Olaf's audio hoekje.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Elk topic eindigt uiteindelijk in geleuter over kabels .
Je ziet de ergernis weer langzaam opgebouwd worden, wat jammer is want ik vond dit juist zo leuk om te volgen .
Blijkbaar moet iemand overtuigd worden terwijl hij in deze helemaal niet om advies vraagt .
Je ziet de ergernis weer langzaam opgebouwd worden, wat jammer is want ik vond dit juist zo leuk om te volgen .
Blijkbaar moet iemand overtuigd worden terwijl hij in deze helemaal niet om advies vraagt .
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
We zullen het vast wel zien aan het einde van de dag 
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
+1rikpost schreef: ↑za 11 nov 2023, 10:09Elk topic eindigt uiteindelijk in geleuter over kabels .
Je ziet de ergernis weer langzaam opgebouwd worden, wat jammer is want ik vond dit juist zo leuk om te volgen .
Blijkbaar moet iemand overtuigd worden terwijl hij in deze helemaal niet om advies vraagt .
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
De ‘meneer’ heeft het paneel inmiddels ingeladen en is op weg terug:
Ik denk dat Olaf heerlijk gaat genieten van het geruststellende motor gezoem op de terugweg, onze dochter Nora was tamelijk ‘aanwezig’
Op de lege muur komen simpele canvassen met foto’s van de kinderen, maar de overstaande muur heeft nog een akoestisch paneel, dus het valt me nog mee met de galm moet ik zeggen, grote zachte bank doet ook veel, die hadden we eerst niet.
Ik denk dat Olaf heerlijk gaat genieten van het geruststellende motor gezoem op de terugweg, onze dochter Nora was tamelijk ‘aanwezig’
Op de lege muur komen simpele canvassen met foto’s van de kinderen, maar de overstaande muur heeft nog een akoestisch paneel, dus het valt me nog mee met de galm moet ik zeggen, grote zachte bank doet ook veel, die hadden we eerst niet.
Laatst gewijzigd door Walt op za 11 nov 2023, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Olaf heeft geen kabels meegenomen trouwens, de bekende Belden is trouwens een mooie eerste stap, gewoon een prettige no nonsense kabel en betaalbaar. Zet daar een paar Sonar quest of wattgate connectors op en je hebt voor weinig geld een goede kabel. Qua stekkerblokken denk ik gelijk aan Supra, mooie kwaliteit voor relatief weinig geld. Niet zozeer high end geneuzel maar degelijk en betrouwbaar blok.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Zo.
Inmiddels thuis met het paneel, dat was een stevig ritje zo.
Ik heb de set van Walter in levende lijven mogen aanschouwen, ik heb het helaas niet kunnen beluisteren, daar was ik namelijk wel super benieuwd naar uiteraard.
van de week even kijken dat ik het paneel opgehangen krijg, ik ben wel benieuwd of het effect ervan merkbaar is.
Zwaar is het paneel in ieder geval wel, hij is alleen met twee man te handelen.
Wordt vervolgd dus.
Inmiddels thuis met het paneel, dat was een stevig ritje zo.
Ik heb de set van Walter in levende lijven mogen aanschouwen, ik heb het helaas niet kunnen beluisteren, daar was ik namelijk wel super benieuwd naar uiteraard.
van de week even kijken dat ik het paneel opgehangen krijg, ik ben wel benieuwd of het effect ervan merkbaar is.
Zwaar is het paneel in ieder geval wel, hij is alleen met twee man te handelen.
Wordt vervolgd dus.
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Ik heb ook een paneel hangen van 120x250 cm
Die zit dan niet direct in mijn luisterdriehoek maar in het l vorming gedeelte waar dan weer indirect geprojecteerd geluid vandaan komt
Het was hier in inmiddels geval goed te merken
Die zit dan niet direct in mijn luisterdriehoek maar in het l vorming gedeelte waar dan weer indirect geprojecteerd geluid vandaan komt
Het was hier in inmiddels geval goed te merken
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Ha Olaf,
Jammer dat we niet konden luisteren, maar het weekend staat hier altijd bol met ‘verplichte’ zaken zoals dansles, zwemles, verjaardagen etc. Iemand op mijn werk zei ooit: als je kinderen hebt, hoef je nooit meer na te denken wat je gaat doen. Klopt wel. Hoe dan ook, ik ben blij dat het paneel een mooie bestemming gaat krijgen, de luxe houten opbouw maakt dit m.i. best een bijzonder paneel.
Jammer dat we niet konden luisteren, maar het weekend staat hier altijd bol met ‘verplichte’ zaken zoals dansles, zwemles, verjaardagen etc. Iemand op mijn werk zei ooit: als je kinderen hebt, hoef je nooit meer na te denken wat je gaat doen. Klopt wel. Hoe dan ook, ik ben blij dat het paneel een mooie bestemming gaat krijgen, de luxe houten opbouw maakt dit m.i. best een bijzonder paneel.
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Hij hing dan wel niet meer in je luisterruimte maar met die herrieschoppertjes van je was het toch wel een praktisch object
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Nou. Het ding is gereinigd en staat op zijn plek.
De houten ophangingen zijn aangebracht.
Nu is het wachten tot het eind van de middag dat mijn buurjongen wakker wordt, dan kunnen we met zijn tweeën het ding ophangen.
De houten ophangingen zijn aangebracht.
Nu is het wachten tot het eind van de middag dat mijn buurjongen wakker wordt, dan kunnen we met zijn tweeën het ding ophangen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Terwijl we op je buurjongen wachten kan je misschien even vertellen waarom je je naam hebt veranderd. Erg verwarrend die naamswijzigingen…
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Ja, straks zitten we nog met allemaal anoniemici hier...
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Om wat voor een reden ook gebruikt niemand hier zijn eigen naam, ik heb geen idee hoe jullie allemaal in het echt heten.Leeuwarden schreef: ↑ma 13 nov 2023, 10:37Terwijl we op je buurjongen wachten kan je misschien even vertellen waarom je je naam hebt veranderd. Erg verwarrend die naamswijzigingen…
Ik was hierin een buitenbeentje, en ik wil geen buitenbeentje zijn, dus dan ook maar een schuilnaam.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Ik heet Jan. Maar ik blijf er bij dat als je na zo lange tijd je naam veranderd dat erg verwarrend is en m.i. ook niet erg zinvol.
Mijn forumnaam is overigens ontstaan om twee redenen. Als eerste om mijn woonplaats aan te geven en als tweede omdat, bijvoorbeeld Amsterdam-Leeuwarden veeeeeeeel verder is dan Leeuwarden-Amsterdam. Dat laatste naar aanleiding van een gesprek op good old hifi forum toen we met een select gezelschap een Aleph 5 gingen bouwen…
Mijn forumnaam is overigens ontstaan om twee redenen. Als eerste om mijn woonplaats aan te geven en als tweede omdat, bijvoorbeeld Amsterdam-Leeuwarden veeeeeeeel verder is dan Leeuwarden-Amsterdam. Dat laatste naar aanleiding van een gesprek op good old hifi forum toen we met een select gezelschap een Aleph 5 gingen bouwen…
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Niemand? Dat valt gelukkig wel mee eigenlijk. Je kunt toch gewoon Olaf heten? Daar zijn er niet zoveel van hier.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Leeuwarden schreef: ↑ma 13 nov 2023, 11:44Ik heet Jan. Maar ik blijf er bij dat als je na zo lange tijd je naam veranderd dat erg verwarrend is en m.i. ook niet erg zinvol.
Mijn forumnaam is overigens ontstaan om twee redenen. Als eerste om mijn woonplaats aan te geven en als tweede omdat, bijvoorbeeld Amsterdam-Leeuwarden veeeeeeeel verder is dan Leeuwarden-Amsterdam. Dat laatste naar aanleiding van een gesprek op good old hifi forum toen we met een select gezelschap een Aleph 5 gingen bouwen…
Dat het even verwarrend is dat begrijp ik, maar ik ben echt de absoluut enige die met voor en achternaam op het forum zit.
Iets zegt me dus dat dit echt niet zo hoort en ik daar echt een totale buitenbeen in ben, dus zal het even moeten wennen weer, maar dan behoor ik in ieder geval gewoon weer tot de grijze massa, en dat heeft mijn voorkeur
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Dat is geen voor en achternaam voluit geschreven. ( even er vanuit gaande dat " FR_Aad " überhaupt een naam is )
Ik was hierin echt de absolute en enige uitzondering.
Ik was hierin echt de absolute en enige uitzondering.
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Tom Machielse?
Jasper Joppe Geers?
Aaron Boumans?
Bas Horneman?
Ik kan nog wel even door gaan...
Jasper Joppe Geers?
Aaron Boumans?
Bas Horneman?
Ik kan nog wel even door gaan...
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Dat geeft niet, ik gebruik ook niet mijn eigen naam 
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Maar til er sowieso niet te zwaar aan hetgeen wat ik vandaag zeg. Ik zit maar te wachten op dat het joch wat naast me woont een keer wakker wordt, dan kan ik dat ding ophangen en mijn meubels terug zetten.
Waarom kiezen jonge mensen zonder werk er überhaupt voor om overdag te slapen en 's-nachts op te zijn?
Ik zie daar het voordeel niet van, maar dat zal wel aan mij liggen
Normaal kan ik nog wel even naar buiten, maar dat zit er vandaag ook niet in zo met dit weer.
Waarom kiezen jonge mensen zonder werk er überhaupt voor om overdag te slapen en 's-nachts op te zijn?
Ik zie daar het voordeel niet van, maar dat zal wel aan mij liggen
Normaal kan ik nog wel even naar buiten, maar dat zit er vandaag ook niet in zo met dit weer.
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
In het donker zie je ze niet. Maar kennelijk overdag ook niet... 
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
