''MINI 3" een 3wegje met hypex as2.100
Moderator: Beheerdersteam
Re: ''MINI 3" een 3wegje met hypex as2.100
Basssssssss genoeg lijkt me
http://s290.photobucket.com/albums/ll27 ... CN2091.flv
Ik wil ze ook gebruiken in mijn volgende project
http://s290.photobucket.com/albums/ll27 ... CN2091.flv
Ik wil ze ook gebruiken in mijn volgende project
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: ''MINI 3" een 3wegje met hypex as2.100
Vandaag de CSS SDX7 en wat filter componentjes besteld.
Vanavond en komende dagen een ontwerp maken.
Ga ik voor bassreflex of een wat grotere gesloten behuizing Q5,66 of behuizing gesloten met condensator .
Vanavond en komende dagen een ontwerp maken.
Ga ik voor bassreflex of een wat grotere gesloten behuizing Q5,66 of behuizing gesloten met condensator .
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ''MINI 3" een 3wegje met hypex as2.100
ik zou beginnen met gewoon gesloten en dan met de DSP een LT toepassen.
of anders een laag afgestemde BR (met HP om de driver te beschermen), als dan de kast niet te groot wordt.
of anders een laag afgestemde BR (met HP om de driver te beschermen), als dan de kast niet te groot wordt.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: ''MINI 3" een 3wegje met hypex as2.100
Na flink rekenen , optellen en aftrekken van liters enz, lijkt me dat het beste is om over te gaan naar een vloerstaand model.
Even ruwe optel som , 20L bassreflex + 3L coax + 3L hypex wordt me te groot voor een monitor.
Een slank zuilje met de hypex onderin en nu ook met de mogelijkheid het filter van de coax zichtbaar achter plexiglas te doen verbouwen, ook verstevegen van de kast inwendig wordt hierdoor veel gemakkelijker.
Vanavond de eerste ruwe tekening maken.
Even ruwe optel som , 20L bassreflex + 3L coax + 3L hypex wordt me te groot voor een monitor.
Een slank zuilje met de hypex onderin en nu ook met de mogelijkheid het filter van de coax zichtbaar achter plexiglas te doen verbouwen, ook verstevegen van de kast inwendig wordt hierdoor veel gemakkelijker.
Vanavond de eerste ruwe tekening maken.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: ''MINI 3" een 3wegje met hypex as2.100
even met CAAD een simulatie gemaakt met de parameters uit hobby-hifi.
Re 6.0 ohm
Le 0.63 mH
Fs 31 Hz
Qms 2.4
Qes 0.42
Qts 0.35
Sd 117 cm2
Vas 27 L
Mms 19 g
Cms 1.4 mm/n
Rms 1.6 kg/s
Ander simulaties zeer welkom.
Liefst bassreflex omdat daarmee het meest laag te halen is.
Ik kom zelf nu uit op 25liter behuizing, met een f3 van 32hz
Re 6.0 ohm
Le 0.63 mH
Fs 31 Hz
Qms 2.4
Qes 0.42
Qts 0.35
Sd 117 cm2
Vas 27 L
Mms 19 g
Cms 1.4 mm/n
Rms 1.6 kg/s
Ander simulaties zeer welkom.
Liefst bassreflex omdat daarmee het meest laag te halen is.
Ik kom zelf nu uit op 25liter behuizing, met een f3 van 32hz
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ''MINI 3" een 3wegje met hypex as2.100
ik zou 'm dieper afstemmen, 25Hz of nog lager. en dan evt wat correctie met de DSP (en een brick wall subsonic filter), zie de onderstaande plaatjes. correcties met een BR kunnen prima, mits niet onder de afstemfrequentie.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: ''MINI 3" een 3wegje met hypex as2.100
Ik denk dat ik de -3db iets boven de 30hz aanhoud, nog lager afstemmen scheelt al heel wat db bij max output .Henkjan schreef:ik zou 'm dieper afstemmen, 25Hz of nog lager. en dan evt wat correctie met de DSP (en een brick wall subsonic filter), zie de onderstaande plaatjes. correcties met een BR kunnen prima, mits niet onder de afstemfrequentie.
Het is een 3-weg en geen subwoofer , en -3db bij 30hz voor een 3-weg is zeer netjes, en de meeste muziek komt toch niet onder de 30hz , en van wat ik heb is dat maar moby en enya .
Dus iets meer max output inplaats laagst haalbare f3.
Ik zie al een plaatje in mijn hoofd hoe de kast gaat worden.
Een dezer dagen ga ik die uitwerken op papier , al die mooie teken programma's is niet voor mij weggelegd . (snap er niks van )
