1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
hoezo kloten? als mensen niet vernieuwen is t niet goed, vernieuwen ze wel is t ook niet goed.... (en ja, ik vind t ook jammer dat de SDX7 er uit gaat)
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Je hoort mij toch niet zeggen dat het niet goed is om te vernieuwen? (ik zie het iig nergens staan, jij kennelijk wel?)Henkjan schreef:hoezo kloten? als mensen niet vernieuwen is t niet goed, vernieuwen ze wel is t ook niet goed.... (en ja, ik vind t ook jammer dat de SDX7 er uit gaat)
Lijkt mij een beetje dom om oude producten zo snel al uit productie te halen.
Maar goed, dat zullen ze zelf wel ervaren.
De tijd zal het leren.
Anyway, antwoord op de vraag was dus dat ze eigenlijk niet met een echte vervanger komen, maar met een acht inch variant.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Tis wel jammer, Want het is wel hun best uitziende product 
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Schön!Barry2001 schreef:Tuurlijk, kom erbij!
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Mijn broertje is overtuigt dus ze komen meeDragoSz schreef:Als ik het ik broertje zover krijg dat die mijn lbv's meesleept komen die ook mee met versterker:sure:. Mits die op tijd gerepareerd is.
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Even een aanpassinkie, de shiro gaat niet mee, hiervoor in de plaats komt de Sylphe mee die momenteel in Nijmegen bij iemand in Nijmegen bivakeren.
Rudy
Rudy
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Beste mensen,
Op pagina 1 van dit draadje staat nu een luisterschema. Dit is een eerste 'schot voor de boeg', om en uitgangspunt te hebben. Mensen die met losse spullen komen staan er niet allemaal bij, wil je meeliften met een set van iemand, bekijk je het ter plekke, kan allemaal, laat maar weten.
Nogmaals, het is een losse flodder: wil je eerder/later, vast ben ik nog wel wat vergeten, wil je er alsnog tussen of juist tussenuit, combineer je je set met een ander, alles is mogelijk.
We hebben een vol programma dus dat wordt Genieten
In elk geval iedereen alvast bedankt voor de deelname en alle moeite!!
Op pagina 1 van dit draadje staat nu een luisterschema. Dit is een eerste 'schot voor de boeg', om en uitgangspunt te hebben. Mensen die met losse spullen komen staan er niet allemaal bij, wil je meeliften met een set van iemand, bekijk je het ter plekke, kan allemaal, laat maar weten.
Nogmaals, het is een losse flodder: wil je eerder/later, vast ben ik nog wel wat vergeten, wil je er alsnog tussen of juist tussenuit, combineer je je set met een ander, alles is mogelijk.
We hebben een vol programma dus dat wordt Genieten
- roozeboom
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 139
- Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
- Locatie: almelo
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
ok ik merk het volgende week wel hoe het allemaal loopt ,
(is mijn eerste luisterdag)
grroet bas
(is mijn eerste luisterdag)
grroet bas
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Zou Martijn met zijn Olympus systeem eventueel ook eerder kunnen?
Dan kan ik de Metrum Octave dac + CEC TL2-X loopwerk bij hem aansluiten.
Dan kan ik de Metrum Octave dac + CEC TL2-X loopwerk bij hem aansluiten.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo
Ik neem helaas geen luidsprekers mee. Heb weinig zin om mijn lbvs weer mee te nemen (plakfolie is niet zo robuust).Barry2001 schreef:I
14:45 - 15:00 Lieuwe
- 4 kanaals LM4780 Knuisje eindversterker
- Philips cd713 (2 als er behoefte voor is)
- Buizen HK voorversterkertje
Heb je ook luidspekers bij je Lieuwe, complete set of lift hier iemand op mee?
De C.D. Dipool van k.p. staat nog niet in het luisterschema
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
@ Barry2001, Ik zie dat George (Kappa7) er 2 x in staat
.
Daarnaast is het misschien beter dat ik in een kleinere kamer ga i.v.m. met het afstellen en de subjes nu niet helemaal tot zijn recht kunnen komen met een zo grote afstand naar de hoeken.
Het is nu ingesteld met een afstand breedte van 4,5 M, en ik denk dat het met 7 meter wat moeilijker wordt, ze zijn dus bedoeld als cornerwoofers en ik merk dat ze de wanden wel nodig hebben, dat scheelt in ieder geval een jas.
In ieder geval zijn het geen grove subs die wel even een zaal vullen, lijkt mij.
Daarnaast is het misschien beter dat ik in een kleinere kamer ga i.v.m. met het afstellen en de subjes nu niet helemaal tot zijn recht kunnen komen met een zo grote afstand naar de hoeken.
Het is nu ingesteld met een afstand breedte van 4,5 M, en ik denk dat het met 7 meter wat moeilijker wordt, ze zijn dus bedoeld als cornerwoofers en ik merk dat ze de wanden wel nodig hebben, dat scheelt in ieder geval een jas.
In ieder geval zijn het geen grove subs die wel even een zaal vullen, lijkt mij.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Hans, kan jouw Hypex gebruikt worden op mijn Olympus speakers?
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
YepMartijn M schreef:Hans, kan jouw Hypex gebruikt worden op mijn Olympus speakers?
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Top! Barry, wil je dat er bij vermelden. Verder zal de set bestaan uit het loopwerk en de DAC van JeroenGRT. Nu nog een VV!
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
henkjan?
of wil ie `m niet meer afstaan!
of wil ie `m niet meer afstaan!
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Dat gaat lastig worden.....op twee plaatsen tegelijk zijnhannesie schreef:@ Barry2001, Ik zie dat George (Kappa7) er 2 x in staat.
Maar ik gok dat Barry mij in zaal twee heeft bedacht en dat vind ik prima.
Is daar iets van een kast of hal in de buurt van de luister opstelling waar ik de pomp kan laten??
Dat ding wil je namelijk niet horen en moet buiten gehoor afstand geplaatst worden.
Lukt dat niet dan zal ik wel een stapel dekens mee nemen maar helemaal stil word hij dan niet.
Een dan nog een verzoek is er een stevige tafel om alles op te plaatsen?
Groetjes George
Nog een week ik heb er al zin in.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
waar heb je t toch over?dre schreef:henkjan?
of wil ie `m niet meer afstaan!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
MartijnM naar voren geplaatst, heb jou spullen erbij gezet Jeroen.JeroenGRT schreef:Zou Martijn met zijn Olympus systeem eventueel ook eerder kunnen?
Dan kan ik de Metrum Octave dac + CEC TL2-X loopwerk bij hem aansluiten.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Staan erbij!Martijn M schreef:Top! Barry, wil je dat er bij vermelden. Verder zal de set bestaan uit het loopwerk en de DAC van JeroenGRT. Nu nog een VV!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Bedoelde eigenlijk dat je het zelf kon bekijken, maar kamer 2 is prima, kun je bij mij op de set. Dat geeft in kamer 4 ruimte voor Hans die graag een kleinere ruimte wil.Kappa7 schreef:Dat gaat lastig worden.....op twee plaatsen tegelijk zijnhannesie schreef:@ Barry2001, Ik zie dat George (Kappa7) er 2 x in staat.
![]()
Maar ik gok dat Barry mij in zaal twee heeft bedacht en dat vind ik prima.
Is daar iets van een kast of hal in de buurt van de luister opstelling waar ik de pomp kan laten??
Dat ding wil je namelijk niet horen en moet buiten gehoor afstand geplaatst worden.
Lukt dat niet dan zal ik wel een stapel dekens mee nemen maar helemaal stil word hij dan niet.
Een dan nog een verzoek is er een stevige tafel om alles op te plaatsen?
Groetjes George
Nog een week ik heb er al zin in.
De ruimtes zijn zoals in de foto's die eerder zijn geplaatst George, er is naast tafels en stoelen niets aanwezig helaas. Kun je zelf voor demping zorgen? Wel heb ik zelf een soort van houten 'flightcase' bij me waar de led cube in zit. Misschien kan 'ie daarin met een deken, dan moet je toch een eind kunnen komen. Wat ook kan, ik weet niet hoelang de slang is, dat je 'm in de hal (kamer 1, de gemeenschappelijke koffieruimte) zet.
Tafels zijn de standaard kantoortafels, zie ook de foto's. Zijn best stevig hoor, vast niet zoals thuis maar het voldoet wel verwacht ik. De vloer is beton dus geen gewiebel op een houten vloer.
Laatst gewijzigd door Barry2001 op vr 27 jan 2012, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Hans, kamer 4 heb ik je in gezet. Akoustisch een prima kamer, kun je delen met Ronny, heb er een tijd bij gezet maar overleg het onderling gewoon, dan komt dat wel goed.hannesie schreef:@ Barry2001, Ik zie dat George (Kappa7) er 2 x in staat.
Daarnaast is het misschien beter dat ik in een kleinere kamer ga i.v.m. met het afstellen en de subjes nu niet helemaal tot zijn recht kunnen komen met een zo grote afstand naar de hoeken.
Het is nu ingesteld met een afstand breedte van 4,5 M, en ik denk dat het met 7 meter wat moeilijker wordt, ze zijn dus bedoeld als cornerwoofers en ik merk dat ze de wanden wel nodig hebben, dat scheelt in ieder geval een jas.![]()
In ieder geval zijn het geen grove subs die wel even een zaal vullen, lijkt mij.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
George (Kappa7) bood eerder al z'n vv aan, is dat een idee?Martijn M schreef:Top! Barry, wil je dat er bij vermelden. Verder zal de set bestaan uit het loopwerk en de DAC van JeroenGRT. Nu nog een VV!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo
De C.D. Dipool is toegevoegd.Lieuwe schreef:Ik neem helaas geen luidsprekers mee. Heb weinig zin om mijn lbvs weer mee te nemen (plakfolie is niet zo robuust).Barry2001 schreef:I
14:45 - 15:00 Lieuwe
- 4 kanaals LM4780 Knuisje eindversterker
- Philips cd713 (2 als er behoefte voor is)
- Buizen HK voorversterkertje
Heb je ook luidspekers bij je Lieuwe, complete set of lift hier iemand op mee?
De C.D. Dipool van k.p. staat nog niet in het luisterschema.
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Als er iemand is die met de Sylphe op zijn set wil demonstreren...Lieuwe misschien?
2(of 3) Sets luidsprekers demonstreren in 45 min wordt een race wedstrijdje
2(of 3) Sets luidsprekers demonstreren in 45 min wordt een race wedstrijdje
