Heb ook gekozen voor een apparte ruimte voor de midden en hoge tonen, als ik deze constructie aanpas zodat alleen de middentonen afgescheiden zijn, kan ik nog 5 liter bijtoveren en het volume voor de woofer op 90 liter brengen. maar ik hou het natuurlijk liefst zoals het er nu voorstaat.
Voor de aansluiting van de speaker heb ik gezorgd dat de stekker er dieper in zit zodat je deze bijnatot tegen de muur kan plaatsen want deze stekkers zijn al snel 5 cm lang.
Zijn er mensen die hier bedenkingen bij hebben of dit ook al geprobeerd hebben? dan hoor ik dit graag van jullie.
resultaat WIN ISD
Moderator: Beheerdersteam
Re: resultaat WIN ISD
hallo allemaal, net binnen en nieuw hier,
ik las het verhaal over Winsd, ik heb daar ook problemen mee, is er geen programma om uit tegaan van een kastinhoud om iets te berekenen??
bv je hebt een kast van 50 ltr, en je weet ook welek drivers bv Kef B200
ikkrijg steds 150 ltr of meer bij winsd, ik had speakers van 42 ltr totaal met een mooie strak laag dus wie weet raad??
gr Joep
ik las het verhaal over Winsd, ik heb daar ook problemen mee, is er geen programma om uit tegaan van een kastinhoud om iets te berekenen??
bv je hebt een kast van 50 ltr, en je weet ook welek drivers bv Kef B200
ikkrijg steds 150 ltr of meer bij winsd, ik had speakers van 42 ltr totaal met een mooie strak laag dus wie weet raad??
gr Joep
Re: resultaat WIN ISD
Ho ho, niet de boodschapper de schuld geven hè
Bij een gegeven set van eigenschappen van een speaker en type behuizing hoort nu eenmaal een bepaald volume om hem goed te laten functioneren. Wil je wat anders dan moet je een speaker kiezen die aan je eisen van een kleinere kast voldoet of dieper in de theorie gaan duiken om de speaker te tweaken met een Linkwitz transform ofzo of met een GHP constructie (gesloten met hoogdoorlaat filter).
Bij een gegeven set van eigenschappen van een speaker en type behuizing hoort nu eenmaal een bepaald volume om hem goed te laten functioneren. Wil je wat anders dan moet je een speaker kiezen die aan je eisen van een kleinere kast voldoet of dieper in de theorie gaan duiken om de speaker te tweaken met een Linkwitz transform ofzo of met een GHP constructie (gesloten met hoogdoorlaat filter).
-
e46eclipse
- Berichten: 70
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
- Locatie: 035
Re: resultaat WIN ISD
het is een tijdje geleden dat ik winisd gebruikt heb ,maar je kan toch het volume van de behuizing ingeven ?Joepie66 schreef:hallo allemaal, net binnen en nieuw hier,
ik las het verhaal over Winsd, ik heb daar ook problemen mee, is er geen programma om uit tegaan van een kastinhoud om iets te berekenen??
bv je hebt een kast van 50 ltr, en je weet ook welek drivers bv Kef B200
ikkrijg steds 150 ltr of meer bij winsd, ik had speakers van 42 ltr totaal met een mooie strak laag dus wie weet raad??
gr Joep
Ik kan me herinneren dat ik schoof met het volume en de poort aanpaste totdat ik een aardige grafiek had.
groet Ron
