EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door OpaBert »

Ok Willy als jij dit ook verzorgd Dan wacht ik gewoon Zoveel haast heb ik echt niet.
Ben al wel lekker opgeschoten met onderdelen plaatsen op de print
De Voedingstrafo heb ik ook aangepast
Ik had een mooie Amplimo 310 volt 0.64A alleen 220 Primair
Daar heb ik 10 volt bij gewikkeld opnieuw Folie er tussen voor de veiligheid
en ook de 310 ook bij gewikkeld die is nu 340 volt en 40 volt voor negatief en 6.3 volt 6.7Amp
Dus die krijgt een nieuw leven in jouw versterker Willy.
Ga ik weer lekker aan mijn Antenne verder en ook de platenspeler preamp in doosje doen
:goedzo:
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door Willy_61 »

Ik ben ondertussen verder geraakt, op de tekening van het chassis na, die volgt nog.

Je moet er van uit gaan dat alles best goed gecontroleerd wordt, vooral qua afmetingen. Ik heb nl. de vorige versie van deze versterker niet meer in mijn bezit en verschillende onderdelen evenmin.

Het schema v.d. versterker:
EL34 V4-B AMP.jpg
De voeding:
EL34 V4-B PS.jpg
SubTop zicht:
EL34 V4-B SubTop-26-12.jpg
Afgewerkt front - back (volgens Anne was dit de echte old-time-look)
EL34 V4-B Front-Back-26-12.jpg
CorelDraw tekening voor een Tube Town-plaat van H150 x B600
Omdat de breedte van een front- en backpaneel 320mm is, kunnen we alleen kiezen voor B600.
Er is dus een ruimte over van 150mm op 275mm die voor andere paneeltjes kan worden gebruikt (op te geven).
@Bert en Douwe:
Hier zijn de initialen van Bert gebruikt, voor Douwe kan dat eenvoudig worden gewijzigd.
EL34 V4-B  TT- FRONT-BACK-26-12.jpg
De panelen afgewerkt:
EL34 V4-B TT Front-Back-26-12.jpg
De chassis-plaat moet nog aangepast worden, zodra dat klaar is post ik die hier.
Voorlopige sPlan tekeningen:
EL34 V4-B_sPlan8.zip
(9.7 MiB) 45 keer gedownload
Jullie hebben wellicht de nieuwe inputsprint nodig (met Neutrik connectoren zoals bij de EL84 V3-versterker),
ik heb een printje ontworpen met daarop 4 printjes.
Met de volgende zip (-2 of -4) kan je bestellen bij JLCPCB:
- 2 input-printjes = aanmaak: €1.9 + verzending: €7.27 EuroPacket = €9.17 totaal
Inputs-2.zip
(24.93 KiB) 34 keer gedownload
- 4 input-printjes = aanmaak: €8.08 + verzending: €15.03 EuroPacket = €22.11 totaal
Inputs-4.zip
(47.67 KiB) 39 keer gedownload
Onderdelenlijst (ik kan niet garanderen dat alles is opgenomen):
BOM EL34 V4-B.xlsx
(41.08 KiB) 46 keer gedownload
update 26/12 na kleine aanpassing op 22-12 van CorelDraw tekening van front en back.
Laatst gewijzigd door Willy_61 op do 26 dec 2024, 11:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door OpaBert »

Ziet er fantastisch uit Willy Complimenten hoor
Echt heel mooi ! En ik wacht geduldig ( :^o ) op de Chassis tekening O:)
Reuze bedankt Willy :goedzo:
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door douwebakker »

Heel erg bedankt voor je werk Willy. Het is nogal een klus.
Ik ga er pas in het nieuwe jaar mee beginnen. Nu teveel andere verplichtingen.
Douwe
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door OpaBert »

Ik ben al bijna klaar.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door OpaBert »

Excuses voor mijn domheid
Ik ben er in geslaagd een 100 foto,s te overschrijven met iets met DRLgbr top GBAr Topgbr etc
Jammer van de foto,s :(
Maar in het gevecht om een zip programma werkend te krijgen ging er wat mis ,
Nu was ik bij JLPCB en alles geprobeerd te uploaden lijkt er geen eind aan te komen :?

Nu staat er rechts onderin een vakje en die vragen om te chatten
Nu vind ik dat niks met onbekende , maar misschien kunnen ze helpen O:)
Dus ik vul in dat ik hulp nodig heb
En ik krijg een verzoek om mijn emailadres in te vullen, dat doe ik
Daarna mijn naam Dat doe ik
Dan wat ik wil Ik vul in dat ik een printje wil laten maken
Antwoord we zijn er niet :boos:
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door Willy_61 »

Bert, dat kan gebeuren.
Bij de simulatie van een bestelling bleef ik ook 1x hangen op 96%.
Gewoon opnieuw doen en het zal wel lukken.
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door douwebakker »

Is het al gelukt Bert? Het zijn zeker de input printjes die je gaat bestellen. Als je ze binnen hebt wil ik er ook wel eentje van.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door OpaBert »

Is nogniet gelukt En zal zeker voor jou een printje reserveren
Maar vanavond ga ik het nog eens proberen Douwe
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door OpaBert »

Douwe ik was vanavond bezig met de Monobill 3 en vergat om het opnieuw te proberen bij JLPCB.
Ecusemoi
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door Willy_61 »

Chassis plaat zou klaar moeten zijn. Controleer ook nog eens of ik niks over hoofd heb gezien.
Hiervoor kan je best de sPlan tekeningen gebruiken (zip in bijlage), dan kan je schuiven met de lagen op "chassis voorbereiding".
EL34 V4 chassis voorbereiding.jpg
EL34 V4 chassis.jpg
EL34-V4-B-22-12.zip
(10.9 MiB) 55 keer gedownload
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door douwebakker »

Mooie duidelijke tekeningen Willy. Het lijkt er op dat ik het chassis van mijn EL84 versterker ook opnieuw moet maken.
Douwe
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door Willy_61 »

Als je hulp nodig hebt, laat het me maar weten O:)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door OpaBert »

Ik kan redelijk nauwkeurig aluminium zetten De breedte +300 mm is geen probleem ook de dikte 2 mm niet
Als ik daar wat ik kan betekenen voor je ? Dan bestel ik bij aluminium op maat
Zet ik het , Stop het in een doos en stuur ik het naar je op.
Maar ik heb moeite de EL34 tekening te begrijpen met name het achterste stuk
Ik zie het Tubetown te frezen plaatje achterop
10 mm er boven wat de Roosterplaat afdekt snap ik
Maar!! er onder zit ook 10mm aluminium plaat wat niet afgedekt is door iets ???
Daaronder zit de Zet lijn de streepjes - - - - -
Dat begrijp ik waarschijnlijk verkeerd , Want wat is de reden dan Dat het Tubetown plaatje er niet overzit ! Of is het met tekening maken een vergissing, begrijp mij niet verkeerd Willy Absoluut geen kritiek, zou niet durven
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door OpaBert »

Nu ik zit weer te Klootzakken met computer Wordt niet goed van dat gedoe
Douwe ik kan redelijk nauwkeurig aluminium zetten (1mm ) tolerantie ik dek me maar in
Als ik voor jou kan helpen met die aluminium plaat bestellen bij Aluminiumopmaat en zet in een doos doe en opstuur
Dan doe ik dat graag voor je
Laatst gewijzigd door OpaBert op ma 23 dec 2024, 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door douwebakker »

Ik heb zelf nog wel een paar stukken aluminium van 2mm dik. Het voorste tubetown plaatje is 60mm en het achterste 80mm.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door OpaBert »

Kan toch duidelijk zien dat er een stuk niet is afgedekt
Bovenkant snap ik Douwe daar valt de roosterplaat over , maar het stuk er onder het Tubetown frontje niet :think:
Bijlagen
IMG_1878.png
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door douwebakker »

Nou dat is toch niet erg Bert. Bovendien zit het aan de achterkant. Als het je stoort kun je het zwart verven.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door OpaBert »

Hehe we moeten dat plaatje nog bestellen Dan is het , als het echt zo,n 6 mm is ! (schatting t.o.v. het bovenste stukje)
Dan zou ik het achterkantje iets breder maken Toch ? Of is dit vloeken in de kerk ? :-s
Kan beter op antwoord van Willy wachten die kan op zijn tekening op de computer zo zien wat het is , misschien toch een teken foutje :hide:
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door Willy_61 »

OpaBert schreef: zo 22 dec 2024, 19:57
Kan toch duidelijk zien dat er een stuk niet is afgedekt
Bovenkant snap ik Douwe daar valt de roosterplaat over , maar het stuk er onder het Tubetown frontje niet :think:
Bert, kijk eens naar de Front-Back afbeelding, of hoe de versterker eruit ziet na afwerking:
Front-Back.jpg
1. Vermits na het plooien (op de stippellijn) de hoek een ronding heeft, is het mooier dat de front- en back-platen wat hoger worden gemonteerd. Vermits het chassis buitenkant zwart wordt gespoten, stoort dat zelfs niet.
2. Bij de voorkant ligt de montage van de frontplaat vast = bepaald door de aslijn van de potentiometers door het front. De enige speling die je hebt, zou zijn de hoogte van de afstandsbussen onder de AMP-PCB, nu 15mm. wil je lager dan moet je 10mm afstandsbussen gebruiken en komt je front-plaat onder de versterker uit.
3. Voor de achter-plaat is gekozen voor 10mm spatie onder die plaat, zodat de in- en uitgangen een beetje hoger komen te zitten. Maar weerom: door het zwarte chassis stoort dat niet.

Nog iets: ik heb in de voor- en achterpanelen ook boven en onder, in het midden, bevestigingsgaten voorzien vermits anders de kunststof platen bij opwarming, lichtjes bol willen gaan staan.

Douwe, de front-plaat is 6,5cm hoog en de back-plaat 8cm.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door OpaBert »

Dus Toch dat er 10 mm aluminium plaat aan de achterkant onder dat kunststof plaatje zit !
Het stoort niet hoor Maar dat je er echt bewust voor gekozen hebt begreep en begrijp ik niet , want ik zou dan dan dat plaatje achterop 90 mm gemaakt hebben dat is een afwijking van mij , Maar zoals eerder gezegd het misstaat absoluut niet .!
Edit
Ik begrijp nu waarom Je dit wilt de ls in inputs in de midden hebben !
Dat van dat schroefje in het midden is heel goed , Want inderdaad het wil graag wat bol gaan staan zonder.
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door Willy_61 »

Maar dat je er echt bewust voor gekozen hebt begreep en begrijp ik niet , want ik zou dan dan dat plaatje achterop 90 mm gemaakt hebben
Je betaalt nu al €43.37 voor de front- en backplate. met de huidige hoogtes van die platen is de hoogte van "H2: 150 x 600 mm" volledig opgebruikt. In de breedte zorgt de 320mm dat we een plaat van 600 breed moeten nemen en niet 300mm.
Als jij de backplate wil verhogen naar 9cm zal je bij Tube Town als basis "H3: 225 x 600 mm" moeten nemen en dat verhoogt de prijs naar €59,38.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door OpaBert »

aha Dat wist ik niet Willy O:)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door OpaBert »

Ik Kom er niet uit met dat bestellen van printjes
! Ik heb een acount dat is gelukt
Dan heb ik de EL84 Bestanden in een mapje thuis op mn computer
Die wil ik bestellen
als ik op instructies klik wordt ik overdonderd met opmerkingen en vragen dat onhou ik nooit want het zegt me niet wat ik er mee moet
waarschijnlijk als je printjes tekent weet je wat er bedoelt wordt, ik wordt er alleen nerveus van
een hoop dingen zijn al ingevuld
dikte en kleur print dikte koper kleur van de tekst aantal printjes 5 de maten 100x100mm
Dus ik probeer de Gerber bestanden toe te voegen met dat JLPCB
ik selecteer ze alle 6 en hoppa enter
Werkt niet
Dan 1 voor 1 Werkt ook niet
heb betyalen met euro,s aan gevinkt Het helpt niet
Kan ook niks in een winkelwagen zetten een verbodbordje komt er dan
wie weet wat ik vout doe
waarschijnlijk krijg ik een antwoord van READ THE F...... MANUAL
alleen daar ken ik niks mee
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Bericht door Willy_61 »

Waarom wil je nog EL84 printen laten maken?

Als het is voor input-printjes is, de zip-files heb ik hierboven al als bijlage meegegeven.
Je kan dan kiezen voor 2 of 4 printjes.

Neem je bv. de "Inputs-2.zip" dan moet je dat bestand opladen door bij JLCPCB na het inloggen op de blauwe knop "Instant Quote" te drukken.
Dan krijg je een venster waarin je op jouw computer het betreffende zip-bestand kan aanduiden.

Het bestand zal worden ingelezen en alle parameters van de print staan standaard al correct. Daar moet je niks aan zitten veranderen.
Alleen de juiste verzender nog kiezen en gaan afrekenen.
Plaats reactie