Luisterdag Oost-Nederland

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.

Vind je het leuk een luisterdag in oost NL te bezoeken?

Ja, ik kom graag een dag luisteren en vind het leuk om spullen mee te nemen.
19
43%
Ja, ik kom graag een dag luisteren en vind het leuk om spullen mee te nemen maar heb (nog) geen vervoer.
4
9%
Ja, ik kom graag een dag luisteren maar neem geen spullen mee.
13
30%
Nee, oost NL is voor mij te ver reizen ondanks dat ik een luisterdag wel interessant vind.
7
16%
Nee, een luisterdag is voor mij niet interessant.
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door sietse »

Het idee is prima, maar Januari of Februari, Als het per ongeluk nog al winters is, moet de elektronica wel verrekte goed worden ingepakt. Vervoer van koud naar warm......condens in de app. Nog al eens mee gemaakt toen ik nog in een band speelde :!:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Barry2001 »

Wowly schreef:
Slim idee!!

Overigens denk ik niet dat je al te bang hoeft te zijn voor die studenten electrotechniek of wel? Als je een goede ruimte hebt; da's goud waard joh!

EDIT: ik vind dit trouwens allemaal fantastische ideeën!!! Ik hoop dat er veel luisterdagen komen. Dat is goed voor de hobby en de lol.
Nouja, van een luisterdag met mensen van het forum weten we dat het goed gaat en dat er respect is voor elkaars spullen, dat bedoelde ik eigenlijk. Ik zou het echt vervelend vinden als iemand moeite neemt om spullen mee te nemen en er dan iets gebeurd.
Verder valt en staat het met de ruimte inderdaad, gaan we gewoon ons best voor doen. Lukt het is het mooi, lukt het niet blijven we proberen.

Ik heb in het verleden eens bij een klein bedrijf gewerkt waar een luisterdag prima zou kunnen plaatsvinden, zeker weten dat er met de eigenaar wel wat te regelen was geweest, vandaar het idee. Helaas is het pand gesloopt waar het bedrijf stond, maar zoiets zou ook goed kunnen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Barry2001 »

sietse schreef:
Het idee is prima, maar Januari of Februari, Als het per ongeluk nog al winters is, moet de elektronica wel verrekte goed worden ingepakt. Vervoer van koud naar warm......condens in de app. Nog al eens mee gemaakt toen ik nog in een band speelde :!:
Zou toch rekening met de andere luisterdagen willen houden, Beetsterzwaag is in oktober dacht ik? en Breda in mei, van juni t/m september zal vanwege het weer en vakanties de animo minder zijn. Vandaar de gedachte januari/februari.

Maar goede opmerking, de apparatuur ter plaatse maar even laten acclimatiseren dan en inderdaad goed inpakken onderweg.
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door DragoSz »

Ik zou eerder in Februari doen omdat januari nogal een drukke maand is, Familie af gaan en zo)
Wowly schreef:
Slim idee!!
ik vind dit trouwens allemaal fantastische ideeën!!! Ik hoop dat er veel luisterdagen komen. Dat is goed voor de hobby en de lol.
En zeer goed om inspiratie te vinden voor nieuwe projecten :mrgreen:
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door k.p. »

In de buurt van Emmen zou ik mogelijk iets kunnen regelen. De locatie is dan niet heel dicht bij Enschede, maar wel prima te bereiken via de snelweg.
NP
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 18:05

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door NP »

Lekker luisteren tussen de komkommers? :P
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Barry2001 »

Emmen, ok, zal het zeker in gedachten houden. Als het een beetje meezit heb ik namelijk een locatie! Meerdere kamers, er ligt tapijt, geen buren, kortom mogelijkheden. Zijn een paar 'maren', hoop ik volgende week meer over te horen. Wordt vervolgd...
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door TubeHead »

en en en en ??? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Barry2001 »

Mensen, er is nieuws.

De ruimte die ik voor de luisterdag in gedachten heb is een niet gebruikte vleugel in het bedrijf waar ik werk.

Beschikbaar zijn 6 ruimtes, ik ben er vandaag nog even weer wezen kijken samen met een audiofiele collega:
- 3 x een kleinere ruimte van 4 x 5 meter, luisterruimtes. Het is wel zo dat het eigenlijk kantoren zijn en naast elkaar liggen, kan wat 'overlast' van de kamer ernaast zijn. Dus misschien is het beter de tussenliggende kamer niet voor luisteren te gebruiken en je dus 2 luisterkamers overhoudt.
- 1 x een kleinere ruimte van 4 x 5 meter, maar deze ruimte galmt nogal, zou bijvoorbeeld als 'ruilbeurs' kamer kunnen fungeren.
- 1 x een tussen ruimte waar je ook binnen komt, deze is 15 x 5 meter. Deze ruimte wordt de 'bijpraat koffie' kamer.
- 1 x een op zich staande ruimte van 20 x 8 meter, waar je ook geen last van de andere ruimtes hebt. Dit wordt de luisterruimte voor de grotere sets.

De ruimtes hebben normale plafondhoogte (systeemplafond) en hebben vloerbedekking, de akoustiek is goed te noemen. Er zijn tafels, stoelen, het is 1e verdieping waar een lift naartoe beschikbaar is. De vleugel heeft een eigen ingang, zodat niemand een 'verkeerde' deur kan nemen :mrgreen: en de deur van het bedrijf gewoon dicht kan blijven. Water en 220V is gewoon aangesloten, en in de winter werkt de CV gewoon, er is toilet.

Vandaag heb ik toestemming gekregen van de directie de ruimtes te gebruiken, wat geweldig nieuws is. We zitten op een industieterein in Almelo zonder buren, maw er heeft niemand last van. Wel is het zo dat het met het OV lastig bereikbaar is, en er geen horeca in de buurt is, maar dat heeft bv Breda ook niet en lost zich wel op.

Parkeerplaats (gratis) is er in overvloed.

Wel een voorwaarde: de vleugel staat al erg lang leeg, maar moet natuurlijk tegen die tijd nog vrij zijn.

Datum: op dit moment lijkt zaterdag 4 februari 2012 een geschikte datum.

Wel zou ik graag een betere inschatting krijgen van het aantal mensen dat denkt te komen, al dan niet met spullen. Ik zal hier zo een poll voor opzetten, om een idee te krijgen.

Wees welkom allen!
Laatst gewijzigd door Barry2001 op do 23 jun 2011, 20:12, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door bas focal m180 »

Barry2001 :rock:
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Ronkel »

Goed bezig :) . Lijkt me leuk, voor mij is vervoer van spullen alleen wel een probleem. Maar dat is vast wel op te lossen als er mensen met de auto gaan.

EDIT: zinnetje over akoestiek gezien :mrgreen: Misschien kan er een extra optie in de poll (zo van: geen vervoer, wel spul eventueel)?
Laatst gewijzigd door Ronkel op do 23 jun 2011, 20:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Barry2001 »

De ruimtes hebben normale plafondhoogte (systeemplafond) en hebben vloerbedekking, de akoustiek is goed te noemen. Er zijn tafels, stoelen, het is 1e verdieping waar een lift naartoe beschikbaar is.
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Mphus »

:goedzo:

Ga in ieder geval mijn best doen om er tegen die tijd bij te zijn!!!

groeten Daan
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Barry2001 »

Ronkel schreef:
Goed bezig :) . Lijkt me leuk, voor mij is vervoer van spullen alleen wel een probleem. Maar dat is vast wel op te lossen als er mensen met de auto gaan.

EDIT: zinnetje over akoestiek gezien :mrgreen: Misschien kan er een extra optie in de poll (zo van: geen vervoer, wel spul eventueel)?
Haha, al is de edit nog zo snel :D Goed idee, ik voeg 'm toe in de poll
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door b_force »

Dat heb je mooi voor elkaar :) =D>

Misschien een idee om een heel nieuw topic te openen? (maakt het wat overzichtelijker?)
Het is nu in Enschede toch?
Beetje ver weg :P
Als ik met iemand mee kan rijden ben ik er ook bij.
Anders moet ik even nadenken

edit:
Ik mis nog een optie:
Ik wil wel komen, mits ik vervoer heb.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Barry2001 »

b_force schreef:
Dat heb je mooi voor elkaar :) =D>

Misschien een idee om een heel nieuw topic te openen? (maakt het wat overzichtelijker?)
Het is nu in Enschede toch?
Beetje ver weg :P
Als ik met iemand mee kan rijden ben ik er ook bij.
Anders moet ik even nadenken

edit:
Ik mis nog een optie:
Ik wil wel komen, mits ik vervoer heb.
Het is in Almelo, en optie 2 kun je kiezen. OV is slecht geregeld daar, dus vervoer zoeken zou ik willen aanraden.
Gebruikersavatar
hardy
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 16:11
Locatie: almelo

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door hardy »

Jammer van de zaterdag, maar misschien kan ik tzt toch nog een uurje vrij maken, maar mijn zelfbouw meenemen lukt zeker dan niet (Esl, HK-dac, gainclone,vv).
In iedergeval is het je gelukt om een geschikte ruimte te vinden, hopelijk blijft die nog even beschikbaar.

Hardy
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Barry2001 »

hardy schreef:
Jammer van de zaterdag, maar misschien kan ik tzt toch nog een uurje vrij maken, maar mijn zelfbouw meenemen lukt zeker dan niet (Esl, HK-dac, gainclone,vv).
In iedergeval is het je gelukt om een geschikte ruimte te vinden, hopelijk blijft die nog even beschikbaar.

Hardy
Jammer Hardy, maar zaterdag is gewoon de meest praktische dag. Ik hoop dat je toch in je eigen stadje nog even langs kunt komen!
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door bertor »

Ronkel schreef:
Goed bezig :) . Lijkt me leuk, voor mij is vervoer van spullen alleen wel een probleem. Maar dat is vast wel op te lossen als er mensen met de auto gaan.

EDIT: zinnetje over akoestiek gezien :mrgreen: Misschien kan er een extra optie in de poll (zo van: geen vervoer, wel spul eventueel)?
Qua spullen sla ik dit keer over denk ik, maar op sjouw en vervoersgebied kan er wel iets worden geregeld tegen die tijd ;)
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door TubeHead »

Fantastisch Barry ! =D>
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Lieuwe »

Er kunnen altijd mensen opgepikt worden vanaf het centraal, dus dat is op zich het probleem niet.
En als er mensen uit enschede spullen mee willen nemen die zelf geen vervoer hebben, stel ik mij ook wel beschikbaar ;).
Super goed idee!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Barry2001 »

Lieuwe schreef:
Er kunnen altijd mensen opgepikt worden vanaf het centraal, dus dat is op zich het probleem niet.
En als er mensen uit enschede spullen mee willen nemen die zelf geen vervoer hebben, stel ik mij ook wel beschikbaar ;).
Super goed idee!
Mooi Lieuwe! Vervoer mag voor niemand een probleem zijn, dat is altijd wel te regelen denk ik. Met OV bedoelde ik vanaf het station, komt niet echt een buslijn langs oid. Als je vervoer met een auto kunt regelen gaat dat het eenvoudigst.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Barry2001 »

TubeHead schreef:
Fantastisch Barry ! =D>
Tegen die tijd Glen, een spelende TubeHead Tube amplifier, moet lukken!
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door TheoK »

Zal zeker proberen om te komen en wat spullen mee te nemen.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Martijn M »

Leuk! Ik zal tegen die tijd vast nog wel wat leuks hebben staan. Mocht je nog wat hulp nodig hebben bij de organisatie, dan moet je het maar laten weten.
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”