Phase linear aliante 10 voor in huis

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ja, ik besef wel dat 54 liter niet echt groot is, maar toch nog te groot.

De PR is wel een mooi alternatief.

Komen we weer terug bij de Aliante 10. Die komt in een 30 liter kistje ook tot 27Hz (-3dB).
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik denk er aan om de Nova MDS08 eens te proberen. Maar eerst m'n vv afwerken. (dan heb ik een apparte uitgang om de sub aan te sturen)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

is andere koek, maar voor z'n prijs een absolute aanrader. ik heb 'm in 22 liter gesloten, nog elke dag blij mee
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ja, ik ben een beetje aan het twijfelen geraakt. Een goede driver in een te klein kistje is ook zonde. Ik ga het dus liever eerst een proberen met een speakertje dat echt in een klein kistje kan. Dat geeft volgens mij al een heel aardige indruk van wat een sub toe te voegen heeft aan m'n set.
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Zeker een absolute aanrader, heb hem gehad in 17,5 liter met een DT150. Met basboost tot zo'n 35Hz. In 22 liter komt ie nog wel lager. Bij heel laag gaat mogelijk de Xmax parten spelen maar ik heb hier geen last van gehad (ook niet met de DT150 vol open) Als je luistervolume niet te extreem is is dit zeker een aanrader.

In nog kleiner kistje kan een Tangband W8-740C maar die zij niet zo makkelijk te krijgen. Ik weet alleen een site in Canada die ze verkoopt. De kwaliteit van de TB ken ik niet maar schijnt volgens de reviews ook erg veel waar voor zijn geld te leveren

Misschien leuk voor een group buy een keertje?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

indoubt schreef:
.... Tangband W8-740C
ik zou eens kunnen informeren bij de D importeur of die 'm niet kan gaan voeren.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

De sub is toch nog niet voor volgende week, dus ik ben dan ook wel benieuwd naar die TB driver. (hij is namelijk vooral om met m'n Needles te combineren )
Heeft er misschien al iemand een linkje naar wat specs en een pic. ?

Als die TB niks wordt zal die MDS08 zeker wel een waardig subje worden.
Kost zo'n DT150?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

DT150 gaat richting de 200 euri.

Ik zag overigens dat de Finse TB importeur wel de Tangband W8-740C voert. als ik naar de specs kijk denk ik dat die niet dieper zal gaan dan de MDS08. wel veel grotere Xmax (en veel lelijker ;) )
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Wat dacht je eigenlijk van die witte Mivoc bassjes. Die blijken erg netjes te zijn.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ja heb ik ook al over nagedacht. Een collega op 't werk heeft er zo eentje. Gaat niet slecht moet ik zeggen. Bij hem staat ie wel in een erg grote ruimte. Daar had wel een iets grotere mogen staan. Maar toch merk je goed dat ie iets positiefs toevoegt.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Iemand dit al ooit geprobeerd?
RiPol R30 dipole sub
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Henkjan schreef:
indoubt schreef:
.... Tangband W8-740C
ik zou eens kunnen informeren bij de D importeur of die 'm niet kan gaan voeren.
naar verluid in kleine hoeveelheden aanwezig in europa.....
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Henkjan schreef:
Henkjan schreef:
indoubt schreef:
.... Tangband W8-740C
ik zou eens kunnen informeren bij de D importeur of die 'm niet kan gaan voeren.
naar verluid in kleine hoeveelheden aanwezig in europa.....
op zeer geheime locaties en alleen onder de toonbank voor de incrowd 8)
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

ik kan je voor thuis zeker een aliante aanraden. heb het zelf ook.

in een +/- 20 liter gesloten kistje, speelt mijn 12 SI aliante echt voortreffelijk!

zit nu in de auto, en is een ware belevenis.
helaas gaat dit weer uit de auto.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik ga me nu eerst met een ander probleem met de speakers moeten bezig houden.
Een subje is voor later. De MDS08 staat nu bovenaan de lijst. De Aliante zou me ook erg aanstaan denk ik.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

first things first idd.

de aliante wordt verkocht. staat online te koop.
Plaats reactie