[Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Zweitse »

Kappa7 schreef:
Tekenen is een ding, nu nog ff maken.
Daar hebben we frees Kees toch voor :mrgreen:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Kappa7 schreef:
Tekenen is een ding, nu nog ff maken.
Dat valt wel mee hoor, beetje freeswerk, ja.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door knuisje »

En nog zo'n groot display vinden... :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Lijkt me een stuk makkelijker dan aansturings software ervoor schrijven. :lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Kappa7 »

Je kunt natuurlijk ook een plaatje er op plakken.
Lost gelijk het probleem van de software op :mrgreen:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door knuisje »

De software is er al. O:)
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Kuch Ahum,

Er komt gewoon het OLED in zoals andere bouwers van de AFDAC ook toepassen. Denkelijk zal ik het 'window' waar het display achter zit ook wel minder hoog maken. Dit ontwerp is maar een proefballon, er zullen er nog wel enkele volgen eer het zover is.

Een van de varianten die ik overweeg is om een smalle strip plexi over de hele breedte van het front te laten lopen, de kopse kanten van de plexi moeten dan wel gepolijst worden.

Groeten vanuit een grauw/druilerig Banbury (UK), klaar met ons werk hier, dadelijk een bitter/stout/etc drinken en nog iets eten en morgenvroeg weer terug naar huis.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

hsmeets schreef:
Een van de varianten die ik overweeg is om een smalle strip plexi over de hele breedte van het front te laten lopen, de kopse kanten van de plexi moeten dan wel gepolijst worden.
Dan kan ik deze club adviseren: http://www.daemenkunststoffen.nl/new/

Mogelijk kun je het daar ook laten polijsten.

O ja, goeie reis naar huis.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

hsmeets schreef:
Kuch Ahum,

Er komt gewoon het OLED in zoals andere bouwers van de AFDAC ook toepassen. Denkelijk zal ik het 'window' waar het display achter zit ook wel minder hoog maken. Dit ontwerp is maar een proefballon, er zullen er nog wel enkele volgen eer het zover is.
Ooooh, ik denk er komt iets van een 800 x 200 pixels display in ofzo.
En dat de titel van het nummer in HD langs komt scrollen... :lol:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Helaas Ray. Zo'n groot uit losse LED's opgebouwde matrix vind ik wel erg fraai maar dan moet ik aan knuisjes firmware gaan sleutelen, dat wordt te veel om allemaal op de schop te nemen, voorlopig (en voor langere tijd) komt er het bekende OLED ding in.
p7-20.jpg
Helaas geen render omdat na de laatste update van Sketchup (2013) & Maxwell render plugin (V3) de zaak na een paar minuten crashed :-( :-( f*cker de f*ck

Bovenstaande wordt hem wel voor 99%, nog een beetje schuiven met spatiëring tussen drukknop, venster en volumeknop en nog even nadenken waar de OLED komt, of zoals hierboven in het midden of rechts (ziet er ook kek uit).
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door knuisje »

Er zijn van dit soort kitjes te koop die je aan elkaar kunt linken.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Henkjan »

knuisje schreef:
Er zijn van dit soort kitjes te koop die je aan elkaar kunt linken.
is dat zonder veel moeite aan de AFDAC2 te koppelen dan?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door knuisje »

Dat is wat programmeerwerk maar op zich wel te doen. De led-matrices worden via SPI aangestuurd, de pinnen daarvan zitten al op de ISP-header van de controller. En de MAX7219 leddriver ken ik al van de Pass Labs van Ray. :sure:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door John P »

hsmeets schreef:
...
Een van de varianten die ik overweeg is om een smalle strip plexi over de hele breedte van het front te laten lopen, de kopse kanten van de plexi moeten dan wel gepolijst worden. ..
Ik kan het plexiglas wel laseren op het Fablab, dan hoef je het ook niet te polijsten of te boren.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

John P schreef:
hsmeets schreef:
...
Een van de varianten die ik overweeg is om een smalle strip plexi over de hele breedte van het front te laten lopen, de kopse kanten van de plexi moeten dan wel gepolijst worden. ..
Ik kan het plexiglas wel laseren op het Fablab, dan hoef je het ook niet te polijsten of te boren.
Tsja Tsja, John, je had er niet over moeten beginnen :-)

De variant met een doorlopende strip over de volle breedte was eigenlijk afgevallen maar een variant hierop is toch ook niet verkeerd…
p7-21.jpg
Niet zichtbaar maar het plexi steekt 1mm uit tov het alu front. Ook hier nog wat fine-tuning nodig met de verhoudingen en wellicht het rechter-einde van het plexi van een ander uiteinde voorzien, rond of bv schuin

knuisje schreef:
Er zijn van dit soort kitjes te koop die je aan elkaar kunt linken.
Yup, Ik ken de 8x8 matrixen, zat zelf aan de 5x7 led matrix ter grootte van de bekende 7 segment LED te denken (beetje een Mark Levinson look).
Schermafbeelding 2013-12-25 om 23.30.41.~png.jpg
Maar met zulke display's moet de firmware behoorlijk overhoop gehaald worden voor het user-interface gedeelte (niet alleen bron en volume aanduiding maar ook het hele setup menu) op een 2 regeling display is gebaseerd en, eerlijk is eerlijk, zo vaak zal ik niet op het display kijken dat het mij dat waard is.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Kappa7 »

Ik vond de vorige versie mooier.
Dit is net of er een stukie is afgezaagd.
Dan moet je de strip door latenlopen over het gehele front.
Op een of andere manier klopt het nu niet.
Wel zou ik dan Knuisje maar eens lief aankijken of hij de firmware voor je kan aanpassen zo dat je de matrix kunt gebruiken. Is wel wat mooier om een groter deel van het display te kunnen gebruiken.

Ik ben benieuwd waar je uit komt het ziet er al veelbelovend uit.

Groetjes George.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Kappa7 schreef:
Ik vond de vorige versie mooier.
Dit is net of er een stukie is afgezaagd.
Dan moet je de strip door latenlopen over het gehele front.
Op een of andere manier klopt het nu niet.
Wel zou ik dan Knuisje maar eens lief aankijken of hij de firmware voor je kan aanpassen zo dat je de matrix kunt gebruiken. Is wel wat mooier om een groter deel van het display te kunnen gebruiken.

Ik ben benieuwd waar je uit komt het ziet er al veelbelovend uit.

Groetjes George.
mhmm, die indruk heb ik niet, wel dat ik wellicht een andere rechterkant van het display moet verzinnen, of afronden zoals in de eerste schets of bv schuin.

Dat van die firmware ga ik Knuisje niet aandoen. dat is een majeure klus, ook omdat de aansturing een heel stuk anders is dan bij een 'intelligent' LCD/OLED display zoals nu gebruikt wordt.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Qua design ben ik normaal gesproken niet zo vooruitstrevend, maar dit vind ik wel heeel errug gaaf om te zien...

Afbeelding

Heb je al een carrierre -switch overwogen naar audio designer ? :mrgreen:
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door SuperR »

Kun je ipv dat "ZBA 8 ch" niet een hippe naam er op printen?

"Cross-Pex"
"DSPex"
"MultiPex"

En het lettertype van dat standby kan vast wat moderner/strakker. Dat past niet bij het strakke van de rest.

http://bloggingexperiment.com/30-thin-a ... ot-be-free
2,5,6,9,24
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door knuisje »

hsmeets schreef:
Dat van die firmware ga ik Knuisje niet aandoen. dat is een majeure klus, ook omdat de aansturing een heel stuk anders is dan bij een 'intelligent' LCD/OLED display zoals nu gebruikt wordt.
Ook een mogelijkheid is om het ledmatrix display te gebruiken voor het weergeven van het volume en het oleddisplay voor de overige info en het menu. Dat is niet zoveel werk.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

SuperR schreef:
Kun je ipv dat "ZBA 8 ch" niet een hippe naam er op printen?

"Cross-Pex"
"DSPex"
"MultiPex"

En het lettertype van dat standby kan vast wat moderner/strakker. Dat past niet bij het strakke van de rest.

http://bloggingexperiment.com/30-thin-a ... ot-be-free
2,5,6,9,24
Dat "Walkway" is een mooi schreefloos lettertype, die ga ik noteren, maar ik ga die fonts verzameling waar deze staat ook nog eens napluizen.

Ja, een kekke fantasie merk en type naam wordt nog gezocht, ZBA leek mij wel aardig als merknaam als referentie naar hier en als modelnaam bv SabreSharc gebruiken om naar de twee essentiële onderdelen te verwijzen…..tenzij Knuisje nu heel kwaad wordt en ik er FistDac van moet maken :-)

Ja, die lettertypes, de keuze aan lettertypes bij Schaefer-AG om te graveren is beperkt en hoe eigen teksten/lettertypes om te zetten naar HPGL heb ik nog niet bekeken. Wrijfletters/Transfers zie ik niet zo zitten.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

ray5150 schreef:
Qua design ben ik normaal gesproken niet zo vooruitstrevend, maar dit vind ik wel heeel errug gaaf om te zien...

Afbeelding

Heb je al een carrierre -switch overwogen naar audio designer ? :mrgreen:
Dank voor het compliment, maar nee, ik zal mij maar bij mijn huidige metier houden.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

knuisje schreef:
hsmeets schreef:
Dat van die firmware ga ik Knuisje niet aandoen. dat is een majeure klus, ook omdat de aansturing een heel stuk anders is dan bij een 'intelligent' LCD/OLED display zoals nu gebruikt wordt.
Ook een mogelijkheid is om het ledmatrix display te gebruiken voor het weergeven van het volume en het oleddisplay voor de overige info en het menu. Dat is niet zoveel werk.
Joh! ik vind het prima zo, zoals het is met het OLED. Vind dat wel wat hebben een uit de symmetrie geplaatst kleiner display achter een groot venster.

Dat met OLED en LED combineren is in mijn ogen niet zo fraai, ik heb hier een versterkers staan die dat ook heeft: 'n blauwig VFD voor teksten en 2 groen 7-segments display's voor volume en dat is lang niet zo strak/mooi.
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door SuperR »

Kunnen ze trouwens die hoeken voor het plexiglas zo haaks/scherp maken? Ik "frees" van niet.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

SuperR schreef:
Kunnen ze trouwens die hoeken voor het plexiglas zo haaks/scherp maken? Ik "frees" van niet.
Mijn plaatje is slechts een schets en houdt nog geen rekening met dit soort aspecten.

Wat het plexi betreft: dat zijn buitenkanten die je freest/zaagt/snijdt en die zijn inderdaad haaks/scherp te maken.

Bij binnenbochten niet (in dit geval de sleuf in het aluminium front, dan heb je altijd wel een kleine radius die afhankelijk is van de diameter van de gebruikte freesbeitel.
Plaats reactie