peterl schreef:Ik dacht jij toen ook die tekst had gegraveerd, dat is toch niet uit de hand gedaan?
Zo netjes kan ik nog netjes kan ik niet schrijven
Neer er zit een functie in waar ik lettertype kan kiezen en ook schuine letters Niet alle fonts !
Maar dan kies ik die schuine letters die staan dan op een regel maar beetje te ver of te dichtbij
Dan selecteer ik die letters en doe ze in lijnstukjes veranderen
dan is een letter niets meer als losse lijn stukjes
Die lijnstukjes kan ik verschuiven tot een mooi aan geregen woord
Vervolgens maak ik er een group van en kan ik het hele woord verplaatsen waar ik het hebben wil in mn tekening
Selecteren
Kies frezen op de lijn
Kies de diepte totaal
Kies een frees
(In de Frees eigenschappen zit in max overlapping Snelheid Toerental Max diepte en diameter )
En ik kies create toolpath
Dat toolpath sla je op met een naam Bijvoorbeeld OpaBert
Klaar met tekenen van de letters
In Mach3 Dat is de software dat mijn stappen motoren aanstuurt
Als je opgestart bent kies ik het Toolpath OpaBert
En de stappenmotoren gaan de XY assen besturen eventueel eerst Z-as dat is de hoogte
En gaat naar de veilige hoogte ( Dat is boven een hoogte die ik bepaald heb van klemmen en zo om het materiaal op te spannen) en naar mn startpunt
Uiteindelijk gaat hij naar het coördinatie start punt Bijvoorbeeld X 100 Y20 Z0
Dan kan ik recht naar beneden of in een schuine lijn afh wat ik in mn toolpath heb gekozen
Dan met WD40 of lamp olie en een kwastje spanen weg vegen Alles wat in de weg ligt wordt vermalen en veroorzaakt slijtage en warmte
Tot het aluminium zelfs zo warm wordt dat het aan je frees blijft plakken en die breekt dan
Dat is alles wat ik hoef te doen
Dus geen moeilijke dingen want dat ken ik niet