Hypex Nilai Class D technology
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex Nilai Class D technology
De purifi doet de naam eer aan, is schoner, toch een ander niveau.
N.B. zegt niks over de Nilai, dat moeten anderen maar vergelijken.
Helaas kan ik op dit moment niet de NCx500 A/B vergelijken met de oude NC500, komt nog een keer.
N.B. zegt niks over de Nilai, dat moeten anderen maar vergelijken.
Helaas kan ik op dit moment niet de NCx500 A/B vergelijken met de oude NC500, komt nog een keer.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ok, dus jij gaat meer voor de Purifi dan voor de Nilai?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Re: Hypex Nilai Class D technology
Nee ik heb geen voorkeur. De purifi heb ik al en vind ik erg goed. Wat de nilai gaat doen in vergelijk met purifi, lezen we vast op andere fora. Of iemand komt bij me langs straks met zijn nilai, kunnen we mooi een vergelijk doen.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Re: Hypex Nilai Class D technology
Tekst van Hypex op het ASR forum:
In de basis zitten de verschillen tussen NCOREx en Nilai inderdaad in de feedbacklus. De verschillen tussen de NCx500 OEM en Nilai500DIY zijn op andere fronten groter. Op de Nilai500 DIY hebben we volledig discrete buffer en spanningsregelaars ontworpen en ook andere hoogwaardige componenten gekozen om de prestaties te optimaliseren. Op de NCx500 OEM moeten we er nog steeds voor zorgen dat we een betaalbare module kunnen bieden voor onze OEM-klanten en daarom moeten we compromissen sluiten op die onderdelen. Toch hebben we gekozen voor hoogwaardige componenten, maar door meer standaardcomponenten te gebruiken in plaats van discrete ontwerpen.
In de basis zitten de verschillen tussen NCOREx en Nilai inderdaad in de feedbacklus. De verschillen tussen de NCx500 OEM en Nilai500DIY zijn op andere fronten groter. Op de Nilai500 DIY hebben we volledig discrete buffer en spanningsregelaars ontworpen en ook andere hoogwaardige componenten gekozen om de prestaties te optimaliseren. Op de NCx500 OEM moeten we er nog steeds voor zorgen dat we een betaalbare module kunnen bieden voor onze OEM-klanten en daarom moeten we compromissen sluiten op die onderdelen. Toch hebben we gekozen voor hoogwaardige componenten, maar door meer standaardcomponenten te gebruiken in plaats van discrete ontwerpen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Inmiddels heeft Amir de NCx500 OEM module getest:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.41007/
Nu nog even wachten op zijn test van de Nilai, er is een kit naar hem opgestuurd en zou nog beter moeten presteren.
Feitelijk is dit exit Purifi.
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.41007/
Nu nog even wachten op zijn test van de Nilai, er is een kit naar hem opgestuurd en zou nog beter moeten presteren.
Feitelijk is dit exit Purifi.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Dat laatste zinnetje had niet gehoeven, de Purifi is verre van de enige concurrent in die testen, ik zou meer naar de Topping LA90 kijken als, gezien dat die ook niet al te duur is...verder is het geklieder met de kit weer terug van weggeweest helaas...
Ook als eigenaar van een Purifi versterker zou ik toch ook de Nilai eens willen aanschaffen, hoewel ik nu lekker in de garage naar m'n eerste CA versterker zit te luisteren terwijl ik een buizenbak doormeet, ook leuk
Ook als eigenaar van een Purifi versterker zou ik toch ook de Nilai eens willen aanschaffen, hoewel ik nu lekker in de garage naar m'n eerste CA versterker zit te luisteren terwijl ik een buizenbak doormeet, ook leuk
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ja, dat geklieder met kit is mij echt een doorn in het oog en echt niet nodig.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Alleen de conformal coating ontbreekt nog. Er zijn nou eenmaal lieden die ze op het motorbord van vrachtwagens monteren. Het is idd wat je noemt geklieder zeg. Heb hier een paar railway smps'en liggen, die zijn helemaal ingegoten!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
De kitfobie komt weer voorbij.
Ik heb heel veel Pro audio gear gewerkt en gerepareerd en had in het verleden God op mijn knieën gedankt als er wat kit was gebruikt.
Ik heb heel veel Pro audio gear gewerkt en gerepareerd en had in het verleden God op mijn knieën gedankt als er wat kit was gebruikt.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Mooi is inderdaad anders, maar gelukkig geven elektronen weinig om uiterlijk.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ach, je bouwt het in een kastje, sluit het aan, en doet het deksel dicht.
Daarna zie je het de eerste jaren niet meer.
Daarna zie je het de eerste jaren niet meer.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex Nilai Class D technology
Nee, maar dat soort kit-shit gaat een eigen leven leiden in je hoofd… 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Nou is snot niet zo verbazingwekkend met de huidige griepgolf...
