Ja, ik ben een beetje aan het twijfelen geraakt. Een goede driver in een te klein kistje is ook zonde. Ik ga het dus liever eerst een proberen met een speakertje dat echt in een klein kistje kan. Dat geeft volgens mij al een heel aardige indruk van wat een sub toe te voegen heeft aan m'n set.
Zeker een absolute aanrader, heb hem gehad in 17,5 liter met een DT150. Met basboost tot zo'n 35Hz. In 22 liter komt ie nog wel lager. Bij heel laag gaat mogelijk de Xmax parten spelen maar ik heb hier geen last van gehad (ook niet met de DT150 vol open) Als je luistervolume niet te extreem is is dit zeker een aanrader.
In nog kleiner kistje kan een Tangband W8-740C maar die zij niet zo makkelijk te krijgen. Ik weet alleen een site in Canada die ze verkoopt. De kwaliteit van de TB ken ik niet maar schijnt volgens de reviews ook erg veel waar voor zijn geld te leveren
De sub is toch nog niet voor volgende week, dus ik ben dan ook wel benieuwd naar die TB driver. (hij is namelijk vooral om met m'n Needles te combineren )
Heeft er misschien al iemand een linkje naar wat specs en een pic. ?
Als die TB niks wordt zal die MDS08 zeker wel een waardig subje worden.
Kost zo'n DT150?
Ik zag overigens dat de Finse TB importeur wel de Tangband W8-740C voert. als ik naar de specs kijk denk ik dat die niet dieper zal gaan dan de MDS08. wel veel grotere Xmax (en veel lelijker )
Ja heb ik ook al over nagedacht. Een collega op 't werk heeft er zo eentje. Gaat niet slecht moet ik zeggen. Bij hem staat ie wel in een erg grote ruimte. Daar had wel een iets grotere mogen staan. Maar toch merk je goed dat ie iets positiefs toevoegt.
Ik ga me nu eerst met een ander probleem met de speakers moeten bezig houden.
Een subje is voor later. De MDS08 staat nu bovenaan de lijst. De Aliante zou me ook erg aanstaan denk ik.