Hypex Ncore
Moderator: Beheerdersteam
-
Sir Dan Baker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: za 09 jan 2016, 0:50
Re: Hypex Ncore
Als beginneling op dit gebied heb ik interesse in de bovengenoemde gemakszuchtige eindtrap als uitbreiding voor m'n centerspeaker, echter wil ik graag dat hij mee inschakelt met m'n ht-receiver die netjes voorzien is van een trigger output. Echter zoals een stukje terug in dit draadje te lezen is, wordt een smps600 negatief geschakeld. met 3.3 tot 12v voor standby. Is er een ready-made mogelijkheid om zo'n monokit te voorzien van iets waarmee hij wel mee in- en uitschakelt in combinatie met de receiver? Ik ben vrees ik zelf niet in staat om dit te maken behalve als er een superduidelijke bouwbeschrijving van is.
Binnenkort zal ik me nog even netjes voorstellen.
Alvast bedankt voor het meedenken,
groet,
Daan.
Binnenkort zal ik me nog even netjes voorstellen.
Alvast bedankt voor het meedenken,
groet,
Daan.
Re: Hypex Ncore
Welkom, Daan.
Lees dit topic eens door, wie weet kun je er wat mee, maar ik heb geen idee of ds23man nog "pompebled" printjes heeft.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=16911
Maar hem kennende horen we daar binnen 12 uur meer over.
Lees dit topic eens door, wie weet kun je er wat mee, maar ik heb geen idee of ds23man nog "pompebled" printjes heeft.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=16911
Maar hem kennende horen we daar binnen 12 uur meer over.
-
Sir Dan Baker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: za 09 jan 2016, 0:50
Re: Hypex Ncore
Hoi, zoals bovenstaande vraag. Ik had het volgende gevonden maar ik vind dat best duur:ds23man schreef:You rang MyLord?
http://www.xantech.com/files/manuals/21_CC12.pdf
Zijn er misschien makkelijker verkrijgbare en minder dure oplossingen?
mvg,
Daan.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Ncore
Met mijn printje, waar ik nog een aantal lege van heb liggen, kun je probleemloos de Ncore vanuit een 12v trigger aansturen. Je moet wel enige handigheid hebben om dat ding in elkaar te solderen. Overigens heb je veel onderdelen niet nodig met een triggeringang.
Re: Hypex Ncore
Eigenlijk wou ik dit boven halen.Zal me maar inhoudends23man schreef:Overigens heb je veel onderdelen niet nodig met een triggeringang.
Anne
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypex Ncore
Nou Gerhard dit is jouw moment, verbaas ons met je technische kennis en expertise ... /me hangt virtueel aan Gerhard z'n lippen 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Ncore
Als je de oude draadjes even terugleest, dan kun je zien dat ik mijn hoogtepunt al gehad heb.SSassen schreef:Nou Gerhard dit is jouw moment, verbaas ons met je technische kennis en expertise ... /me hangt virtueel aan Gerhard z'n lippen
Re: Hypex Ncore
Had je toen nog veel meer onnodige onderdelends23man schreef:Als je de oude draadjes even terugleest, dan kun je zien dat ik mijn hoogtepunt al gehad heb.SSassen schreef:Nou Gerhard dit is jouw moment, verbaas ons met je technische kennis en expertise ... /me hangt virtueel aan Gerhard z'n lippen
Ray niet op bezoek gehad ?
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Ncore
Dat onnodige slaat op het feit dat het printje met een pulsschakelaar kan werken. Met een latching schakelaar of triggeringang kan het hele circuit met de NE555 weggelaten worden.
Re: Hypex Ncore
Zeg dat dands23man schreef:Dat onnodige slaat op het feit dat het printje met een pulsschakelaar kan werken. Met een latching schakelaar of triggeringang kan het hele circuit met de NE555 weggelaten worden.
Ipv "Overigens heb je veel onderdelen niet nodig met een triggeringang."
Overigens heb je niet veel onderdelen nodig met een triggeringang.
Anne
Re: Hypex Ncore
Kost dat dan ?Sir Dan Baker schreef:Ik had het volgende gevonden maar ik vind dat best duur:
http://www.xantech.com/files/manuals/21_CC12.pdf
Zijn er misschien makkelijker verkrijgbare en minder dure oplossingen?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Ncore
Daar heb je niets aan, je hebt een standby voeding nodig om de smps in slaapstand te zetten.ray5150 schreef:Kost dat dan ?Sir Dan Baker schreef:Ik had het volgende gevonden maar ik vind dat best duur:
http://www.xantech.com/files/manuals/21_CC12.pdf
Zijn er misschien makkelijker verkrijgbare en minder dure oplossingen?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypex Ncore
Klinkt als een klassiek kip-ei probleem?ds23man schreef:Daar heb je niets aan, je hebt een standby voeding nodig om de smps in slaapstand te zetten.ray5150 schreef:Kost dat dan ?Sir Dan Baker schreef:Ik had het volgende gevonden maar ik vind dat best duur:
http://www.xantech.com/files/manuals/21_CC12.pdf
Zijn er misschien makkelijker verkrijgbare en minder dure oplossingen?
Re: Hypex Ncore
Over kippen gesproken, hebben die beesten nog eten gekregen naar de grote mors(val)partij ? Of zijn ze voor de soepds23man schreef:Nee hoor, een kip kan in een pan en een ei ook.
Die standby is idd wat lastig, je moet spanning hebben om geen spanning te hebben
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Ncore
Ze leven nog Anne!
Op zich is het niet raar om spanning te hebben om geen spanning te hebben aangezien we helemaal verwend zijn aan afstandsbedieningen.
Op zich is het niet raar om spanning te hebben om geen spanning te hebben aangezien we helemaal verwend zijn aan afstandsbedieningen.
Re: Hypex Ncore
Nu je 't zegt, daar hebben we 't nog 's over gehadds23man schreef:Ze leven nog Anne!![]()
Op zich is het niet raar om spanning te hebben om geen spanning te hebben aangezien we helemaal verwend zijn aan afstandsbedieningen.
Anne
-
Sir Dan Baker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: za 09 jan 2016, 0:50
Re: Hypex Ncore
Zo'n Xantech kost rond de $100,- US. Ik vond dat best duur, maar 'off the shelf' was dat zo ongeveer het enige dat ik kon vinden. Ik ben technisch absoluut niet handig genoeg (op dit gebied) om zoiets zelf te kunnen ontwerpen/maken. Gelukkig heeft ds23man de helpende hand toegestoken. Ik houd jullie op de hoogte, ik moet die mono-kit nog wel even bestellen ook, hij is momenteel niet voorradig.
Ik blijf het wel vreemd vinden, ik bouw voor m'n werk regelmatig allerlei verschillende merken custom install versterkers in (Rotel, NAD), en die reageren allemaal op een 12v spanning om in te schakelen (schakelen dus in bij ontvangst van 12v op de triggerinput), ik heb het nog nooit andersom meegemaakt.
Daan.
Ik blijf het wel vreemd vinden, ik bouw voor m'n werk regelmatig allerlei verschillende merken custom install versterkers in (Rotel, NAD), en die reageren allemaal op een 12v spanning om in te schakelen (schakelen dus in bij ontvangst van 12v op de triggerinput), ik heb het nog nooit andersom meegemaakt.
Daan.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Ncore
Op zich is het niet raar, anders zou iedereen een 12 volt moeten hebben om de smps in te schakelen.
Re: Hypex Ncore
Maar nu heb je 12V nodig om uit te schakelen en als die ook verdwijnt ...ds23man schreef:Op zich is het niet raar, anders zou iedereen een 12 volt moeten hebben om de smps in te schakelen.
Vraag met trouwens af, als de voeding voor de versterker afschakelt, of dan ook de 12V aux (al dan niet gestab.) ook verdwijnt.Om in te schakelen bij trigger nul zou er al ergens spanning moeten zijn om de voeding kunnen starten.Tenzij het opstarten gaat met de opgeslagen spanning van de trigger uitstand.
Anne
-
Sir Dan Baker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: za 09 jan 2016, 0:50
Re: Hypex Ncore
volgens mij worden al deze voedingen het meest gebruikt als voedingen voor eindtrappen; een in- en uitschakelbare 12v trigger zou gewoon standaard onderdeel moeten zijn wat mij betreft. Of anders een autostandby modus, waarbij de versterker in standby schakelt na bijvoorbeeld 10 minuten zonder signaal.
Daan.
Daan.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Ncore
De smpsen van hypex hebben een relais in het primaire circuit. Wordt deze aangestuurd dan schakelt de 220v af. Dat er gekozen is voor 12v in om af te schakelen is gedaan omdat de meeste gebruikers de voedingen niet met een standby stand gebruiken. Als er 12v nodig was geweest dan hadden die allemaal een standby voeding moeten gebruiken om de smps in te kunnen schakelen.
