Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen, audio/tv meubel.
Moderator: Beheerdersteam
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Die van jou zijn nog obeser dan?Leeuwarden schreef:Valt dus wel mee...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nog een setje Calpamos
Ongeveer gelijk, misschien net iets minder. Ik heb dan wel het voordeel dat ze uit twee delen bestaan...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Dankje, kon door het mooie weer tot nu toe veel buiten doen Ton, maar op de camping wordt ‘m even niettonvandeacker schreef:ziet er perfect uit
Ach, verder is het gewicht ook maar een getal, het hoeft de trap niet op. Wat ik wel geinig vind is dat het precies m’n eigen gewicht is
Ben erg benieuwd naar het geluid, veel zin om eea eens te gaan proberen.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Nou schroef die dingen dan gauw in elkaar, dan start ik de auto alvast.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nog een setje Calpamos
Kun je mooi de recorder van Ray meenemen op de weg terug.pappaleo schreef:Nou schroef die dingen dan gauw in elkaar, dan start ik de auto alvast.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Oh geen probleem. Doe ik zo.
Maar ik dacht dat hij al iets geregeld had.
Whoever comes first.
Maar ik dacht dat hij al iets geregeld had.
Whoever comes first.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Oja, dat STP Aero Bomb, heb 2 dozen gekocht want 1 was te weinig en 2 blijkt teveel, als iemand nog eens wat nodig heeft en niet een hele doos wil kopen, let mie no.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Lak op het fineer is wenselijk, als bescherming, tegen vlekken, etc. Als er dan toch wat op gaat mag het een tikkie donkerder, maar de nerf moet wel mooi zichtbaar blijven. Altijd lastig om de kleur te bepalen, heb een rest stukje fineer op een plankje gelijmd en daar beits op aangebracht. In 1 en 2 lagen. Zal dit een paar dagen laten staan, ook eens kijken hoe het er in de avond met kunstlicht uitziet. Nu al opvallend hoe anders het er uitziet dan wat je verwacht, voorlopig lijkt die eerste het mooist uit te komen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Heb nog 1 tint donkerder liggen, die ga ik ook nog proberen. En nog een laag op die 0104, even zien wat dat doet.
Re: Nog een setje Calpamos
Lastig om te zien zo, door dat je verlichting verloopt geeft het al een vertekend beeld.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Ja klopt, komt niet over, lastig te zien. Als ik nu een foto maak (met kunstlicht) lijkt het er al helemaal niet op
Ik probeer de eerste (linker) met nog een laagje dus, en nog een andere iets donkere tint. Heb het dan wel duidelijk denk ik. Zal het eens een paar dagen laten staan, eens zien hoe het past.
Ik probeer de eerste (linker) met nog een laagje dus, en nog een andere iets donkere tint. Heb het dan wel duidelijk denk ik. Zal het eens een paar dagen laten staan, eens zien hoe het past.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Heb nog wat kunnen doen, tijd voor een update.
Filters inbouwen, hiervoor m'n gouwe ouwe pook Weller maar weer eens voor de dag gehaald, ik gebruik 2.5mm2 voor interne bedrading,
Stukje filterporno eerst maar even.
De 2.5mm2 solderen aan de onderkant, 3x checken waar wat zit en dan een labeltje eraan, is het wat eenvoudiger in de kast te monteren straks.
Dan kunnen de filters de kast in, heb een stukje meubelvilt bij de bouwmarkt gekocht voor onder het filter, tegen eventueel mee wapperen.
Het bevestigen van de terminals op de backplate en in de kast. Normaal zit er zo'n kunststof sluitring met kraag bij, om 'm geisoleerd te kunnen monteren. Hier wil ik dat ook aan de binnenkant hebben, omdat het AeroBomb een metalen laagje heeft dat sluiting kan maken en de kraag van de bijgeleverde sluitring niet lang genoeg is. Vind maar eens zoiets..of niet van kunststof, verkeerde diameter, te kort, etc. Zoals altijd is het eenvoudig zoeken als je weet hoe het heeft, ik vond het als 'glijlager' bij Conrad.
Filters aangesloten.
Dan heb ik me een beetje verpiert
Ik had een mooie infrezing gemaakt voor de backplate in de achterkant, maar ik wil hier tochtband onder hebben om zeker te weten dat 'ie daar niet lekt. Van tevoren niet aan gedacht, dus steekt 'ie iets te ver uit. Alsnog weer gaan frezen had ik eigenlijk weinig zin in, tevens vond ik de overgang van de plaat naar de kast minder fraai. Heb een latje genomen en hier een lijst van gemaakt, mooi in verstek. De binnenkant steekt uit (backplate) dus daar moet een stukje af, kon mooi op het mini proxxon freestafeltje, gebruik ik die ook eens. Achter- en voorkant:
Kwastje erlangs en zwart gemaakt, en op de backplate gelijmd. Gelijk een overzichtje van de hele achterkant.
Lijkt een stuk beter.
Volgende stap wordt het Akotherm aan de binnenkant bevestigen, baffle ervoor en speakers erin. Het moment van geluid maken komt nu dichtbij
Oja.
De compressiedriver weegt bijna 5kg, wat zo aan de hoorn wel goed kan trekken natuurlijk. Volgens de beschrijving moet het blijven hangen alleen aan de baffle, maar heb een beter gevoel bij een steuntje eronder. Die kan mooi op de midden bracing steunen, kan er niks mee gebeuren, en valt in het hele volume van de kast wel weg. Steuntje moet ik nog maken dus.
Wordt weer vervolgd.
Filters inbouwen, hiervoor m'n gouwe ouwe pook Weller maar weer eens voor de dag gehaald, ik gebruik 2.5mm2 voor interne bedrading,
Stukje filterporno eerst maar even.
De 2.5mm2 solderen aan de onderkant, 3x checken waar wat zit en dan een labeltje eraan, is het wat eenvoudiger in de kast te monteren straks.
Dan kunnen de filters de kast in, heb een stukje meubelvilt bij de bouwmarkt gekocht voor onder het filter, tegen eventueel mee wapperen.
Het bevestigen van de terminals op de backplate en in de kast. Normaal zit er zo'n kunststof sluitring met kraag bij, om 'm geisoleerd te kunnen monteren. Hier wil ik dat ook aan de binnenkant hebben, omdat het AeroBomb een metalen laagje heeft dat sluiting kan maken en de kraag van de bijgeleverde sluitring niet lang genoeg is. Vind maar eens zoiets..of niet van kunststof, verkeerde diameter, te kort, etc. Zoals altijd is het eenvoudig zoeken als je weet hoe het heeft, ik vond het als 'glijlager' bij Conrad.
Filters aangesloten.
Dan heb ik me een beetje verpiert
Kwastje erlangs en zwart gemaakt, en op de backplate gelijmd. Gelijk een overzichtje van de hele achterkant.
Lijkt een stuk beter.
Volgende stap wordt het Akotherm aan de binnenkant bevestigen, baffle ervoor en speakers erin. Het moment van geluid maken komt nu dichtbij
Oja.
De compressiedriver weegt bijna 5kg, wat zo aan de hoorn wel goed kan trekken natuurlijk. Volgens de beschrijving moet het blijven hangen alleen aan de baffle, maar heb een beter gevoel bij een steuntje eronder. Die kan mooi op de midden bracing steunen, kan er niks mee gebeuren, en valt in het hele volume van de kast wel weg. Steuntje moet ik nog maken dus.
Wordt weer vervolgd.
Re: Nog een setje Calpamos
Beste kun je een steun maken die de magneet rondom opsluit, typisch de magneet klemmen met twee maanvormige platen, dan is de driver ook tijdens eventuele transporten goed gesteund.
Re: Nog een setje Calpamos
Die suggestie van Walt vind ik helemaal geen gek idee.
Als ik in die die situatie zou zitten zou ik ook iets dergelijks fabrieken.
Als ik in die die situatie zou zitten zou ik ook iets dergelijks fabrieken.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Ja was ik ook van plan, heb nog mpx over waar ik dit zo uit kan zagen. Iets overmaats, zodat als de driver gemonteerd is ik dit precies aftekenen. En dan een stukje tapijt oid tussen steun en magneet.
Ps ik dacht alleen onder de magneet, maar eromheen is nog beter, suggestie Walt. Ronde uitsparing die je eromheen kunt schuiven misschien.
Ps ik dacht alleen onder de magneet, maar eromheen is nog beter, suggestie Walt. Ronde uitsparing die je eromheen kunt schuiven misschien.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
