TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door holco »

Vindt hem wel wat hebben, maar is het geen optie om er nog een bodem onder te plakken met een uitsparing voor die sokkel van de poten zodat het meer een eenheid wordt?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

holco schreef:
Vindt hem wel wat hebben, maar is het geen optie om er nog een bodem onder te plakken met een uitsparing voor die sokkel van de poten zodat het meer een eenheid wordt?
Da's geen gek idee, eens kijken of dat past!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Pjotr »

Nooby schreef:
Waar ik wel eens tegenaan loop is dat er soms vreselijk dure componenten gebruikt worden en ik verschillende meningen hier over lees. De ene vind aircoils voldoende, de ander zweert bij foliespoelen enz enz.

Feit is natuurlijk dat ik gewoon eerst eens een goede set moet bouwen, hier naar luisteren met basic componenten en dan een keer upgraden en zelf bepalen of ik het beter vind klinken. Maar ik ben benieuwd naar de gedachten hier over :)
Daar is lang geleden op een luisterdag in Zutphen een luistertest mee gedaan. Er was wel een duidelijk hoorbaar verschil tussen beide filters, kwalitatief werden beide gehoormatig echter evenwaardig bevonden. Puur gehoormatig had ongeveer 50% van het luisterpanel de voorkeur voor het goedkope filter en 50% van het luisterpanel voor het beautique filter. Men kan er dus over denken wat men wil, je moet het zelf bepalen.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Douwe84 »

SSassen schreef:
Nooby schreef:
interessant! Hoe veel uren zitten er in jouw dagen ?
Meer dan bij de gemiddelde Nederlander kan ik je vertellen! :mrgreen: ...
Klinkt als iets voor jambers :p
Pjotr schreef:
Nooby schreef:
Waar ik wel eens tegenaan loop is dat er soms vreselijk dure componenten gebruikt worden en ik verschillende meningen hier over lees. De ene vind aircoils voldoende, de ander zweert bij foliespoelen enz enz.

Feit is natuurlijk dat ik gewoon eerst eens een goede set moet bouwen, hier naar luisteren met basic componenten en dan een keer upgraden en zelf bepalen of ik het beter vind klinken. Maar ik ben benieuwd naar de gedachten hier over :)
Daar is lang geleden op een luisterdag in Zutphen een luistertest mee gedaan. Er was wel een duidelijk hoorbaar verschil tussen beide filters, kwalitatief werden beide gehoormatig echter evenwaardig bevonden. Puur gehoormatig had ongeveer 50% van het luisterpanel de voorkeur voor het goedkope filter en 50% van het luisterpanel voor het beautique filter. Men kan er dus over denken wat men wil, je moet het zelf bepalen.
Smaak kwestie dus, zelf ook maar eens ervaren en dan "zien" wat ik beter vind :)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

En we zijn onderweg, met dank aan Arno! ... :mrgreen:
344B9531-2841-4BAE-BB86-4B7382ED690A.jpeg
8146E4F4-9941-46BF-A804-9873B50CEC6E.jpeg
2283B407-D167-4235-86FC-652711A2327E.jpeg
8EB8E76B-97F8-40C8-B994-4DA3A2F4D461.jpeg
A16F11E3-D41D-4142-B198-1F9A08C2013A.jpeg
12B7780A-20CE-45BF-A35A-1413627BEE58.jpeg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Henkjan »

Goed bezig
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Mtraxx »

Zo hoef je je eigen machine ook niet af te stoffen! :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

Mtraxx schreef:
Zo hoef je je eigen machine ook niet af te stoffen! :mrgreen: :mrgreen:
Die staat erachter letterlijk stof te happen, je ziet de spindle motor op een van de foto’s ...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Henkjan »

warm de kwast maar vast op
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Shadow »

Rode wijn, bril met rookglas, sleehakken, jouw werkplek is echt voer voor amateur psychologen :lol:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

Shadow schreef:
Rode wijn, bril met rookglas, sleehakken, jouw werkplek is echt voer voor amateur psychologen :lol:
Ik heb teveel hobbies ... :rofl:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

Henkjan schreef:
warm de kwast maar vast op
Ik ga fineren, teveel met (spuit)verf gewerkt de laatste tijd!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Shadow »

SSassen schreef:
Henkjan schreef:
warm de kwast maar vast op
Ik ga fineren, teveel met (spuit)verf gewerkt de laatste tijd!
Tip van jip;

https://www.designholz.com/category/SaR ... e-Furniere
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

Fineer heb ik al, Zebrano! :D ...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Pjotr »

Dat Zebrano begint een beetje op Modusjop te lijken. Iedereen stopt zijn speakers daarin :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Shadow »

Pjotr schreef:
Dat Zebrano begint een beetje op Modusjop te lijken. Iedereen stopt zijn speakers daarin :lol:
Mais non! Je suis oppose!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

Pjotr schreef:
Dat Zebrano begint een beetje op Modusjop te lijken. Iedereen stopt zijn speakers daarin :lol:
Wees blij dat ik er geen tijgerprint legging omheen trek! :D ...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Pjotr »

Nee, dat lijkt teveel op Zebrano. Is wel wat feller :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Henkjan »

SSassen schreef:
Henkjan schreef:
warm de kwast maar vast op
Ik ga fineren, teveel met (spuit)verf gewerkt de laatste tijd!
Ik doel op dat je die ppakjes aan.alle kanten wil afschermen van vocht
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

Henkjan schreef:
SSassen schreef:
Henkjan schreef:
warm de kwast maar vast op
Ik ga fineren, teveel met (spuit)verf gewerkt de laatste tijd!
Ik doel op dat je die ppakjes aan.alle kanten wil afschermen van vocht
Oh jazeker, daar gaan een paar lagen blanke lak (Skylt) overheen.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Hans Nootdorp »

Sander. Kun je nog een keer de simulatie van de afstemmming van de woofer van jouw wedstrijdspeaker posten? Ik ben nl. bezig om (in overleg met Barry) een overzicht te maken van de wedstrijdspeakers. Daarin wil ik ook f-3dB vermelden.
Overigens heb je alles goed gedocumenteerd. =D>

En.... is het niet handiger om voor de 2.0 een nieuw topic te openen? Blijft jouw wedstrijdspeaker goed leesbaar voor nabouwers.
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op za 22 feb 2020, 9:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Led
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 10:19

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Led »

SSassen schreef:
Shadow schreef:
Rode wijn, bril met rookglas, sleehakken, jouw werkplek is echt voer voor amateur psychologen :lol:
Ik heb teveel hobbies ... :rofl:
Yah, bekend fenomeen.. :-D
RC auto's, versterkers, speakers, meubels, muziek maken met analoge synths, computerspellen maken...
Het is heel duur en arbeidsintensief om als hobby "nieuwe hobbies ontdekken" te hebben ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”