Sumo "The Ten"
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Sumo "The Ten"
De waarde....
Voor mij 50 euro, voor iemand anders misschien wel 1000 euro. Kijk maar eens wat een oude Krell/Mark Levinson/Classe/Accuphase opbrengt. Daar koop je een top/goed model nieuwe Marantz voor.
Voor mij 50 euro, voor iemand anders misschien wel 1000 euro. Kijk maar eens wat een oude Krell/Mark Levinson/Classe/Accuphase opbrengt. Daar koop je een top/goed model nieuwe Marantz voor.
Mmm. voor twee geeltjes wil ik hem wel hebben.
Maar ik vrees dat die winkelier hem daarvoor de deur niet uitdoet.
Hier heb ik die SUMO wel wat tekort gedaanAh!buis schreef:Vergeet 't maar hoor.Niks klasse A ,is een circlotron tot zo'n 4W in A en daarna tot 60W in klasse B.ray5150 schreef:De negen is 60 Watt In klasse A, De tien is 100 Watt. groot zwart bakbeest. net zoiets als Pass of Mark Levinson.
Het is wel geen A versterker maar ook geen "gewone" AB
Ze hebben een soort tussenvorm verzonnen,begint wat meer op wat buizen van AB bakken te lijken.
Een overzichtje van de verschillende manieren,
Anne
Er zijn ook ontwerpen gemaakt voor eindversterkers in A, maar dan niet met een (zoveel mogelijk) lineaire karakteristiek per eindtransistor of mosfet, maar een exponentiële. Gaat een beetje op het plaatje van de Sumo lijken.
groet,
Aat
groet,
Aat
Inderdaad, hij moet 150 euro opbrengen.ray5150 schreef:Mmm. voor twee geeltjes wil ik hem wel hebben.![]()
![]()
Valt me nog niet alles tegen. Zonde dat er geen schema te vinden is. Anders was er vast wel iemand die hem zou opknappen.
Voor 50 euro had ik hem wel opgehaald als project(je). Het is maar een uurtje rijden vanaf R'dam.
ps. Bod gedaan per mail, we zullen zien.
Voor 50 euro had ik hem wel opgehaald als project(je). Het is maar een uurtje rijden vanaf R'dam.
ps. Bod gedaan per mail, we zullen zien.
Laatst gewijzigd door SuperR op wo 12 mar 2014, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Jij hebt geinformeerd ?cool schreef:Inderdaad, hij moet 150 euro opbrengen.ray5150 schreef:Mmm. voor twee geeltjes wil ik hem wel hebben.![]()
![]()
SuperR schreef:Zonde dat er geen schema te vinden is.
Dus wat let je?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Er staat nu een prijs bij, en de tekst 'schema's voorhande(n)' . Wat er eerst niet stond. Maw, men leest mee, welkom 
Ik had 100 euro geboden en kreeg een reactie dat hij voor 150 weg mag.Barry2001 schreef:Er staat nu een prijs bij, en de tekst 'schema's voorhande(n)' . Wat er eerst niet stond. Maw, men leest mee, welkom
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ok, ging hier voornamelijk over prijs en (geen) schema. En plots staan beide vermeldt, vandaar. Heb je ook om een schema gevraagd?
Ach, dat ding is 20 jaar oud, ervan uitgaande dat er daadwerkelijk Mosfet's in zitten, word het vinden van een stapel nieuwe exemplaren de grootste opgave.
die dingen zijn waarschijnlijk al jaren obsolete...
Dan kun je beter uitgaan van de kast, koelblokken, en trafo's, en d'r een nieuwe Krell of Pass in bouwen.
in dat licht bezien is het nog niet zo'n gekke prijs.
(wat me eraan doet denken dat ik een reserve voorraad IRFP240 moet gaan aanleggen, die zijn nu 1,30 Euro p/s.
dat kan over 10 jaar wel het vijfvoudige zijn.)
die dingen zijn waarschijnlijk al jaren obsolete...
Dan kun je beter uitgaan van de kast, koelblokken, en trafo's, en d'r een nieuwe Krell of Pass in bouwen.
in dat licht bezien is het nog niet zo'n gekke prijs.
(wat me eraan doet denken dat ik een reserve voorraad IRFP240 moet gaan aanleggen, die zijn nu 1,30 Euro p/s.
dat kan over 10 jaar wel het vijfvoudige zijn.)
Nee Barry, maar staat er inderdaad nu bij.Barry2001 schreef:Ok, ging hier voornamelijk over prijs en (geen) schema. En plots staan beide vermeldt, vandaar. Heb je ook om een schema gevraagd?
@Ray: dat grove spul heb ik allemaal in huis
Ik dacht even dat ik gek was, maar dat viel mee. De advertentie is geupdate. 150 euro is hij (me) niet waard.Jan Geert schreef:SuperR schreef:Zonde dat er geen schema te vinden is.Er staat toch bij de advertentietekst: "schema's voorhande(n)"
![]()
Dus wat let je?