Studio Monitoren (welke heb jij? )
Moderator: Beheerdersteam
Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )
Ik heb de Emotiva AirMotiv5, klinkt erg fijn met de ribbon driver.
- Bijlagen
-
- file.php.jpeg (15.03 KiB) 672 keer bekeken
Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )
Dat is een AMT (air motion transformer) en geen ribbon.Tommy schreef:Ik heb de Emotiva AirMotiv5, klinkt erg fijn met de ribbon driver.
Dit is een echte ribbon: Deze gebruik ik nu als monitor voor bij het muziek maken, heeft natuurlijk serieuze verticale bundeling maar achter het keyboard beweeg ik verticaal niet zoveel dat ik buiten bereik kom
Gerrit
Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )
Dank voor de info. Ik snap nu de naam van de monitor ook beter.Gerrit schreef:Dat is een AMT (air motion transformer) en geen ribbon.Tommy schreef:Ik heb de Emotiva AirMotiv5, klinkt erg fijn met de ribbon driver.
Dit is een echte ribbon: Deze gebruik ik nu als monitor voor bij het muziek maken, heeft natuurlijk serieuze verticale bundeling maar achter het keyboard beweeg ik verticaal niet zoveel dat ik buiten bereik kom![]()
Gerrit
Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )
Het is ook omdat er altijd mensen meekijken en het is goed om de termen zuiver te houden.Tommy schreef:Dank voor de info. Ik snap nu de naam van de monitor ook beter.Gerrit schreef:Dat is een AMT (air motion transformer) en geen ribbon.Tommy schreef:Ik heb de Emotiva AirMotiv5, klinkt erg fijn met de ribbon driver.
Dit is een echte ribbon: Deze gebruik ik nu als monitor voor bij het muziek maken, heeft natuurlijk serieuze verticale bundeling maar achter het keyboard beweeg ik verticaal niet zoveel dat ik buiten bereik kom![]()
Gerrit
Een AMT beweegt als een harmonica, daardoor wordt met weinig beweging relatief veel lucht verplaatst dit heeft weer tot gevolg dat de vervorming (erg) laag is een het vervalspectrum vaak ook erg zuiver.
Een bandje is een strook erg dunne aluminium folie waar de stroom door loopt en wat daardoor in beweging wordt gebracht. Een bandje heeft een extreem lage massa en vaak een heel erg zuiver vervalspectrum, als het een goed bandje is dan is de vervorming ook erg laag maar het zal nooit zo hard kunnen als een AMT van gelijke afmetingen.
Gerrit
Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )
Ik heb deze ook al een paar keer beluisterd en daar is niet veel mis mee.
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html
zit ook een harmonica tweeter in.
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html
zit ook een harmonica tweeter in.
Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )
Mijn antwoord zit je vast niet op te wachten : heb een setje BAH!ringer B2031 + bijbehorende sub.
De sub is niet geweldig, maar de monitoren absoluut wel. De balans, maar met name het afstraalgedrag van die dingen is bijzonder, al helemaal als je de prijs meerekent. Probeer er voor de grap eens onbevooroordeeld naar te luisteren...
. Ik weet dat ik iets dergelijks niet voor een vergelijkbaar bedrag (maal twee of drie) kan bouwen, ex arbeidsloon.
Kan me wel voorstellen dat het in een echte studio onvoldoende druk oplevert. Ik ben ook maar een amateurtje, die studiowerkjes puur voor zichzelf doet
.
De sub is niet geweldig, maar de monitoren absoluut wel. De balans, maar met name het afstraalgedrag van die dingen is bijzonder, al helemaal als je de prijs meerekent. Probeer er voor de grap eens onbevooroordeeld naar te luisteren...
Kan me wel voorstellen dat het in een echte studio onvoldoende druk oplevert. Ik ben ook maar een amateurtje, die studiowerkjes puur voor zichzelf doet
Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )
er zijn altijd mensen die zeuren over behringer, maar voor de prijs zit er zeker veel moois tussen!
de monitoren bijvoorbeeld
Behringer gaat dit jaar ook analoge synthesizers bouwen, dus ben benieuwd
ik heb gister mijn KRK's verkocht voor een nette prijs en bij een muziekwinkel hoorde ik de focal alpha 50 (nieuwe budgetlijn van focal)
en was serieus onder de indruk, helemaal voor deze prijs. om duurdere monitoren te beluisteren moest er weer aardig in de auto gezeten worden dus heb daar nu vanaf gezien.
de focal alpha 65 heb ik vervolgens besteld en komt vandaag binnen (+- 570 euro voor de set)
aanvankelijk wilde ik voor duurder spul gaan evt nieuw, ook 2de hands gekeken maar kon niet iets vinden wat ik zocht (binnen acceptabele afstand) maar omdat dit al een duidelijke upgrade is... waarom zou ik. Ben ook gewoon een zolderkamer-producer (binnenkort wel eerste live optreden als t goed is
)
PS marco staan jouw muziekjes ook op het web om te beluisteren?
de monitoren bijvoorbeeld
ik heb gister mijn KRK's verkocht voor een nette prijs en bij een muziekwinkel hoorde ik de focal alpha 50 (nieuwe budgetlijn van focal)
en was serieus onder de indruk, helemaal voor deze prijs. om duurdere monitoren te beluisteren moest er weer aardig in de auto gezeten worden dus heb daar nu vanaf gezien.
de focal alpha 65 heb ik vervolgens besteld en komt vandaag binnen (+- 570 euro voor de set)
aanvankelijk wilde ik voor duurder spul gaan evt nieuw, ook 2de hands gekeken maar kon niet iets vinden wat ik zocht (binnen acceptabele afstand) maar omdat dit al een duidelijke upgrade is... waarom zou ik. Ben ook gewoon een zolderkamer-producer (binnenkort wel eerste live optreden als t goed is
PS marco staan jouw muziekjes ook op het web om te beluisteren?
Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )
Ah, de knoop is dus al doorgehakt, helemaal fijn ! Focal maakt vaak mooie spulletjes (nog steeds heel tevreden met de hoofdtelefoon
), en deze zien er iig goed uit. Hoop dat ze je ook op de langere termijn blijven bevallen !
Nee, van mij staan geen muziekjes online. Puur voor mezelf en mijn lol. En om eerlijk te zijn : ik maak ook zeer zelden iets echt af. Vind spelen en schrijven veel leuker, dan opnemen en fijnslijpen
.
Ben ook wel benieuwd naar die analog synth ja...Voor zover ik begreep zou het een Oddyssey kloon worden...'Helaas' heb ik net een nieuwe 8 octaafs Kurzweil, en daardoor dus geen plek meer over voor een andere klankplank...
...
Nee, van mij staan geen muziekjes online. Puur voor mezelf en mijn lol. En om eerlijk te zijn : ik maak ook zeer zelden iets echt af. Vind spelen en schrijven veel leuker, dan opnemen en fijnslijpen
Ben ook wel benieuwd naar die analog synth ja...Voor zover ik begreep zou het een Oddyssey kloon worden...'Helaas' heb ik net een nieuwe 8 octaafs Kurzweil, en daardoor dus geen plek meer over voor een andere klankplank...
Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )
ik heb ook geen ruimte voor nieuwe gear, maar uiteraard wel nieuwschierig waar ze mee komen
volgens mij gaan ze er meerdere maken naar wat ik gelezen heb. als ze het goed aanpakken zal dat stevige concurrentie kunnen geven op de analoge synth markt.
knoop doorgehakt inderdaad en de focal alpha 65 hebben zon 20 uur staan inspelen (zoals volgend de handleiding als minimum vermeld wordt)
klinkt nu nog iets strakker, maar klonk meteen al goed.
het geluid is over het hele spectrum getetailleerd en strak, ook komt het geluid echt los van de speakers (bv vocalen) en is er een open en ruimtelijk stereobeeld. enorme upgrade ten opzichte van de krk's die ik had, echt ongeloofelijk. Heb voornamelijk veel zitten luisteren naar allerlei soorten muziek, en totaal geen luistermoeheid, ook erg fijn. denk dat ik hier lang plezier van zal hebben
volgens mij gaan ze er meerdere maken naar wat ik gelezen heb. als ze het goed aanpakken zal dat stevige concurrentie kunnen geven op de analoge synth markt.
knoop doorgehakt inderdaad en de focal alpha 65 hebben zon 20 uur staan inspelen (zoals volgend de handleiding als minimum vermeld wordt)
klinkt nu nog iets strakker, maar klonk meteen al goed.
het geluid is over het hele spectrum getetailleerd en strak, ook komt het geluid echt los van de speakers (bv vocalen) en is er een open en ruimtelijk stereobeeld. enorme upgrade ten opzichte van de krk's die ik had, echt ongeloofelijk. Heb voornamelijk veel zitten luisteren naar allerlei soorten muziek, en totaal geen luistermoeheid, ook erg fijn. denk dat ik hier lang plezier van zal hebben
Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )
Ik vraag me af naar welke monitor David Gilmour hier op de foto luistert.
Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )
inderdaad ja vond een plaatje waar de zijkant ook houtig is
http://www.traveltraxaudio.com/atc/spea ... -front.jpg
http://www.traveltraxaudio.com/atc/spea ... -front.jpg
Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )
Het duurde even voor het kwartje viel bij mij, maar atc maakt dus die mid dome 
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )
Ga ook eens kijken naar ADAM audio...
Deze huizen ook een AMT icm naar het lijkt Eton speakers. http://www.adam-audio.com/
En EMES studio monitoren met hun OWL en Mini OWL ook altijd een fascinerend verhaal gevonden. http://www.emes.de/
Deze huizen ook een AMT icm naar het lijkt Eton speakers. http://www.adam-audio.com/
En EMES studio monitoren met hun OWL en Mini OWL ook altijd een fascinerend verhaal gevonden. http://www.emes.de/
Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )
Bij mijn weten is dat al eerder vertoond. En het lijkt mij gewoon het omgekeerde van een MS-microfoonopstelling.Mtraxx schreef:En EMES studio monitoren met hun OWL en Mini OWL ook altijd een fascinerend verhaal gevonden.
Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )
Ik weet nog wel dat je boomboxen had met stereo-verbreding, klonk naar net niet.
