vervolg project "focadale" - Het filter
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
Re: vervolg project "focadale" - Het filter
Dit is wel te lijmen, maar je moet er ook nog een beetje bij kunnen.pappaleo schreef:Wouter, kan dit nog gelijmd worden of is dit echt einde verhaal?
Daarnaast is de conus van polypropyleen dus dan moet je waarschijnlijk aan de gang met speciale lijm, evt zelf met voorbehandelen.
http://www.pattex.nl/nl/producten/secon ... stics.html
Wellicht is dat zelfs het probleem, dat PP zich moeilijk laat verlijmen. Maar dan nog moet de spider ook aan de spreekspoeldrager vast zitten...
Hier wat reparaties binnen dit thema, spider gescheurd en los van de conus (halverwege pagina (hoe maak ik een link naar een bepaalde post) dus ff scrollen) http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 7&start=75
- pappaleo
- Contacteer:
Dat is dus een actie waar ik zelf niet aan ga beginnen. Hoe nu verder is aan Sander nu.
Ik heb dit in een ver verleden ook eens met mijn passieve unit van de Peerless XLS10 meegemaakt (ik moet even zoeken waar ik het heb gepost, wel hier op het ZBAF iig) ik heb het weer goed vast kunnen zetten met 2 componenten smurrie. Die van jou zijn vast op dezelfde manier te redden hoor
Ik ga even zoeken ...
[edit]Gevonden: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... s&start=25[/edit]
Ik ga even zoeken ...
[edit]Gevonden: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... s&start=25[/edit]
Misschien zit er ook corrosie aan de binnenkant, deze woofers zijn ver heen, ik zou op zoek gaan naar andere woofers...
Is dat type nog makkelijk aan te komen, of hebben we het over een heel incourant model ?
- pappaleo
- Contacteer:
Los niet te koop. Als je de hand weet te leggen op een paar wharfedale saphire, dan heb je er gelijk 4.
Verder kan je door een dichte deur de kamer niet binnen. Ik zou altijd eerst de deur opendoen.
Maar dit terzijde.
Verder kan je door een dichte deur de kamer niet binnen. Ik zou altijd eerst de deur opendoen.
Maar dit terzijde.
- pappaleo
- Contacteer:
Buitendiameter 182mm (klemvast in de baffleopening).dre schreef:Wat is de diameter van de units?
Konusdiameter 135mm (inclusief 1/3 van de roltand).
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Vrij simpel te lijmen met 2K epoxy en een injectiespuit met dikke naald.
In het kader van het probleem oplossings-gericht denken : zijn er geen moderne units op de markt met overeenkomstige afmetingen en specificaties ?
Bij vier woofers praat je vanaf 75,00
http://www.rumoh.eu/woofer/woofer-65-in ... &order=ASC
http://www.rumoh.eu/woofer/woofer-65-in ... &order=ASC
Dat doe je door in de URL het berichtnummer op te nemen, in dit geval 81.wouter schreef:halverwege pagina (hoe maak ik een link naar een bepaalde post) dus ff scrollen)
Of met het icoon links van het woord "geplaatst" en dan daarop met rechts klikken om te kopiëren.
- sander1238
Helaas is het focadale project niet goed uit de verf gekomen, Ik heb ook besloten hier niet mee verder te gaan.
De focal tweeters gaan mee naar een volgend project, de rest dat zien wel dan wel weer.
Er staan al weer nieuwe plannen voor de deur maar daar wil ik dan een nieuw topic voor openen.
Ik wil wel eenieder die hieraan heeft meegedacht hartelijk bedanken
. Ook voor het nieuwe project zal ik veel hulp bij nodig hebben.
Zal de link naar het nieuwe project hier later bijzetten
*hier het nieuwe project
De focal tweeters gaan mee naar een volgend project, de rest dat zien wel dan wel weer.
Er staan al weer nieuwe plannen voor de deur maar daar wil ik dan een nieuw topic voor openen.
Ik wil wel eenieder die hieraan heeft meegedacht hartelijk bedanken
Zal de link naar het nieuwe project hier later bijzetten
*hier het nieuwe project
- pappaleo
- Contacteer:
Vandaag heeft Sander de focadales opgehaald. We hebben de tweeters, die meegaan naar het nieuwe project, gedemonteerd. Daarvoor moesten de woofers er ook uit. In totaal 2 van de 4 exemplaren bleken een loszittende spider te hebben. Van allebei de kasten was dat de onderste woofer.
Toeval?
Wel de woofers die het grootste deel van de tijd niet aangesloten hebben gezeten
Toeval?
Wel de woofers die het grootste deel van de tijd niet aangesloten hebben gezeten
- bas focal m180
- Contacteer:
Zitten ze samen in een behuizing, de bovenste laten spelen, dan hebben de onderste een keer flink mee gewapperd.pappaleo schreef:Vandaag heeft Sander de focadales opgehaald. We hebben de tweeters, die meegaan naar het nieuwe project, gedemonteerd. Daarvoor moesten de woofers er ook uit. In totaal 2 van de 4 exemplaren bleken een loszittende spider te hebben. Van allebei de kasten was dat de onderste woofer.
Toeval?
Dat deed mijn eerste eigen passief membraam knutsel ook 20 jaar geleden., een driver speelt en de ander wapperde des te harder.
- pappaleo
- Contacteer:
Nee, per kast heeft elke woofer zijn eigen compartiment. De onderste woofer kan dus niet fungeren als passief membraan.
Ik heb de defecte woofers hier liggen.
Eens kijken of ik ze kan lijmen.
Eens kijken of ik ze kan lijmen.
Nee, maar wel als een bas absorber. Of had je de aansluitingen van deze woofer kortgesloten? In dat geval wordt de spreekspoel geremd.pappaleo schreef:Nee, per kast heeft elke woofer zijn eigen compartiment. De onderste woofer kan dus niet fungeren als passief membraan.