TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Moderator: Beheerdersteam
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Vindt hem wel wat hebben, maar is het geen optie om er nog een bodem onder te plakken met een uitsparing voor die sokkel van de poten zodat het meer een eenheid wordt?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Da's geen gek idee, eens kijken of dat past!holco schreef:Vindt hem wel wat hebben, maar is het geen optie om er nog een bodem onder te plakken met een uitsparing voor die sokkel van de poten zodat het meer een eenheid wordt?
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Daar is lang geleden op een luisterdag in Zutphen een luistertest mee gedaan. Er was wel een duidelijk hoorbaar verschil tussen beide filters, kwalitatief werden beide gehoormatig echter evenwaardig bevonden. Puur gehoormatig had ongeveer 50% van het luisterpanel de voorkeur voor het goedkope filter en 50% van het luisterpanel voor het beautique filter. Men kan er dus over denken wat men wil, je moet het zelf bepalen.Nooby schreef:Waar ik wel eens tegenaan loop is dat er soms vreselijk dure componenten gebruikt worden en ik verschillende meningen hier over lees. De ene vind aircoils voldoende, de ander zweert bij foliespoelen enz enz.
Feit is natuurlijk dat ik gewoon eerst eens een goede set moet bouwen, hier naar luisteren met basic componenten en dan een keer upgraden en zelf bepalen of ik het beter vind klinken. Maar ik ben benieuwd naar de gedachten hier over
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Klinkt als iets voor jambersSSassen schreef:Meer dan bij de gemiddelde Nederlander kan ik je vertellen!Nooby schreef:interessant! Hoe veel uren zitten er in jouw dagen ?...
Smaak kwestie dus, zelf ook maar eens ervaren en dan "zien" wat ik beter vindPjotr schreef:Daar is lang geleden op een luisterdag in Zutphen een luistertest mee gedaan. Er was wel een duidelijk hoorbaar verschil tussen beide filters, kwalitatief werden beide gehoormatig echter evenwaardig bevonden. Puur gehoormatig had ongeveer 50% van het luisterpanel de voorkeur voor het goedkope filter en 50% van het luisterpanel voor het beautique filter. Men kan er dus over denken wat men wil, je moet het zelf bepalen.Nooby schreef:Waar ik wel eens tegenaan loop is dat er soms vreselijk dure componenten gebruikt worden en ik verschillende meningen hier over lees. De ene vind aircoils voldoende, de ander zweert bij foliespoelen enz enz.
Feit is natuurlijk dat ik gewoon eerst eens een goede set moet bouwen, hier naar luisteren met basic componenten en dan een keer upgraden en zelf bepalen of ik het beter vind klinken. Maar ik ben benieuwd naar de gedachten hier over
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Zo hoef je je eigen machine ook niet af te stoffen!

- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Die staat erachter letterlijk stof te happen, je ziet de spindle motor op een van de foto’s ...Mtraxx schreef:Zo hoef je je eigen machine ook niet af te stoffen!![]()
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Rode wijn, bril met rookglas, sleehakken, jouw werkplek is echt voer voor amateur psychologen 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Ik heb teveel hobbies ...Shadow schreef:Rode wijn, bril met rookglas, sleehakken, jouw werkplek is echt voer voor amateur psychologen
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Ik ga fineren, teveel met (spuit)verf gewerkt de laatste tijd!Henkjan schreef:warm de kwast maar vast op
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Tip van jip;SSassen schreef:Ik ga fineren, teveel met (spuit)verf gewerkt de laatste tijd!Henkjan schreef:warm de kwast maar vast op
https://www.designholz.com/category/SaR ... e-Furniere
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Dat Zebrano begint een beetje op Modusjop te lijken. Iedereen stopt zijn speakers daarin 
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Mais non! Je suis oppose!Pjotr schreef:Dat Zebrano begint een beetje op Modusjop te lijken. Iedereen stopt zijn speakers daarin
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Wees blij dat ik er geen tijgerprint legging omheen trek!Pjotr schreef:Dat Zebrano begint een beetje op Modusjop te lijken. Iedereen stopt zijn speakers daarin
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Nee, dat lijkt teveel op Zebrano. Is wel wat feller 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Ik doel op dat je die ppakjes aan.alle kanten wil afschermen van vochtSSassen schreef:Ik ga fineren, teveel met (spuit)verf gewerkt de laatste tijd!Henkjan schreef:warm de kwast maar vast op
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Oh jazeker, daar gaan een paar lagen blanke lak (Skylt) overheen.Henkjan schreef:Ik doel op dat je die ppakjes aan.alle kanten wil afschermen van vochtSSassen schreef:Ik ga fineren, teveel met (spuit)verf gewerkt de laatste tijd!Henkjan schreef:warm de kwast maar vast op
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Sander. Kun je nog een keer de simulatie van de afstemmming van de woofer van jouw wedstrijdspeaker posten? Ik ben nl. bezig om (in overleg met Barry) een overzicht te maken van de wedstrijdspeakers. Daarin wil ik ook f-3dB vermelden.
Overigens heb je alles goed gedocumenteerd.
En.... is het niet handiger om voor de 2.0 een nieuw topic te openen? Blijft jouw wedstrijdspeaker goed leesbaar voor nabouwers.
Overigens heb je alles goed gedocumenteerd.
En.... is het niet handiger om voor de 2.0 een nieuw topic te openen? Blijft jouw wedstrijdspeaker goed leesbaar voor nabouwers.
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op za 22 feb 2020, 9:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Yah, bekend fenomeen..SSassen schreef:Ik heb teveel hobbies ...Shadow schreef:Rode wijn, bril met rookglas, sleehakken, jouw werkplek is echt voer voor amateur psychologen
RC auto's, versterkers, speakers, meubels, muziek maken met analoge synths, computerspellen maken...
Het is heel duur en arbeidsintensief om als hobby "nieuwe hobbies ontdekken" te hebben
