Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

IJsbier
Berichten: 186
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 0:08

Re: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator

Bericht door IJsbier »

De gridstoppers zitten zo dicht mogelijk op de buisvoet, zie ook de foto die ik eerder gepost had.
ik heb inmiddels de 39 Ohm weerstanden vervangen door 390 Ohm weerstanden, nu meet ik een stroom van 7mA (7 volt spanningsval over de 1k weerstand in de voeding). Ik heb nog tijd gehad om er naar te luisteren. :(
IJsbier
Berichten: 186
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 0:08

Re: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator

Bericht door IJsbier »

RobertD schreef:
Wel een leuk project om te volgen, ik ben ook benieuwd wat je vindt van de koptelefoon uitgang.
Ik was hier zelf ook wel benieuwd naar. Dus de boel 'even' omgebouwd.
Headphone-AMP-6n6p.jpg
Ra = 10k, Rk1 = 330, Rk2 = 10k. Buizen: 6N6P.
Ik had eerst: Ra 3k3, Rk1 = 100, Rk2 330, dit leverde wat rooksignalen op, dus de versterker snel uitgezet en de grotere waardes erin gezet.

Ik had Rk2 eerst nog 1k, maar dan had ik 42mA per kanaal, met een trafo die maar max 50mA kan leveren, gaat dat niet werken.
Dus dan maar 10k, daarmee kwam ik uit op 16mA, gemeten over de 1k in de voeding.

Het klinkt gewoon goed, ik luister met een beyerdynamic DT880 koptelefoon.

Vanochtend viel mij een BROM op in 1 kanaal. Buizen gewisseld, brom ging mee. Dus 1 van de 6N6P buizen is niet goed meer. Kan dat? Gebeurd dat vaker?
Ik draai nu met een 6922 en een 6N6P. De 6922 lijkt wat meer signaal te geven, maar ook wat meer hoog en de brom is weg.
Plaats reactie