Sumo "The Ten"

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Sumo "The Ten"

Bericht door ds23man »

En gratis hernia erbij! :mrgreen:
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: Sumo "The Ten"

Bericht door SuperR »

De waarde....

Voor mij 50 euro, voor iemand anders misschien wel 1000 euro. Kijk maar eens wat een oude Krell/Mark Levinson/Classe/Accuphase opbrengt. Daar koop je een top/goed model nieuwe Marantz voor.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Sumo "The Ten"

Bericht door ray5150 »

Mmm. voor twee geeltjes wil ik hem wel hebben. :kwijl: :kwijl:
Maar ik vrees dat die winkelier hem daarvoor de deur niet uitdoet. :(
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Sumo "The Ten"

Bericht door Ah!buis »

Ah!buis schreef:
ray5150 schreef:
De negen is 60 Watt In klasse A, De tien is 100 Watt. groot zwart bakbeest. net zoiets als Pass of Mark Levinson.
Vergeet 't maar hoor.Niks klasse A ,is een circlotron tot zo'n 4W in A en daarna tot 60W in klasse B.
Hier heb ik die SUMO wel wat tekort gedaan :oops: .
Het is wel geen A versterker maar ook geen "gewone" AB :? .
Ze hebben een soort tussenvorm verzonnen,begint wat meer op wat buizen van AB bakken te lijken.
Een overzichtje van de verschillende manieren,
Anne
Bijlagen
A-B.jpg
Su_Bu.jpg
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Sumo "The Ten"

Bericht door Muug »

Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Sumo "The Ten"

Bericht door AatV »

Er zijn ook ontwerpen gemaakt voor eindversterkers in A, maar dan niet met een (zoveel mogelijk) lineaire karakteristiek per eindtransistor of mosfet, maar een exponentiële. Gaat een beetje op het plaatje van de Sumo lijken.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Sumo "The Ten"

Bericht door cool »

ray5150 schreef:
Mmm. voor twee geeltjes wil ik hem wel hebben. :kwijl: :kwijl:
Maar ik vrees dat die winkelier hem daarvoor de deur niet uitdoet. :(
Inderdaad, hij moet 150 euro opbrengen.
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: Sumo "The Ten"

Bericht door SuperR »

Valt me nog niet alles tegen. Zonde dat er geen schema te vinden is. Anders was er vast wel iemand die hem zou opknappen.

Voor 50 euro had ik hem wel opgehaald als project(je). Het is maar een uurtje rijden vanaf R'dam.

ps. Bod gedaan per mail, we zullen zien.
Laatst gewijzigd door SuperR op wo 12 mar 2014, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Sumo "The Ten"

Bericht door ray5150 »

cool schreef:
ray5150 schreef:
Mmm. voor twee geeltjes wil ik hem wel hebben. :kwijl: :kwijl:
Maar ik vrees dat die winkelier hem daarvoor de deur niet uitdoet. :(
Inderdaad, hij moet 150 euro opbrengen.
Jij hebt geinformeerd ?
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Sumo "The Ten"

Bericht door Jan Geert »

SuperR schreef:
Zonde dat er geen schema te vinden is.
:?: Er staat toch bij de advertentietekst: "schema's voorhande(n)" :?:

Dus wat let je? :D
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Sumo "The Ten"

Bericht door Barry2001 »

Er staat nu een prijs bij, en de tekst 'schema's voorhande(n)' . Wat er eerst niet stond. Maw, men leest mee, welkom :lol:
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Sumo "The Ten"

Bericht door cool »

Barry2001 schreef:
Er staat nu een prijs bij, en de tekst 'schema's voorhande(n)' . Wat er eerst niet stond. Maw, men leest mee, welkom :lol:
Ik had 100 euro geboden en kreeg een reactie dat hij voor 150 weg mag.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Sumo "The Ten"

Bericht door Barry2001 »

Ok, ging hier voornamelijk over prijs en (geen) schema. En plots staan beide vermeldt, vandaar. Heb je ook om een schema gevraagd?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Sumo "The Ten"

Bericht door ray5150 »

Ach, dat ding is 20 jaar oud, ervan uitgaande dat er daadwerkelijk Mosfet's in zitten, word het vinden van een stapel nieuwe exemplaren de grootste opgave.
die dingen zijn waarschijnlijk al jaren obsolete...

Dan kun je beter uitgaan van de kast, koelblokken, en trafo's, en d'r een nieuwe Krell of Pass in bouwen.
in dat licht bezien is het nog niet zo'n gekke prijs. :idea:

(wat me eraan doet denken dat ik een reserve voorraad IRFP240 moet gaan aanleggen, die zijn nu 1,30 Euro p/s.
dat kan over 10 jaar wel het vijfvoudige zijn.)
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Sumo "The Ten"

Bericht door cool »

Barry2001 schreef:
Ok, ging hier voornamelijk over prijs en (geen) schema. En plots staan beide vermeldt, vandaar. Heb je ook om een schema gevraagd?
Nee Barry, maar staat er inderdaad nu bij.
@Ray: dat grove spul heb ik allemaal in huis :D
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: Sumo "The Ten"

Bericht door SuperR »

Jan Geert schreef:
SuperR schreef:
Zonde dat er geen schema te vinden is.
:?: Er staat toch bij de advertentietekst: "schema's voorhande(n)" :?:

Dus wat let je? :D
Ik dacht even dat ik gek was, maar dat viel mee. De advertentie is geupdate. 150 euro is hij (me) niet waard.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”