resultaat WIN ISD

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 106
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:33

Re: resultaat WIN ISD

Bericht door Yvan »

Heb ook gekozen voor een apparte ruimte voor de midden en hoge tonen, als ik deze constructie aanpas zodat alleen de middentonen afgescheiden zijn, kan ik nog 5 liter bijtoveren en het volume voor de woofer op 90 liter brengen. maar ik hou het natuurlijk liefst zoals het er nu voorstaat.
Voor de aansluiting van de speaker heb ik gezorgd dat de stekker er dieper in zit zodat je deze bijnatot tegen de muur kan plaatsen want deze stekkers zijn al snel 5 cm lang.
Zijn er mensen die hier bedenkingen bij hebben of dit ook al geprobeerd hebben? dan hoor ik dit graag van jullie.
Bijlagen
P210512_17.08_[02].jpg
Joepie66
Berichten: 12
Lid geworden op: do 09 aug 2012, 22:53

Re: resultaat WIN ISD

Bericht door Joepie66 »

hallo allemaal, net binnen en nieuw hier,

ik las het verhaal over Winsd, ik heb daar ook problemen mee, is er geen programma om uit tegaan van een kastinhoud om iets te berekenen??
bv je hebt een kast van 50 ltr, en je weet ook welek drivers bv Kef B200

ikkrijg steds 150 ltr of meer bij winsd, ik had speakers van 42 ltr totaal met een mooie strak laag dus wie weet raad??

gr Joep
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: resultaat WIN ISD

Bericht door Pjotr »

Ho ho, niet de boodschapper de schuld geven hè :lol:

Bij een gegeven set van eigenschappen van een speaker en type behuizing hoort nu eenmaal een bepaald volume om hem goed te laten functioneren. Wil je wat anders dan moet je een speaker kiezen die aan je eisen van een kleinere kast voldoet of dieper in de theorie gaan duiken om de speaker te tweaken met een Linkwitz transform ofzo of met een GHP constructie (gesloten met hoogdoorlaat filter).
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: resultaat WIN ISD

Bericht door e46eclipse »

Joepie66 schreef:
hallo allemaal, net binnen en nieuw hier,

ik las het verhaal over Winsd, ik heb daar ook problemen mee, is er geen programma om uit tegaan van een kastinhoud om iets te berekenen??
bv je hebt een kast van 50 ltr, en je weet ook welek drivers bv Kef B200

ikkrijg steds 150 ltr of meer bij winsd, ik had speakers van 42 ltr totaal met een mooie strak laag dus wie weet raad??

gr Joep
het is een tijdje geleden dat ik winisd gebruikt heb ,maar je kan toch het volume van de behuizing ingeven ?
Ik kan me herinneren dat ik schoof met het volume en de poort aanpaste totdat ik een aardige grafiek had.

groet Ron
Plaats reactie