Hypex Nilai Class D technology

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door hannesie »

Ik kan mij donders goed voorstellen dat je die kit er tussen zet, met de ervaringen die ik zag bij de transporten, dat gaat niet zachtzinnig.
En als je dan dat soort dingen kunt voorkomen, snap ik dat wel.

Tussen de Wima's is het naar mijn idee netjes met dat soort kit, en de ronde Rubicon's, je zult er net 1 kunnen treffen waar iemand uitschiet of afgeleid is. De functie is duidelijk, en dat er dan een wat minder strak uiterlijk ontstaat, dat zou als Hypex het zelf had gedaan ook niet gebeurd zijn.

Nu is het iemand die de boel aanlevert, en verder daarover geen punt maakt.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Hans, ik kan je niet helemaal volgen. Wat bedoel je nou?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door hannesie »

Dat je de kit tussen de componenten zet om schade te voorkomen, en dat het door trilling of tijdens vervoer schade ken beperken, er wordt nog al eens mee gesmeten, en eenmaal in gebruik gaat het vaak ook niet zachtzinnig in de pro wereld , er flakkert wel eens wat van de wagen, e.d.

De man die het setje aan levert is dan iemand van het forum en is dan niet direct de man van Hypex.
Als Hypex zelf zou aan leveren neem ik aan dat die wel even kijken of het er goed uit ziet voor de foto's.
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 15 jan 2023, 17:03, 3 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Ik dacht dat je bedoelde dat iemand anders dan Hypex de kit had aangebracht.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door satefan »

Leeuwarden schreef: zo 15 jan 2023, 14:20
Nee, maar dat soort kit-shit gaat een eigen leven leiden in je hoofd… :twisted:
Maar dan zit het probleem in het hoofd. Niet in de kit. Ik heb dat ook overigens.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Ik heb dat meer met kurk...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

Ja, de siliconenkit was op toch? :lol:

Maar zonder gekheid, als je het zo nodig gooi en smijt bestendig wilt maken leidt dan de kitsmeerders wat beter op. Het is wel je visitekaartje. De eerste de beste loodgieter doet dat netter.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Dit is de eerste preproductie run vanuit de fabriek, test samples voor de OEM klanten.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

Zal best maar is geen excuus. De eerste regel van de review op ASR "This is a review and detailed measurements of the Hypex NCx500 NCOREx refence design amplifier. It was sent by the company and kindly assembled by our DIY expert".

Ding meet beslist leuk dat is zeker. Nu nog de luistermeningen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Waarom zou dat geen excuus zijn? Bij zo'n eerste run heb je vaak met wat dingetjes te maken die later anders moeten, zoals bijv te veel kit. De dames in de montagelijn moeten ook nog even wennen aan een nieuw product.

Maar goed, je bent hier toch echt de chef azijnpissen op dit forum.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Leeuwarden »

ds23man schreef: ma 16 jan 2023, 11:43

Maar goed, je bent hier toch echt de chef azijnpissen op dit forum.
Goed in kijken…
Bijlagen
A49333C1-263C-4E68-9407-E9EE83A1ED77.jpeg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Leeuwarden schreef: ma 16 jan 2023, 13:22
ds23man schreef: ma 16 jan 2023, 11:43

Maar goed, je bent hier toch echt de chef azijnpissen op dit forum.
Goed in kijken…
Jij komt verdient op nummer 2.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Speciaal voor de anti kit brigade, dit kan er dus gebeuren als je het niet gebruikt:

https://www.audiosciencereview.com/foru ... st-1443914
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

Och, je hoeft alleen maar dit te lezen: https://www.audiosciencereview.com/foru ... st-1450675

Het ging ook niet over het "wat" maar over het "hoe".
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Leeuwarden »

Nummer2 is het met nummer 1 eens.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door rikpost »

Rob Dingen schreef: ma 16 mei 2022, 19:49
Leeuwarden schreef: ma 16 mei 2022, 13:58
Heel benieuwd of het alleen een meettechnische verbetering is of dat het ook muziek voortbrengt... Het verschil tussen UCD en Ncore was niet dag en nacht en, achteraf gezien, ook niet heel muzikaal...
Zo zie je maar weer hoe suggestief luisteren verschil kan geven.
Ik vond de UCD niks en de nCore een stuk beter en vond het verschil aanzienlijk.

Rob
Grappig ik spit dit draadje nu voor het eerst door en ik deel jouw ervaring ik was eens bij Jeroen thuis en hij liet mij het verschil horen .
Op de open baffle was het verschil inderdaad erg groot in de zin dat de N core mij er van overtuigde en niet dat ik mijzelf moest overtuigen van wat beter is .
Dat doen we ook nog wel eens in Audioland :lol:
Ik vraag mij af hoe mijn inmiddels wat ouder Groundsound klasse AB versterkers het doen ten aanzien van de Purifi of de nieuwe Hypexen :-k
Kan mij voorstellen dat niemand een pasklaar antwoord op heeft daar er niet zo heel veel Groundsound versterkers in omloop zijn maar mocht er ergens een keer een shoot out georganiseerd wordt doe ik mee
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door hannesie »

Vanmorgen hadden ze bij Alpha Audio een live test met de 3 Class D versterkers.

Ook de Nilai was er bij.

Was wel goed te beluisteren met een goede koptelefoon op was er zeker verschil in karakter waar te nemen.
Je kunt het terug kijken.
https://youtu.be/NdZFAWe1Nxo
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door architect »

leuk filmpje, informatief
af en toe komt het mij wel commercieel over - alsof ze spul verkopen en in een verkooprichting praten - daar stoor ik mij altijd wel gauw aan - dat vind ik persoonlijk onzuiver en ook ongepast in het bespreken van kwaliteit. buiten dat om een leuk filmpje, ook met de metingen erin en ik had het idee dat ik op mijn ipad verschil kon horen in de opnames van de verschillende versterkers zoals dat die nilai zachter/ronder/rustiger/natuurlijker klonk
lekker nummer trouwens van David Gray - Accumulates - zitten een mooie lage ondertonen onder
Vhond
Berichten: 217
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 19:01

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Vhond »

Ben wel benieuwd of hier mensen zijn die zelf luisterervaring hebben met deze laatste generatie Hypex?
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door architect »

ik ook, heb zelf ucd modules - 8 stuks op een setje actieve 4-weg speakers, ben ook benieuwd naar de verschillen
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door TabCam »

Gisteren is er een review van de DIY Nilai op ASR verschenen.
Heb een beetje twijfel want heb wel high gain nodig, Amirm omschrijft het als grain settings :rofl: .
Robbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 08 jan 2021, 12:30
Locatie: Haarlem

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Robbie »

Als vervolg op de post van TabCam;
En Amirm schrijft ook dat het een typfout was.
En als je de meetresultaten ziet, dan is er van grain geen sprake.

Verder; ik ben net zo nieuwsgierig als jullie (TabCam en architect), ik speel al 13 jaar met Ucd400 HX/HG.
Speelt mooi en het kan me ook emotioneel raken, maar hij laat ook erg duidelijk horen als een opname niet perfect is.
Ik verwacht dat de Nilai wat vergevingsgezinder is.

Groet,
Rob.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door rikpost »

Als het goed is dan juist niet ,hoe minder het binnenkomend signaal gemaskeerd wordt hoe meer uit de verf komt dat de opname ruk is dunkt me
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door architect »

zou ik ook denken rikpost, op dat filmpje leek de nilai juist wel wat zachter/ronder te klinken
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door architect »

bovenstaande is natuurlijk weinig waard, een echt vergelijk zou top zijn
Plaats reactie