Studio Monitoren (welke heb jij? )

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Tommy
Berichten: 296
Lid geworden op: do 15 feb 2007, 10:45
Locatie: Noordwijk

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door Tommy »

Ik heb de Emotiva AirMotiv5, klinkt erg fijn met de ribbon driver.
Bijlagen
file.php.jpeg
file.php.jpeg (15.03 KiB) 668 keer bekeken
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door grimoire »

frisse moderne look hebben deze
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door Gerrit »

Tommy schreef:
Ik heb de Emotiva AirMotiv5, klinkt erg fijn met de ribbon driver.
Dat is een AMT (air motion transformer) en geen ribbon.

Dit is een echte ribbon:
ODi.jpg
Deze gebruik ik nu als monitor voor bij het muziek maken, heeft natuurlijk serieuze verticale bundeling maar achter het keyboard beweeg ik verticaal niet zoveel dat ik buiten bereik kom O:)

Gerrit
Tommy
Berichten: 296
Lid geworden op: do 15 feb 2007, 10:45
Locatie: Noordwijk

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door Tommy »

Gerrit schreef:
Tommy schreef:
Ik heb de Emotiva AirMotiv5, klinkt erg fijn met de ribbon driver.
Dat is een AMT (air motion transformer) en geen ribbon.

Dit is een echte ribbon:
ODi.jpg
Deze gebruik ik nu als monitor voor bij het muziek maken, heeft natuurlijk serieuze verticale bundeling maar achter het keyboard beweeg ik verticaal niet zoveel dat ik buiten bereik kom O:)

Gerrit
Dank voor de info. Ik snap nu de naam van de monitor ook beter. :lol:
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door Gerrit »

Tommy schreef:
Gerrit schreef:
Tommy schreef:
Ik heb de Emotiva AirMotiv5, klinkt erg fijn met de ribbon driver.
Dat is een AMT (air motion transformer) en geen ribbon.

Dit is een echte ribbon:
ODi.jpg
Deze gebruik ik nu als monitor voor bij het muziek maken, heeft natuurlijk serieuze verticale bundeling maar achter het keyboard beweeg ik verticaal niet zoveel dat ik buiten bereik kom O:)

Gerrit
Dank voor de info. Ik snap nu de naam van de monitor ook beter. :lol:
Het is ook omdat er altijd mensen meekijken en het is goed om de termen zuiver te houden.
Een AMT beweegt als een harmonica, daardoor wordt met weinig beweging relatief veel lucht verplaatst dit heeft weer tot gevolg dat de vervorming (erg) laag is een het vervalspectrum vaak ook erg zuiver.
Een bandje is een strook erg dunne aluminium folie waar de stroom door loopt en wat daardoor in beweging wordt gebracht. Een bandje heeft een extreem lage massa en vaak een heel erg zuiver vervalspectrum, als het een goed bandje is dan is de vervorming ook erg laag maar het zal nooit zo hard kunnen als een AMT van gelijke afmetingen.

Gerrit
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door Kappa7 »

Ik heb deze ook al een paar keer beluisterd en daar is niet veel mis mee.
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html
zit ook een harmonica tweeter in.
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door MarcoSQ »

Mijn antwoord zit je vast niet op te wachten : heb een setje BAH!ringer B2031 + bijbehorende sub.
De sub is niet geweldig, maar de monitoren absoluut wel. De balans, maar met name het afstraalgedrag van die dingen is bijzonder, al helemaal als je de prijs meerekent. Probeer er voor de grap eens onbevooroordeeld naar te luisteren...;-). Ik weet dat ik iets dergelijks niet voor een vergelijkbaar bedrag (maal twee of drie) kan bouwen, ex arbeidsloon.

Kan me wel voorstellen dat het in een echte studio onvoldoende druk oplevert. Ik ben ook maar een amateurtje, die studiowerkjes puur voor zichzelf doet :lol: .
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door grimoire »

er zijn altijd mensen die zeuren over behringer, maar voor de prijs zit er zeker veel moois tussen!
de monitoren bijvoorbeeld :) Behringer gaat dit jaar ook analoge synthesizers bouwen, dus ben benieuwd :D

ik heb gister mijn KRK's verkocht voor een nette prijs en bij een muziekwinkel hoorde ik de focal alpha 50 (nieuwe budgetlijn van focal)
en was serieus onder de indruk, helemaal voor deze prijs. om duurdere monitoren te beluisteren moest er weer aardig in de auto gezeten worden dus heb daar nu vanaf gezien.

de focal alpha 65 heb ik vervolgens besteld en komt vandaag binnen (+- 570 euro voor de set)

aanvankelijk wilde ik voor duurder spul gaan evt nieuw, ook 2de hands gekeken maar kon niet iets vinden wat ik zocht (binnen acceptabele afstand) maar omdat dit al een duidelijke upgrade is... waarom zou ik. Ben ook gewoon een zolderkamer-producer (binnenkort wel eerste live optreden als t goed is 8) )

PS marco staan jouw muziekjes ook op het web om te beluisteren?
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door MarcoSQ »

Ah, de knoop is dus al doorgehakt, helemaal fijn ! Focal maakt vaak mooie spulletjes (nog steeds heel tevreden met de hoofdtelefoon :lol:), en deze zien er iig goed uit. Hoop dat ze je ook op de langere termijn blijven bevallen !

Nee, van mij staan geen muziekjes online. Puur voor mezelf en mijn lol. En om eerlijk te zijn : ik maak ook zeer zelden iets echt af. Vind spelen en schrijven veel leuker, dan opnemen en fijnslijpen :lol: .

Ben ook wel benieuwd naar die analog synth ja...Voor zover ik begreep zou het een Oddyssey kloon worden...'Helaas' heb ik net een nieuwe 8 octaafs Kurzweil, en daardoor dus geen plek meer over voor een andere klankplank...:rofl: ...
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door grimoire »

ik heb ook geen ruimte voor nieuwe gear, maar uiteraard wel nieuwschierig waar ze mee komen
volgens mij gaan ze er meerdere maken naar wat ik gelezen heb. als ze het goed aanpakken zal dat stevige concurrentie kunnen geven op de analoge synth markt.

knoop doorgehakt inderdaad en de focal alpha 65 hebben zon 20 uur staan inspelen (zoals volgend de handleiding als minimum vermeld wordt)
klinkt nu nog iets strakker, maar klonk meteen al goed.

het geluid is over het hele spectrum getetailleerd en strak, ook komt het geluid echt los van de speakers (bv vocalen) en is er een open en ruimtelijk stereobeeld. enorme upgrade ten opzichte van de krk's die ik had, echt ongeloofelijk. Heb voornamelijk veel zitten luisteren naar allerlei soorten muziek, en totaal geen luistermoeheid, ook erg fijn. denk dat ik hier lang plezier van zal hebben 8)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door ray5150 »

Ik vraag me af naar welke monitor David Gilmour hier op de foto luistert.
David-Gilmour-New-Album-2015.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door ds23man »

grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door grimoire »

inderdaad ja vond een plaatje waar de zijkant ook houtig is
http://www.traveltraxaudio.com/atc/spea ... -front.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door ds23man »

Ach, die mid dome is een inkoppertje. :lol:
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door grimoire »

Het duurde even voor het kwartje viel bij mij, maar atc maakt dus die mid dome :lol:
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door grimoire »

Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door Mtraxx »

Ga ook eens kijken naar ADAM audio...
Deze huizen ook een AMT icm naar het lijkt Eton speakers.
A77X.jpg
http://www.adam-audio.com/

En EMES studio monitoren met hun OWL en Mini OWL ook altijd een fascinerend verhaal gevonden.
OWL2.jpg
http://www.emes.de/
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door markbakk »

Mtraxx schreef:
En EMES studio monitoren met hun OWL en Mini OWL ook altijd een fascinerend verhaal gevonden.
Bij mijn weten is dat al eerder vertoond. En het lijkt mij gewoon het omgekeerde van een MS-microfoonopstelling.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door John P »

Ik weet nog wel dat je boomboxen had met stereo-verbreding, klonk naar net niet.
Plaats reactie