Om eerlijk te zijn, zoals eerder gezegd betwijfel ik of je het hoort, dure merk weerstanden. Met koppel condensatoren heb ik toch weer een ander gevoel, maar hoe probeer je dit. Koop je een zak dure audiofiele condensatoren a EUR 10,- p/stuk en ga je dit zitten vergelijken? Hoor je ook niet, moet je al een AB test kunnen doen.
In de 'Bill' versterker zitten 2 koppelcondensatoren per kant, en een handje weerstanden. Kiwame carbon weerstanden kosten 1 euri p/stuk, condensatoren, Auricaps bv, wat is het, een tientje p/stuk? ik kijk er zo tegenaan, als high-end zelfbouwer probeer je het onderste uit de kan te halen. Wat is dit op het toaalbedrag wat de versterker je kost. Als je er ook maar een miereballenhaar verbetering in je geluid zit is het het al waard. Voor een productbouwer scheelt het natuurlijk aanzienlijk of er koppelcondensatoren van een tientje in zitten of Wima's van EUR 0,30. Maar nogmaals, ik durf niet te zeggen of je het verschil daadwerkelijk hoort.
@Tom: Er wordt vaker de vergelijking gemaakt met apparaten die in serie worden gemaakt, wat niet helemaal op gaat denk ik. Zelf heb ik het gevoel, kan het niet aantonen, dat er met hard wired (audiopad in elk geval) opbouwen ook best wat gewonnen wordt. Een apparaat in serieproductie zal vandaag de dag niet snel hard-wired worden opgebouwd, slecht produceerbaar, reparatie, etc. Juist dat is het mooie van high-end zelfbouw, je kunt echt op alle fronten het onderste uit de kan halen, en je hoeft geen concessie te doen omdat iets ook produceerbaar moet zijn. Tot slot, als het er dan ook nog een beetje uit ziet, knappe kast, nette bedrading, een mooie pcb als die erin zit, ja. Electronics can be art