf Markus schreef:Kolere!!, Wat klinken die dingen zeg!!!
12202mensen die graag Philips breedbanders willen overnemen kunnen zich aanmelden want die gaan allemaal de deur uitIk heb er giga veel
Nee ik houd me in.of toch niet.
Een van de weinige tweets uit die tijd die ook 20khz haalde.Olaf Markus schreef:Deze philips tweeters lopen flink op in het hoog, daardoor klinken ze onprettig schel, door een spoeltje van 0,1 mh in serie te zetten trek je de curve nagenoeg recht waardoor deze verguisde tweeter ineens heel aangenaam klinkt.
Sommige series hebben idd in het hoog een hoger rendement.
Dit bv
Wat een rust, wat een ruimte om je speakers neer te zetten.ds23man schreef:Niet om het een of ander, maar bestaat je inboedel uit een kerstboom, tv kastje en een TV?![]()
![]()
Je kan schuiven wat je wil om de ideale plek te vinden voor je speakers zonder dat het niet past (meubels).
Geen waf die het afkeurt.
Houden zo Olaf, meer heb je niet nodig in je kamer.
Ja een kerstboom, heerlijk zou ik ook doen als ik de ruimte had, behalve met kerst want dan heeft iedereen er al een.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Ik bedoel eerder het gebrek aan demping in de ruimte.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Haha, ik zei het over de breedbanders inderdaad ook, maar ook die vond ik daadwerkelijk ook giga goed klinken, echter baalde ik er van dat je zowat onbewogen stil moest blijven zitten om in de sweetspot te blijven, daar heb ik met deze monsters geen last van.bas focal m180 schreef:Hoe vaak doe jij van die uitsprakenOlaf Markus schreef:Kolere!!, Wat klinken die dingen zeg!!!![]()
@ds23man:
Demping in de kamer, (het gebrek en aan) is inderdaad een probleem, ik merk het ook gelijk dat de kerstboom weg is, echter moet er hier nog een luisterkamer van 6 bij 6 ingericht worden, daar wordt dan wel aan de demping gewerkt
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
De AD12250/W4 naast zijn grotere broer, de AD15240/W8
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Kijk het echte werk.
Hoeveel heb je er liggen.
Hoeveel heb je er liggen.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Ik heb er twee van in bezit, ze zijn erg zeldzaam.
Toen ik nog jong was (giga lang geleden
) werkte ik in een reparatie werkplaats in Leeuwarden, daar lagen ze nieuw in doos opgestapeld.
Op dat moment kon ik niet bedenken wat iemand met zulke grote woofers zou willen, kon ik maar in een tijdmachine terug gaan om ze op te halen ....
Toen ik nog jong was (giga lang geleden
Op dat moment kon ik niet bedenken wat iemand met zulke grote woofers zou willen, kon ik maar in een tijdmachine terug gaan om ze op te halen ....
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Hoe kan dat nou, elke man heeft toch de gedachte (illusie) groter is beter vooral toen je jong wasOlaf Markus schreef:Ik heb er twee van in bezit, ze zijn erg zeldzaam.
Toen ik nog jong was (giga lang geleden) werkte ik in een reparatie werkplaats in Leeuwarden, daar lagen ze nieuw in doos opgestapeld.
Op dat moment kon ik niet bedenken wat iemand met zulke grote woofers zou willen, kon ik maar in een tijdmachine terug gaan om ze op te halen ....
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Ik denk dat het met mijn toenmalige kronkel tussen mijn oren te maken had. of ik daar nu van genezen ben? dat niet maar ik luister er gewoon niet meer naar 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
En dan nog even die reparatiewerkplaats benoemen.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Doe jij even een aanslag op mijn geheugen zeg, ik heb er een half jaartje gewerkt, ik was toen 23 of zo.
Na dat half jaar ben ik bij neways electronics leeuwarden aan de gang gegaan.
Ik ben ongeveer tien jaar geleden nog terug geweest daar waar het werkplaatsje zat, het was een heel klein ding, echter was hij toen al weg
Na dat half jaar ben ik bij neways electronics leeuwarden aan de gang gegaan.
Ik ben ongeveer tien jaar geleden nog terug geweest daar waar het werkplaatsje zat, het was een heel klein ding, echter was hij toen al weg
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
En ben je al door je lievelings nummers heen of heb je daarvoor nog wel wat weken nodig?
Ik kan me zo voorstellen dat je alles minimaal een keer gehoord moet hebben.
Ik kan me zo voorstellen dat je alles minimaal een keer gehoord moet hebben.
