Luisterdag Oost-Nederland
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Het idee is prima, maar Januari of Februari, Als het per ongeluk nog al winters is, moet de elektronica wel verrekte goed worden ingepakt. Vervoer van koud naar warm......condens in de app. Nog al eens mee gemaakt toen ik nog in een band speelde 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Nouja, van een luisterdag met mensen van het forum weten we dat het goed gaat en dat er respect is voor elkaars spullen, dat bedoelde ik eigenlijk. Ik zou het echt vervelend vinden als iemand moeite neemt om spullen mee te nemen en er dan iets gebeurd.Wowly schreef:Slim idee!!
Overigens denk ik niet dat je al te bang hoeft te zijn voor die studenten electrotechniek of wel? Als je een goede ruimte hebt; da's goud waard joh!
EDIT: ik vind dit trouwens allemaal fantastische ideeën!!! Ik hoop dat er veel luisterdagen komen. Dat is goed voor de hobby en de lol.
Verder valt en staat het met de ruimte inderdaad, gaan we gewoon ons best voor doen. Lukt het is het mooi, lukt het niet blijven we proberen.
Ik heb in het verleden eens bij een klein bedrijf gewerkt waar een luisterdag prima zou kunnen plaatsvinden, zeker weten dat er met de eigenaar wel wat te regelen was geweest, vandaar het idee. Helaas is het pand gesloopt waar het bedrijf stond, maar zoiets zou ook goed kunnen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Zou toch rekening met de andere luisterdagen willen houden, Beetsterzwaag is in oktober dacht ik? en Breda in mei, van juni t/m september zal vanwege het weer en vakanties de animo minder zijn. Vandaar de gedachte januari/februari.sietse schreef:Het idee is prima, maar Januari of Februari, Als het per ongeluk nog al winters is, moet de elektronica wel verrekte goed worden ingepakt. Vervoer van koud naar warm......condens in de app. Nog al eens mee gemaakt toen ik nog in een band speelde
Maar goede opmerking, de apparatuur ter plaatse maar even laten acclimatiseren dan en inderdaad goed inpakken onderweg.
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Ik zou eerder in Februari doen omdat januari nogal een drukke maand is, Familie af gaan en zo)

En zeer goed om inspiratie te vinden voor nieuwe projectenWowly schreef:Slim idee!!
ik vind dit trouwens allemaal fantastische ideeën!!! Ik hoop dat er veel luisterdagen komen. Dat is goed voor de hobby en de lol.
Re: Luisterdag Oost-Nederland
In de buurt van Emmen zou ik mogelijk iets kunnen regelen. De locatie is dan niet heel dicht bij Enschede, maar wel prima te bereiken via de snelweg.
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Lekker luisteren tussen de komkommers? 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Emmen, ok, zal het zeker in gedachten houden. Als het een beetje meezit heb ik namelijk een locatie! Meerdere kamers, er ligt tapijt, geen buren, kortom mogelijkheden. Zijn een paar 'maren', hoop ik volgende week meer over te horen. Wordt vervolgd...
Re: Luisterdag Oost-Nederland
en en en en ??? 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Mensen, er is nieuws.
De ruimte die ik voor de luisterdag in gedachten heb is een niet gebruikte vleugel in het bedrijf waar ik werk.
Beschikbaar zijn 6 ruimtes, ik ben er vandaag nog even weer wezen kijken samen met een audiofiele collega:
- 3 x een kleinere ruimte van 4 x 5 meter, luisterruimtes. Het is wel zo dat het eigenlijk kantoren zijn en naast elkaar liggen, kan wat 'overlast' van de kamer ernaast zijn. Dus misschien is het beter de tussenliggende kamer niet voor luisteren te gebruiken en je dus 2 luisterkamers overhoudt.
- 1 x een kleinere ruimte van 4 x 5 meter, maar deze ruimte galmt nogal, zou bijvoorbeeld als 'ruilbeurs' kamer kunnen fungeren.
- 1 x een tussen ruimte waar je ook binnen komt, deze is 15 x 5 meter. Deze ruimte wordt de 'bijpraat koffie' kamer.
- 1 x een op zich staande ruimte van 20 x 8 meter, waar je ook geen last van de andere ruimtes hebt. Dit wordt de luisterruimte voor de grotere sets.
De ruimtes hebben normale plafondhoogte (systeemplafond) en hebben vloerbedekking, de akoustiek is goed te noemen. Er zijn tafels, stoelen, het is 1e verdieping waar een lift naartoe beschikbaar is. De vleugel heeft een eigen ingang, zodat niemand een 'verkeerde' deur kan nemen
en de deur van het bedrijf gewoon dicht kan blijven. Water en 220V is gewoon aangesloten, en in de winter werkt de CV gewoon, er is toilet.
Vandaag heb ik toestemming gekregen van de directie de ruimtes te gebruiken, wat geweldig nieuws is. We zitten op een industieterein in Almelo zonder buren, maw er heeft niemand last van. Wel is het zo dat het met het OV lastig bereikbaar is, en er geen horeca in de buurt is, maar dat heeft bv Breda ook niet en lost zich wel op.
Parkeerplaats (gratis) is er in overvloed.
Wel een voorwaarde: de vleugel staat al erg lang leeg, maar moet natuurlijk tegen die tijd nog vrij zijn.
Datum: op dit moment lijkt zaterdag 4 februari 2012 een geschikte datum.
Wel zou ik graag een betere inschatting krijgen van het aantal mensen dat denkt te komen, al dan niet met spullen. Ik zal hier zo een poll voor opzetten, om een idee te krijgen.
Wees welkom allen!
De ruimte die ik voor de luisterdag in gedachten heb is een niet gebruikte vleugel in het bedrijf waar ik werk.
Beschikbaar zijn 6 ruimtes, ik ben er vandaag nog even weer wezen kijken samen met een audiofiele collega:
- 3 x een kleinere ruimte van 4 x 5 meter, luisterruimtes. Het is wel zo dat het eigenlijk kantoren zijn en naast elkaar liggen, kan wat 'overlast' van de kamer ernaast zijn. Dus misschien is het beter de tussenliggende kamer niet voor luisteren te gebruiken en je dus 2 luisterkamers overhoudt.
- 1 x een kleinere ruimte van 4 x 5 meter, maar deze ruimte galmt nogal, zou bijvoorbeeld als 'ruilbeurs' kamer kunnen fungeren.
- 1 x een tussen ruimte waar je ook binnen komt, deze is 15 x 5 meter. Deze ruimte wordt de 'bijpraat koffie' kamer.
- 1 x een op zich staande ruimte van 20 x 8 meter, waar je ook geen last van de andere ruimtes hebt. Dit wordt de luisterruimte voor de grotere sets.
De ruimtes hebben normale plafondhoogte (systeemplafond) en hebben vloerbedekking, de akoustiek is goed te noemen. Er zijn tafels, stoelen, het is 1e verdieping waar een lift naartoe beschikbaar is. De vleugel heeft een eigen ingang, zodat niemand een 'verkeerde' deur kan nemen
Vandaag heb ik toestemming gekregen van de directie de ruimtes te gebruiken, wat geweldig nieuws is. We zitten op een industieterein in Almelo zonder buren, maw er heeft niemand last van. Wel is het zo dat het met het OV lastig bereikbaar is, en er geen horeca in de buurt is, maar dat heeft bv Breda ook niet en lost zich wel op.
Parkeerplaats (gratis) is er in overvloed.
Wel een voorwaarde: de vleugel staat al erg lang leeg, maar moet natuurlijk tegen die tijd nog vrij zijn.
Datum: op dit moment lijkt zaterdag 4 februari 2012 een geschikte datum.
Wel zou ik graag een betere inschatting krijgen van het aantal mensen dat denkt te komen, al dan niet met spullen. Ik zal hier zo een poll voor opzetten, om een idee te krijgen.
Wees welkom allen!
Laatst gewijzigd door Barry2001 op do 23 jun 2011, 20:12, 5 keer totaal gewijzigd.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Barry2001 
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Goed bezig
. Lijkt me leuk, voor mij is vervoer van spullen alleen wel een probleem. Maar dat is vast wel op te lossen als er mensen met de auto gaan.
EDIT: zinnetje over akoestiek gezien
Misschien kan er een extra optie in de poll (zo van: geen vervoer, wel spul eventueel)?
EDIT: zinnetje over akoestiek gezien
Laatst gewijzigd door Ronkel op do 23 jun 2011, 20:39, 2 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Oost-Nederland
De ruimtes hebben normale plafondhoogte (systeemplafond) en hebben vloerbedekking, de akoustiek is goed te noemen. Er zijn tafels, stoelen, het is 1e verdieping waar een lift naartoe beschikbaar is.
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Ga in ieder geval mijn best doen om er tegen die tijd bij te zijn!!!
groeten Daan
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Haha, al is de edit nog zo snelRonkel schreef:Goed bezig. Lijkt me leuk, voor mij is vervoer van spullen alleen wel een probleem. Maar dat is vast wel op te lossen als er mensen met de auto gaan.
EDIT: zinnetje over akoestiek gezienMisschien kan er een extra optie in de poll (zo van: geen vervoer, wel spul eventueel)?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Dat heb je mooi voor elkaar
Misschien een idee om een heel nieuw topic te openen? (maakt het wat overzichtelijker?)
Het is nu in Enschede toch?
Beetje ver weg
Als ik met iemand mee kan rijden ben ik er ook bij.
Anders moet ik even nadenken
edit:
Ik mis nog een optie:
Ik wil wel komen, mits ik vervoer heb.
Misschien een idee om een heel nieuw topic te openen? (maakt het wat overzichtelijker?)
Het is nu in Enschede toch?
Beetje ver weg
Als ik met iemand mee kan rijden ben ik er ook bij.
Anders moet ik even nadenken
edit:
Ik mis nog een optie:
Ik wil wel komen, mits ik vervoer heb.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Het is in Almelo, en optie 2 kun je kiezen. OV is slecht geregeld daar, dus vervoer zoeken zou ik willen aanraden.b_force schreef:Dat heb je mooi voor elkaar![]()
![]()
Misschien een idee om een heel nieuw topic te openen? (maakt het wat overzichtelijker?)
Het is nu in Enschede toch?
Beetje ver weg
Als ik met iemand mee kan rijden ben ik er ook bij.
Anders moet ik even nadenken
edit:
Ik mis nog een optie:
Ik wil wel komen, mits ik vervoer heb.
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Jammer van de zaterdag, maar misschien kan ik tzt toch nog een uurje vrij maken, maar mijn zelfbouw meenemen lukt zeker dan niet (Esl, HK-dac, gainclone,vv).
In iedergeval is het je gelukt om een geschikte ruimte te vinden, hopelijk blijft die nog even beschikbaar.
Hardy
In iedergeval is het je gelukt om een geschikte ruimte te vinden, hopelijk blijft die nog even beschikbaar.
Hardy
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Jammer Hardy, maar zaterdag is gewoon de meest praktische dag. Ik hoop dat je toch in je eigen stadje nog even langs kunt komen!hardy schreef:Jammer van de zaterdag, maar misschien kan ik tzt toch nog een uurje vrij maken, maar mijn zelfbouw meenemen lukt zeker dan niet (Esl, HK-dac, gainclone,vv).
In iedergeval is het je gelukt om een geschikte ruimte te vinden, hopelijk blijft die nog even beschikbaar.
Hardy
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Qua spullen sla ik dit keer over denk ik, maar op sjouw en vervoersgebied kan er wel iets worden geregeld tegen die tijdRonkel schreef:Goed bezig. Lijkt me leuk, voor mij is vervoer van spullen alleen wel een probleem. Maar dat is vast wel op te lossen als er mensen met de auto gaan.
EDIT: zinnetje over akoestiek gezienMisschien kan er een extra optie in de poll (zo van: geen vervoer, wel spul eventueel)?
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Fantastisch Barry ! 
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Er kunnen altijd mensen opgepikt worden vanaf het centraal, dus dat is op zich het probleem niet.
En als er mensen uit enschede spullen mee willen nemen die zelf geen vervoer hebben, stel ik mij ook wel beschikbaar
.
Super goed idee!
En als er mensen uit enschede spullen mee willen nemen die zelf geen vervoer hebben, stel ik mij ook wel beschikbaar
Super goed idee!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Mooi Lieuwe! Vervoer mag voor niemand een probleem zijn, dat is altijd wel te regelen denk ik. Met OV bedoelde ik vanaf het station, komt niet echt een buslijn langs oid. Als je vervoer met een auto kunt regelen gaat dat het eenvoudigst.Lieuwe schreef:Er kunnen altijd mensen opgepikt worden vanaf het centraal, dus dat is op zich het probleem niet.
En als er mensen uit enschede spullen mee willen nemen die zelf geen vervoer hebben, stel ik mij ook wel beschikbaar.
Super goed idee!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Tegen die tijd Glen, een spelende TubeHead Tube amplifier, moet lukken!TubeHead schreef:Fantastisch Barry !
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Zal zeker proberen om te komen en wat spullen mee te nemen.
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Leuk! Ik zal tegen die tijd vast nog wel wat leuks hebben staan. Mocht je nog wat hulp nodig hebben bij de organisatie, dan moet je het maar laten weten.

