MonoBill 3 met CFB

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Heb je er genoeg van 2 en 3 mm?
Want je mag ze van me hebben Bert.
En wat bedoel je met de ronde kanten,aan de bovenzijde?
Want voor de zijkant maakt dat toch niets uit, computergestuurd kan volgens mij een prachtige radius maken.
Haha Ja als je het kan programeren :lol: Ik ken dat helemaal niet
Ben al blij als een cirkel heb op de goeie plek dankzij V carve die dat schrijft voor me
Ik en programeren :rofl:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Ik dacht jij toen ook die tekst had gegraveerd, dat is toch niet uit de hand gedaan?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Ik dacht jij toen ook die tekst had gegraveerd, dat is toch niet uit de hand gedaan?
Zo netjes kan ik nog netjes kan ik niet schrijven
Neer er zit een functie in waar ik lettertype kan kiezen en ook schuine letters Niet alle fonts !
Maar dan kies ik die schuine letters die staan dan op een regel maar beetje te ver of te dichtbij
Dan selecteer ik die letters en doe ze in lijnstukjes veranderen
dan is een letter niets meer als losse lijn stukjes
Die lijnstukjes kan ik verschuiven tot een mooi aan geregen woord
Vervolgens maak ik er een group van en kan ik het hele woord verplaatsen waar ik het hebben wil in mn tekening
Selecteren
Kies frezen op de lijn
Kies de diepte totaal
Kies een frees
(In de Frees eigenschappen zit in max overlapping Snelheid Toerental Max diepte en diameter )
En ik kies create toolpath
Dat toolpath sla je op met een naam Bijvoorbeeld OpaBert
Klaar met tekenen van de letters
In Mach3 Dat is de software dat mijn stappen motoren aanstuurt
Als je opgestart bent kies ik het Toolpath OpaBert
En de stappenmotoren gaan de XY assen besturen eventueel eerst Z-as dat is de hoogte
En gaat naar de veilige hoogte ( Dat is boven een hoogte die ik bepaald heb van klemmen en zo om het materiaal op te spannen) en naar mn startpunt
Uiteindelijk gaat hij naar het coördinatie start punt Bijvoorbeeld X 100 Y20 Z0
Dan kan ik recht naar beneden of in een schuine lijn afh wat ik in mn toolpath heb gekozen
Dan met WD40 of lamp olie en een kwastje spanen weg vegen Alles wat in de weg ligt wordt vermalen en veroorzaakt slijtage en warmte
Tot het aluminium zelfs zo warm wordt dat het aan je frees blijft plakken en die breekt dan
Dat is alles wat ik hoef te doen
Dus geen moeilijke dingen want dat ken ik niet :D
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Mn brievenbus getekent in vcarve in DXF geëxporteerd
En in fusion naar JPG omgezet
Ingewikkeld maar het gaat
Er moet wel een schakelaar op
Kan zoals nu met drukknop getekend
Of een draaischakelaar met een grote nikkelen knop van 50 mm in het midden
Ik heb dus met V bit een groefje gefreesd ( nog niet in het echt )
Maar ik kreeg de aandrang BRIEVEN in het midden te tekenen :lol:
Met die draaiknop in het midden is die aandrang minder :D kan die draaiknop wat in het materiaal te laten zinken
Dan is ziet het er wat duurder uit en kost niks :lol:
Push Pull Super Triode Tube Amp
Bijlagen
frontplaat monobill 3 met cfb v1.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Daar ik met de Kop van een Inbus met cilinderkop erg dicht of over de rand ga gekozen voor M4 en geen 2 x maar 3 in elke zijkant
En uit het midden van buitenkant 6,5 mm
Gladfrezen
Gladfrezen
Gladfrezen
Uiteindes glad gefreesd en op lengte
Uiteindes glad gefreesd en op lengte
Eerst heb ik een horizontale boorstandaard op mn freesmachine gebouwd

Nu kan ik in de kopse kant van de Zijkant mooi maatvast en recht er in boren
In kopse kant boren
In kopse kant boren
Eerst al het materiaal op lengte gefreesd met gladde afwerking

Ook in de zijkant en voorkant een hoekje uit gefreesd waarin de bovenplaat komt te liggen
Gleuf frezen waar de boven en onderplaat in komt
Gleuf frezen waar de boven en onderplaat in komt
Bijlagen
Schroefdraad getapt
Schroefdraad getapt
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Daar heb je prachtig werk van gemaakt Bert.
Toch wel jaloers op je freesbankje. :wink:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ja maar er zit nog maar weinig niet gemodificeerd op dit ding Peter er zit aardig wat tijd en geld in
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door hardbats »

Lekker bezig Bert :goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Dankje Bas met bezig blijven gaat de tijd lekker snel O:)
Anders is het als in de wachtkamer zitten op zo,n hard stoeltje Dan kijk ik ook elke 30 sec op de klok :(
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Nou het frame zit in elkaar
Nu onder en bovenplaten op maat maken en Dan CNC
Bijlagen
29B2565C-3AF1-4221-936E-C375DF4C1DB1.jpeg
7E5CFE81-0E01-4CA4-A305-F897E389C962.jpeg
72E2FB42-7734-4B87-8FDC-9B7FAC1E5DCB.jpeg
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Dat ziet er mooi robuust uit Bert, mooi werk, :goeie: neem aan dat in de uitsparing de bovenplaat komt te liggen?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Dat ziet er mooi robuust uit Bert, mooi werk, :goeie: neem aan dat in de uitsparing de bovenplaat komt te liggen?
Jawel onder en boven Peter.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Wat weegt 1 zo'n monoblok nu, 3kg?
Dan komt daar nog de top en de bodem plaat bij dan zit je zo op 5 kg voor 1 chassis :shock:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door hardbats »

Heel mooi Bert! Dit zou ik in de woonkamer zetten :rock:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Heel mooi Bert! Dit zou ik in de woonkamer zetten :rock:
:goedzo:
+1
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28474
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door ds23man »

Heftig bakje! :shock:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Wat weegt 1 zo'n monoblok nu, 3kg?
Dan komt daar nog de top en de bodem plaat bij dan zit je zo op 5 kg voor 1 chassis :shock:
Ik denk wat minder Maar het is voor mijn gevoel veel zwaarder dan hout
Ik had aangenomen een soortelijke massa hout op 0.7kg dm³
Aluminium 2,25dm³
Met hout had ik plankjes 85x21Mm Aluminium 90x 10 mm
Zijkanten 450 front achter kant 300 mm ( afgerond naar boven ) =3.44 kg
De plaat boven 3 mm dik 295x455 mm 1,09Kg
Onderkant geperforeerd 35% doorlaar 2 mm dik 0,5Kg
Dat is 0.5+1.09+3.44=5.04 kg
Met houten omlijsting zou het geheel dus incl alum platen 4,3 kg wegen
Dus met aluminium omlijsting is iets zwaarder zeg 0,75 kilo
Als ik ergens een gat boor voor potmeter RCA en LS aansluitingen gaat er nu meer van af als in hout

Maar ik kan heel wat gewicht verlagen door de panelen wat uit te frezen
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Valt me erg mee Bert, had echt verwacht dat het een heel stuk zwaarder zou zijn, maar het is wel ontzettend strak zo, mooie kasten :goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Valt me erg mee Bert, had echt verwacht dat het een heel stuk zwaarder zou zijn, maar het is wel ontzettend strak zo, mooie kasten :goedzo:
Ik had het eerst uitgerekend voor ik het bestelde
Dit ziet er erg robuust uit
kan ik overal een Spanningsregelaar tegen aan schroeven voor koeling
EN :!: een volledig dichte kast voor storingen van buiten
Dat waren de redenen
Maar als ik het oppak vind ik het veel zwaarder aan voelen als hout
Maar schijn bedriegt :D
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Weet je inmiddels al wat je met het front gaat doen?
En ga je er nog wat in graveren?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Barry2001 »

Fraai gemaakt hoor, heel gaaf!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Weet je inmiddels al wat je met het front gaat doen?
En ga je er nog wat in graveren?
Wel wat ideeën maar nog niet echt een goed idee ben helaas niet zo creatief
Dacht iets van MB -3 CFB Anne Buis
20 mm van boven met letters welke Recht op staan en links van het midden
Veel verder ben ik niet in mn hoofd Dan loopt het vast
HardBats heeft daar wel wat gevoel voor
En Barry jij creert ook altijd prachtige Willy61 idem

Barry2001 schreef:
Fraai gemaakt hoor, heel gaaf!
Dankjewel Barry :dank:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door hardbats »

Wat waren de afmetingen ook alweer van het front? :oops:
En wat zijn de imitaties qua freeswerk?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ik meen 297x90 De center van de gaten zitten 6,5 mm uit de kat en zijn 8 mm de afstand tussen de gaten is 22,6 mm
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door hardbats »

bijvoorbeeld zoiets? even snel een ontwerpje hoor :mrgreen:
MonoBill-3 voorkant.PNG
Plaats reactie