Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD162/T8

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Werken met Philips AD12200/W8 AD5060/SQ8 AD162/T8 aangep

Bericht door Olaf Analogue »

Ik ben nog niet klaar he? :)
Ik zit eerst even bij te komen maar de Pritex en de schapenwol liggen al klaar :)
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Werken met Philips AD12200/W8 AD5060/SQ8 AD162/T8 aangep

Bericht door pappaleo »

Zweitse schreef:
Wat is de functie van de weerstanden in laagfilter?
Zie Ray zijn topic :mrgreen:

Ik ben benieuwd naar de layout van het hoogfilter. 1 condensator en 2 spoelen.
Laatst gewijzigd door pappaleo op ma 25 jan 2016, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12200/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

Weer een paar stappen gemaakt.

Ik wist zelf zelfs niet eens van het bestaan van een AD12201/W8 versie van deze woofers.
Bijlagen
demping.JPG
midvr.JPG
nieuw.JPG
12201.JPG
tocht.JPG
vol.JPG
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12200/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

Nou, Mijn huiskamer ziet er uit als een gemiddelde huiskamer in Syrië, maar goed,ze zijn klaar :)
Eerst maar eens lekker gaan luisteren , dat opruimen komt wel :)
Bijlagen
klaar1.JPG
klaar2.JPG
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12200/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

Hmmmmm, misschien wordt het ook langzaam tijd om de kerstboom ook maar op te ruimen.
Bijlagen
kerst.JPG
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Lompe drieweg met Philips AD12200/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door SARK »

Geweldige retro look :!: en die kerstboom zo lang mogelijk laten staan :rock:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12200/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

Kolere!!, Wat klinken die dingen zeg!!! mensen die graag Philips breedbanders willen overnemen kunnen zich aanmelden want die gaan allemaal de deur uit :) Ik heb er giga veel :)
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Werken met Philips AD12200/W8 AD5060/SQ8 AD162/T8 aangep

Bericht door Olaf Analogue »

pappaleo schreef:
Zweitse schreef:
Wat is de functie van de weerstanden in laagfilter?
Zie Ray zijn topic :mrgreen:

Ik ben benieuwd naar de layout van het hoogfilter. 1 condensator en 2 spoelen.
Lekker schandalig van mij, ik zie gewoon twee vragen over het hoofd :oops:
Ik was lekker dingen aan het plaatsen en weer verder werken, lezen deed ik niet echt, sorry.
Ik hoop dat de vraag van Zweitse beantwoord is met het topic van ray.
om de vaag van pappaleo te beantwoorden:
Deze philips tweeters lopen flink op in het hoog, daardoor klinken ze onprettig schel, door een spoeltje van 0,1 mh in serie te zetten trek je de curve nagenoeg recht waardoor deze verguisde tweeter ineens heel aangenaam klinkt.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Lompe drieweg met Philips AD12200/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Henkjan »

Olaf Markus schreef:
Kolere!!, Wat klinken die dingen zeg!!!
Hengelo??
Xeres
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 11:51
Locatie: Leersum

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Xeres »

Ik ben ernstig onder de indruk en dan heb ik ze nog niet gehoord...

R.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door ds23man »

Niet om het een of ander, maar bestaat je inboedel uit een kerstboom, tv kastje en een TV? :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

ds23man schreef:
Niet om het een of ander, maar bestaat je inboedel uit een kerstboom, tv kastje en een TV? :shock: :shock: :shock:
En een afstandsbediening van de audioset :rock:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door ray5150 »

Het leven is prioriteiten stellen. :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door ds23man »

Olaf Markus schreef:
ds23man schreef:
Niet om het een of ander, maar bestaat je inboedel uit een kerstboom, tv kastje en een TV? :shock: :shock: :shock:
En een afstandsbediening van de audioset :rock:
Ah gelukkig, wat moet een man zonder zijn AB! :mrgreen:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door bas focal m180 »

Olaf Markus schreef:
Kolere!!, Wat klinken die dingen zeg!!!
Hoe vaak doe jij van die uitspraken :wink:
mensen die graag Philips breedbanders willen overnemen kunnen zich aanmelden want die gaan allemaal de deur uit :) Ik heb er giga veel :)
12202 :mrgreen:

Nee ik houd me in.of toch niet. :think:
Olaf Markus schreef:
Deze philips tweeters lopen flink op in het hoog, daardoor klinken ze onprettig schel, door een spoeltje van 0,1 mh in serie te zetten trek je de curve nagenoeg recht waardoor deze verguisde tweeter ineens heel aangenaam klinkt.
Een van de weinige tweets uit die tijd die ook 20khz haalde.
Sommige series hebben idd in het hoog een hoger rendement.
Dit bv
AD0162-3.jpg
ds23man schreef:
Niet om het een of ander, maar bestaat je inboedel uit een kerstboom, tv kastje en een TV? :shock: :shock: :shock:
Wat een rust, wat een ruimte om je speakers neer te zetten.

Je kan schuiven wat je wil om de ideale plek te vinden voor je speakers zonder dat het niet past (meubels).
Geen waf die het afkeurt.

Houden zo Olaf, meer heb je niet nodig in je kamer.
Ja een kerstboom, heerlijk zou ik ook doen als ik de ruimte had, behalve met kerst want dan heeft iedereen er al een.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door ds23man »

Ik bedoel eerder het gebrek aan demping in de ruimte.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

bas focal m180 schreef:
Olaf Markus schreef:
Kolere!!, Wat klinken die dingen zeg!!!
Hoe vaak doe jij van die uitspraken :wink:
Haha, ik zei het over de breedbanders inderdaad ook, maar ook die vond ik daadwerkelijk ook giga goed klinken, echter baalde ik er van dat je zowat onbewogen stil moest blijven zitten om in de sweetspot te blijven, daar heb ik met deze monsters geen last van.

@ds23man:
Demping in de kamer, (het gebrek en aan) is inderdaad een probleem, ik merk het ook gelijk dat de kerstboom weg is, echter moet er hier nog een luisterkamer van 6 bij 6 ingericht worden, daar wordt dan wel aan de demping gewerkt
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

De AD12250/W4 naast zijn grotere broer, de AD15240/W8
Bijlagen
IMG_0303.JPG
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door bas focal m180 »

Kijk het echte werk.
Hoeveel heb je er liggen.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

Ik heb er twee van in bezit, ze zijn erg zeldzaam.
Toen ik nog jong was (giga lang geleden :( ) werkte ik in een reparatie werkplaats in Leeuwarden, daar lagen ze nieuw in doos opgestapeld.
Op dat moment kon ik niet bedenken wat iemand met zulke grote woofers zou willen, kon ik maar in een tijdmachine terug gaan om ze op te halen ....
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door bas focal m180 »

Olaf Markus schreef:
Ik heb er twee van in bezit, ze zijn erg zeldzaam.
Toen ik nog jong was (giga lang geleden :( ) werkte ik in een reparatie werkplaats in Leeuwarden, daar lagen ze nieuw in doos opgestapeld.
Op dat moment kon ik niet bedenken wat iemand met zulke grote woofers zou willen, kon ik maar in een tijdmachine terug gaan om ze op te halen ....
Hoe kan dat nou, elke man heeft toch de gedachte (illusie) groter is beter vooral toen je jong was :lagge: :wink:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

Ik denk dat het met mijn toenmalige kronkel tussen mijn oren te maken had. of ik daar nu van genezen ben? dat niet maar ik luister er gewoon niet meer naar :)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door ds23man »

En dan nog even die reparatiewerkplaats benoemen.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

Doe jij even een aanslag op mijn geheugen zeg, ik heb er een half jaartje gewerkt, ik was toen 23 of zo.
Na dat half jaar ben ik bij neways electronics leeuwarden aan de gang gegaan.
Ik ben ongeveer tien jaar geleden nog terug geweest daar waar het werkplaatsje zat, het was een heel klein ding, echter was hij toen al weg
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door bas focal m180 »

En ben je al door je lievelings nummers heen of heb je daarvoor nog wel wat weken nodig?

Ik kan me zo voorstellen dat je alles minimaal een keer gehoord moet hebben.
Plaats reactie