Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door ds23man »

Op de Havo ook trouwens.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door rikpost »

Elk topic eindigt uiteindelijk in geleuter over kabels .
Je ziet de ergernis weer langzaam opgebouwd worden, wat jammer is want ik vond dit juist zo leuk om te volgen .

Blijkbaar moet iemand overtuigd worden terwijl hij in deze helemaal niet om advies vraagt .
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Pjotr »

We zullen het vast wel zien aan het einde van de dag :lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Kappa7 »

rikpost schreef: za 11 nov 2023, 10:09
Elk topic eindigt uiteindelijk in geleuter over kabels .
Je ziet de ergernis weer langzaam opgebouwd worden, wat jammer is want ik vond dit juist zo leuk om te volgen .

Blijkbaar moet iemand overtuigd worden terwijl hij in deze helemaal niet om advies vraagt .
+1
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Walt »

De ‘meneer’ heeft het paneel inmiddels ingeladen en is op weg terug:

Ik denk dat Olaf heerlijk gaat genieten van het geruststellende motor gezoem op de terugweg, onze dochter Nora was tamelijk ‘aanwezig’ :mrgreen:

Op de lege muur komen simpele canvassen met foto’s van de kinderen, maar de overstaande muur heeft nog een akoestisch paneel, dus het valt me nog mee met de galm moet ik zeggen, grote zachte bank doet ook veel, die hadden we eerst niet.
Bijlagen
9AB064D7-5BC5-4F83-B52F-53816D5CD035.jpeg
F7FADC30-6427-4074-A4A0-E32362F84674.jpeg
Laatst gewijzigd door Walt op za 11 nov 2023, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Walt »

Olaf heeft geen kabels meegenomen trouwens, de bekende Belden is trouwens een mooie eerste stap, gewoon een prettige no nonsense kabel en betaalbaar. Zet daar een paar Sonar quest of wattgate connectors op en je hebt voor weinig geld een goede kabel. Qua stekkerblokken denk ik gelijk aan Supra, mooie kwaliteit voor relatief weinig geld. Niet zozeer high end geneuzel maar degelijk en betrouwbaar blok.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Olaf Analogue »

Zo.
Inmiddels thuis met het paneel, dat was een stevig ritje zo.
Ik heb de set van Walter in levende lijven mogen aanschouwen, ik heb het helaas niet kunnen beluisteren, daar was ik namelijk wel super benieuwd naar uiteraard.
van de week even kijken dat ik het paneel opgehangen krijg, ik ben wel benieuwd of het effect ervan merkbaar is.
Zwaar is het paneel in ieder geval wel, hij is alleen met twee man te handelen.
Wordt vervolgd dus.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door rikpost »

Ik heb ook een paneel hangen van 120x250 cm
Die zit dan niet direct in mijn luisterdriehoek maar in het l vorming gedeelte waar dan weer indirect geprojecteerd geluid vandaan komt
Het was hier in inmiddels geval goed te merken
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Walt »

Ha Olaf,

Jammer dat we niet konden luisteren, maar het weekend staat hier altijd bol met ‘verplichte’ zaken zoals dansles, zwemles, verjaardagen etc. Iemand op mijn werk zei ooit: als je kinderen hebt, hoef je nooit meer na te denken wat je gaat doen. Klopt wel. Hoe dan ook, ik ben blij dat het paneel een mooie bestemming gaat krijgen, de luxe houten opbouw maakt dit m.i. best een bijzonder paneel.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door rikpost »

Hij hing dan wel niet meer in je luisterruimte maar met die herrieschoppertjes van je was het toch wel een praktisch object
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Olaf Analogue »

Nou. Het ding is gereinigd en staat op zijn plek.
De houten ophangingen zijn aangebracht.
Nu is het wachten tot het eind van de middag dat mijn buurjongen wakker wordt, dan kunnen we met zijn tweeën het ding ophangen.
P_20231113_102155.jpg
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Leeuwarden »

Terwijl we op je buurjongen wachten kan je misschien even vertellen waarom je je naam hebt veranderd. Erg verwarrend die naamswijzigingen…
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Pjotr »

Ja, straks zitten we nog met allemaal anoniemici hier...
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Olaf Analogue »

Leeuwarden schreef: ma 13 nov 2023, 10:37
Terwijl we op je buurjongen wachten kan je misschien even vertellen waarom je je naam hebt veranderd. Erg verwarrend die naamswijzigingen…
Om wat voor een reden ook gebruikt niemand hier zijn eigen naam, ik heb geen idee hoe jullie allemaal in het echt heten.
Ik was hierin een buitenbeentje, en ik wil geen buitenbeentje zijn, dus dan ook maar een schuilnaam.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Leeuwarden »

Ik heet Jan. Maar ik blijf er bij dat als je na zo lange tijd je naam veranderd dat erg verwarrend is en m.i. ook niet erg zinvol.
Mijn forumnaam is overigens ontstaan om twee redenen. Als eerste om mijn woonplaats aan te geven en als tweede omdat, bijvoorbeeld Amsterdam-Leeuwarden veeeeeeeel verder is dan Leeuwarden-Amsterdam. Dat laatste naar aanleiding van een gesprek op good old hifi forum toen we met een select gezelschap een Aleph 5 gingen bouwen…
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Pjotr »

Niemand? Dat valt gelukkig wel mee eigenlijk. Je kunt toch gewoon Olaf heten? Daar zijn er niet zoveel van hier.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Olaf Analogue »

Leeuwarden schreef: ma 13 nov 2023, 11:44
Ik heet Jan. Maar ik blijf er bij dat als je na zo lange tijd je naam veranderd dat erg verwarrend is en m.i. ook niet erg zinvol.
Mijn forumnaam is overigens ontstaan om twee redenen. Als eerste om mijn woonplaats aan te geven en als tweede omdat, bijvoorbeeld Amsterdam-Leeuwarden veeeeeeeel verder is dan Leeuwarden-Amsterdam. Dat laatste naar aanleiding van een gesprek op good old hifi forum toen we met een select gezelschap een Aleph 5 gingen bouwen…


Dat het even verwarrend is dat begrijp ik, maar ik ben echt de absoluut enige die met voor en achternaam op het forum zit.
Iets zegt me dus dat dit echt niet zo hoort en ik daar echt een totale buitenbeen in ben, dus zal het even moeten wennen weer, maar dan behoor ik in ieder geval gewoon weer tot de grijze massa, en dat heeft mijn voorkeur :)
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door FR_Aad »

Kuch
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Olaf Analogue »

Dat is geen voor en achternaam voluit geschreven. ( even er vanuit gaande dat " FR_Aad " überhaupt een naam is )
Ik was hierin echt de absolute en enige uitzondering.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Shadow »

Tom Machielse?
Jasper Joppe Geers?
Aaron Boumans?
Bas Horneman?

Ik kan nog wel even door gaan...
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Olaf Analogue »

Allen nog nooit van gehoord.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Shadow »

Dat geeft niet, ik gebruik ook niet mijn eigen naam O:)
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Olaf Analogue »

Maar til er sowieso niet te zwaar aan hetgeen wat ik vandaag zeg. Ik zit maar te wachten op dat het joch wat naast me woont een keer wakker wordt, dan kan ik dat ding ophangen en mijn meubels terug zetten.
Waarom kiezen jonge mensen zonder werk er überhaupt voor om overdag te slapen en 's-nachts op te zijn?
Ik zie daar het voordeel niet van, maar dat zal wel aan mij liggen :|

Normaal kan ik nog wel even naar buiten, maar dat zit er vandaag ook niet in zo met dit weer.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Pjotr »

In het donker zie je ze niet. Maar kennelijk overdag ook niet... :relax:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)

Bericht door Olaf Analogue »

Het ding hangt! \:D/
P_20231113_143039.jpg
P_20231113_144404.jpg
Plaats reactie