Hypex Nilai Class D technology
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ik kan mij donders goed voorstellen dat je die kit er tussen zet, met de ervaringen die ik zag bij de transporten, dat gaat niet zachtzinnig.
En als je dan dat soort dingen kunt voorkomen, snap ik dat wel.
Tussen de Wima's is het naar mijn idee netjes met dat soort kit, en de ronde Rubicon's, je zult er net 1 kunnen treffen waar iemand uitschiet of afgeleid is. De functie is duidelijk, en dat er dan een wat minder strak uiterlijk ontstaat, dat zou als Hypex het zelf had gedaan ook niet gebeurd zijn.
Nu is het iemand die de boel aanlevert, en verder daarover geen punt maakt.
En als je dan dat soort dingen kunt voorkomen, snap ik dat wel.
Tussen de Wima's is het naar mijn idee netjes met dat soort kit, en de ronde Rubicon's, je zult er net 1 kunnen treffen waar iemand uitschiet of afgeleid is. De functie is duidelijk, en dat er dan een wat minder strak uiterlijk ontstaat, dat zou als Hypex het zelf had gedaan ook niet gebeurd zijn.
Nu is het iemand die de boel aanlevert, en verder daarover geen punt maakt.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Dat je de kit tussen de componenten zet om schade te voorkomen, en dat het door trilling of tijdens vervoer schade ken beperken, er wordt nog al eens mee gesmeten, en eenmaal in gebruik gaat het vaak ook niet zachtzinnig in de pro wereld , er flakkert wel eens wat van de wagen, e.d.
De man die het setje aan levert is dan iemand van het forum en is dan niet direct de man van Hypex.
Als Hypex zelf zou aan leveren neem ik aan dat die wel even kijken of het er goed uit ziet voor de foto's.
De man die het setje aan levert is dan iemand van het forum en is dan niet direct de man van Hypex.
Als Hypex zelf zou aan leveren neem ik aan dat die wel even kijken of het er goed uit ziet voor de foto's.
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 15 jan 2023, 17:03, 3 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ik dacht dat je bedoelde dat iemand anders dan Hypex de kit had aangebracht.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Maar dan zit het probleem in het hoofd. Niet in de kit. Ik heb dat ook overigens.Leeuwarden schreef: ↑zo 15 jan 2023, 14:20Nee, maar dat soort kit-shit gaat een eigen leven leiden in je hoofd…![]()
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ja, de siliconenkit was op toch? 
Maar zonder gekheid, als je het zo nodig gooi en smijt bestendig wilt maken leidt dan de kitsmeerders wat beter op. Het is wel je visitekaartje. De eerste de beste loodgieter doet dat netter.
Maar zonder gekheid, als je het zo nodig gooi en smijt bestendig wilt maken leidt dan de kitsmeerders wat beter op. Het is wel je visitekaartje. De eerste de beste loodgieter doet dat netter.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Dit is de eerste preproductie run vanuit de fabriek, test samples voor de OEM klanten.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Zal best maar is geen excuus. De eerste regel van de review op ASR "This is a review and detailed measurements of the Hypex NCx500 NCOREx refence design amplifier. It was sent by the company and kindly assembled by our DIY expert".
Ding meet beslist leuk dat is zeker. Nu nog de luistermeningen.
Ding meet beslist leuk dat is zeker. Nu nog de luistermeningen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Waarom zou dat geen excuus zijn? Bij zo'n eerste run heb je vaak met wat dingetjes te maken die later anders moeten, zoals bijv te veel kit. De dames in de montagelijn moeten ook nog even wennen aan een nieuw product.
Maar goed, je bent hier toch echt de chef azijnpissen op dit forum.
Maar goed, je bent hier toch echt de chef azijnpissen op dit forum.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex Nilai Class D technology
Goed in kijken…
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Jij komt verdient op nummer 2.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Speciaal voor de anti kit brigade, dit kan er dus gebeuren als je het niet gebruikt:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... st-1443914
https://www.audiosciencereview.com/foru ... st-1443914
Re: Hypex Nilai Class D technology
Och, je hoeft alleen maar dit te lezen: https://www.audiosciencereview.com/foru ... st-1450675
Het ging ook niet over het "wat" maar over het "hoe".
Het ging ook niet over het "wat" maar over het "hoe".
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex Nilai Class D technology
Grappig ik spit dit draadje nu voor het eerst door en ik deel jouw ervaring ik was eens bij Jeroen thuis en hij liet mij het verschil horen .Rob Dingen schreef: ↑ma 16 mei 2022, 19:49Zo zie je maar weer hoe suggestief luisteren verschil kan geven.Leeuwarden schreef: ↑ma 16 mei 2022, 13:58Heel benieuwd of het alleen een meettechnische verbetering is of dat het ook muziek voortbrengt... Het verschil tussen UCD en Ncore was niet dag en nacht en, achteraf gezien, ook niet heel muzikaal...
Ik vond de UCD niks en de nCore een stuk beter en vond het verschil aanzienlijk.
Rob
Op de open baffle was het verschil inderdaad erg groot in de zin dat de N core mij er van overtuigde en niet dat ik mijzelf moest overtuigen van wat beter is .
Dat doen we ook nog wel eens in Audioland
Ik vraag mij af hoe mijn inmiddels wat ouder Groundsound klasse AB versterkers het doen ten aanzien van de Purifi of de nieuwe Hypexen
Kan mij voorstellen dat niemand een pasklaar antwoord op heeft daar er niet zo heel veel Groundsound versterkers in omloop zijn maar mocht er ergens een keer een shoot out georganiseerd wordt doe ik mee
Re: Hypex Nilai Class D technology
Vanmorgen hadden ze bij Alpha Audio een live test met de 3 Class D versterkers.
Ook de Nilai was er bij.
Was wel goed te beluisteren met een goede koptelefoon op was er zeker verschil in karakter waar te nemen.
Je kunt het terug kijken.
https://youtu.be/NdZFAWe1Nxo
Ook de Nilai was er bij.
Was wel goed te beluisteren met een goede koptelefoon op was er zeker verschil in karakter waar te nemen.
Je kunt het terug kijken.
https://youtu.be/NdZFAWe1Nxo
Re: Hypex Nilai Class D technology
leuk filmpje, informatief
af en toe komt het mij wel commercieel over - alsof ze spul verkopen en in een verkooprichting praten - daar stoor ik mij altijd wel gauw aan - dat vind ik persoonlijk onzuiver en ook ongepast in het bespreken van kwaliteit. buiten dat om een leuk filmpje, ook met de metingen erin en ik had het idee dat ik op mijn ipad verschil kon horen in de opnames van de verschillende versterkers zoals dat die nilai zachter/ronder/rustiger/natuurlijker klonk
lekker nummer trouwens van David Gray - Accumulates - zitten een mooie lage ondertonen onder
af en toe komt het mij wel commercieel over - alsof ze spul verkopen en in een verkooprichting praten - daar stoor ik mij altijd wel gauw aan - dat vind ik persoonlijk onzuiver en ook ongepast in het bespreken van kwaliteit. buiten dat om een leuk filmpje, ook met de metingen erin en ik had het idee dat ik op mijn ipad verschil kon horen in de opnames van de verschillende versterkers zoals dat die nilai zachter/ronder/rustiger/natuurlijker klonk
lekker nummer trouwens van David Gray - Accumulates - zitten een mooie lage ondertonen onder
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ben wel benieuwd of hier mensen zijn die zelf luisterervaring hebben met deze laatste generatie Hypex?
Re: Hypex Nilai Class D technology
ik ook, heb zelf ucd modules - 8 stuks op een setje actieve 4-weg speakers, ben ook benieuwd naar de verschillen
Re: Hypex Nilai Class D technology
Gisteren is er een review van de DIY Nilai op ASR verschenen.
Heb een beetje twijfel want heb wel high gain nodig, Amirm omschrijft het als grain settings
.
Heb een beetje twijfel want heb wel high gain nodig, Amirm omschrijft het als grain settings
Re: Hypex Nilai Class D technology
Als vervolg op de post van TabCam;
En Amirm schrijft ook dat het een typfout was.
En als je de meetresultaten ziet, dan is er van grain geen sprake.
Verder; ik ben net zo nieuwsgierig als jullie (TabCam en architect), ik speel al 13 jaar met Ucd400 HX/HG.
Speelt mooi en het kan me ook emotioneel raken, maar hij laat ook erg duidelijk horen als een opname niet perfect is.
Ik verwacht dat de Nilai wat vergevingsgezinder is.
Groet,
Rob.
En Amirm schrijft ook dat het een typfout was.
En als je de meetresultaten ziet, dan is er van grain geen sprake.
Verder; ik ben net zo nieuwsgierig als jullie (TabCam en architect), ik speel al 13 jaar met Ucd400 HX/HG.
Speelt mooi en het kan me ook emotioneel raken, maar hij laat ook erg duidelijk horen als een opname niet perfect is.
Ik verwacht dat de Nilai wat vergevingsgezinder is.
Groet,
Rob.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Als het goed is dan juist niet ,hoe minder het binnenkomend signaal gemaskeerd wordt hoe meer uit de verf komt dat de opname ruk is dunkt me
Re: Hypex Nilai Class D technology
zou ik ook denken rikpost, op dat filmpje leek de nilai juist wel wat zachter/ronder te klinken
Re: Hypex Nilai Class D technology
bovenstaande is natuurlijk weinig waard, een echt vergelijk zou top zijn
