waar haal je dat rare idee vandaan zegb_force schreef:Je zou zelfs een FAST systeempje kunnen maken met die 2inch tangbandjes
in 4 liter @55Hz gaat ook hoor
Moderator: Beheerdersteam
waar haal je dat rare idee vandaan zegb_force schreef:Je zou zelfs een FAST systeempje kunnen maken met die 2inch tangbandjes
b_force schreef:Maar wat is er zo erg aan een 33mm buis?
Buitenmaat is 40mm, dus totale volume voor buis is zo'n 0,33liter.
als je een kast maakt van 20x20x20 cm, zit je netto op 5,5liter.
dan kom je prima rond de 4-4,5 liter.
Staar niet letterlijk op een 0,5 liter nauwkeurig.
Door toleranties in T/S parameters kan het toch heel anders lopen (zeker bij tangband).
Bij tangband raad ik bijna aan om eerst de T/S zelf te meten![]()
Gewoon lekker 3,3cm en 26cm lang nemen
Pritex om je volume nog iets te verhogen, Q van je box iets te verlagen, en helpt ook iets bij de wanden (stevigheid)
trouwens 21x21x21 kun je ook gaan, optisch zie je dat verschil toch niet.
Scheelt een hoop qua volume!!!
20,5cm kun je ook nemen, scheelt ook al een hoop!
zie t antwoord van Wouter, maakt t een stuk ingewikkelder...b_force schreef:Waarom niet?
wouter schreef:HP-filtertjehoe doe ik dat bij een passieve sub... een soort 'filterblokje' bouwen als pre voor de input van de subamp? En in geval van passieve filtering, als sub/sat (dan is het vrijwel niet te doen op line niveau toch, moet tussen voor en eind of op elk ingangssignaal)?
NB: het lijkt de unit niet veel uit te maken of ik de subsonic van 15 naar 40 Hz draai op de Reckhorn, pure noodzaak lijkt het daarom niet echt. Wel mooi om het in de ontwerpfase te overwegen, helemaal als het weinig kost en veel voordelen heeft.
OK, prima dat begrijp ik, nieuw zijn ze niet goedkoop. Ze liggen niet in de weg. Heb ze ooit gekocht i.c.m. AL130's maar dat ging niet werken. De Cms is simpelweg te klein. Misschien klus ik er ooit zelf nog wel eens iets mee met een 13 cm Tangbandje.wouter schreef:Thanks!
@ Pjotr, heel hartelijk dank maar ik wil het cheap ass met een basreflexpoort proberen. Blijft het ook goedkoop na te bouwen, mocht dat later wenselijk zijn. Deze subjes moeten even (vrijwel) niets gaan kosten, ga er geen budget voor maken.
iets erbij is per definitie ingewikkelderb_force schreef:Ingewikkelder wordt het niet met een 1e orde Henkjan.
Zeker niet als hij die AM80 gaat gebruiken, die overigens zwaar overkill is!!!