Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

Dit hou ik even in gedachten Leo, Bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door pappaleo »

Als je zelf een beetje handig bent kun je ze ook maken van printmateriaal. Koper aan de binnenzijde. Aan elkaar solderen en de hoeken afwerken met epoxyhars.
Schuurpapiertje en een leuk kleurtje (stemmig zwart) doet de rest.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door dre »

Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

dre schreef: di 23 dec 2025, 11:22
Hier al gevraagd?
Deze kende ik nog niet, ga ik navragen.
Bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Pjotr »

Bestaat AE nog dan? Eigenlijk iets wat je tegenwoordig uit China op Alibaba zou verwachten.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door dre »

Ze bestaan zeker jog.
Alleen is de audio afdeling een stuk kleiner geworden.
Vroeger hadden ze echt leuke open dagen. 8)
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door beijert »

Her en der hebben de chinezen leuke aluminium dozen voor elektronica. Zodra je een plaatje weglaat kom.je op het zelfde.

En er zullen vast meerdere varianten zijn.

https://a.aliexpress.com/_Ezqjhd2
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door richard »

Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

beijert schreef: di 23 dec 2025, 15:50
Her en der hebben de chinezen leuke aluminium dozen voor elektronica. Zodra je een plaatje weglaat kom.je op het zelfde.

En er zullen vast meerdere varianten zijn.

https://a.aliexpress.com/_Ezqjhd2
Hele slimme suggestie, dank hiervoor!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Pjotr »

Zeker een mooie vondst. Voor kant en klare kastje kijk ik daar ook altijd even, evenals Amazon. En anders levert Aluminium op maat vaak ook wel iets passend. Leven netje gezaagd op lengte. Moet je daarna nog wel zelf afwerken en spuiten en zo.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

Pjotr schreef: di 23 dec 2025, 17:27
En anders levert Aluminium op maat vaak ook wel iets passend
Mooie suggestie ook, mijn dank daarvoor, we komen er wel.......
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Kappa7 »

Zelf maken kan best hoor. Dat lukt jou ook wel.
viewtopic.php?p=1807544#p1807544
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

Nou, het is nog steeds wachten op de EverSolo T8, ik wil het ding zo graag reviewen met de rest van de set, maar voorlopig zit dat er niet in.

Wel heb ik even een High-End stroom kabel aangesloten in mijn schuur waardoor straks mijn electrische gereedschap aanzienlijk beter gaat functioneren, dat wordt boren zonder bramen en zagen zonder splinters.
Alleen al het flut kacheltje wat er nu aan hangt... Dankzij de High-End stroom kabel geeft het ding een warmte af wat niet te onderscheiden is als dat van een open haard!
Giga tevreden!

De eerste zaag klus worden Shun-Olaf schijfjes van een stukje resthout wat ik nog heb liggen. Na het strategisch plaatsen van deze schijfjes gaat alles in mijn schuur straks nog beter functioneren.
kach.jpg
shun.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Walt »

Je gebruikt de verkeerde hout soort, dit wordt niks zo… :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Pjotr »

Olaf Analogue schreef: zo 28 dec 2025, 10:05
Wel heb ik even een High-End stroom kabel aangesloten in mijn schuur waardoor straks mijn electrische gereedschap aanzienlijk beter gaat functioneren, dat wordt boren zonder bramen en zagen zonder splinters.
Alleen al het flut kacheltje wat er nu aan hangt... Dankzij de High-End stroom kabel geeft het ding een warmte af wat niet te onderscheiden is als dat van een open haard!
Giga tevreden!
Op het oude forum van HiFi.nl hing ook een tandarts rond die high-end netsnoeren adviseerde voor je elektrische tandenborstel. Empirisch had hij vastgesteld: Beduidend minder gaatjes. Overigens is zo'n kacheltje ook heel goed geschikt om de netsnoeren van je audioset in te spelen. Komen ze lekker los van. Wie herinnert zich Vette Kees nog? Die speelde zijn snoeren eerst aan de frituur allemaal in.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door pappaleo »

Lopen we 3 maanden voor?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

pappaleo schreef: zo 28 dec 2025, 10:35
Lopen we 3 maanden voor?
Was het maar waar ..... Lente.......
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door John P »

April begint wanneer die wil.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

We gaan even kijken of het een hoorbaar verschil gaat maken met het uitwisselen van de PsVane standaard ECC81 buizen voor de PsVane Mark ii ECC81.

Misschien in de toekomst Ray-tubes Select buisjes proberen, maar ik begin eerst hier even mee.

Uiteraard hebben nieuwe buisjes een lange inspeeltijd, dus ze moeten gewoon even een week sowieso blijven zitten.
Tube.jpg
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door richard »

Walt schreef: zo 28 dec 2025, 10:18
Je gebruikt de verkeerde hout soort, dit wordt niks zo… :D
Jawel hoor, beuken is prima voor hardcore house.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

Magna-Hifi, één van mijn huis leveranciers, heeft vandaag uit eigen beweging aangeboden om vandaag nog even af te wachten met betrekking tot de EverSolo T8, als er vandaag niets verandert aan de status van de bestelling dan sturen ze morgen een tweede toestel naar mij op.

Dat getuigt van een goede service en dat geeft ook maar weer aan dat de omgang met een leverancier ook belangrijk is, ze doen hun best voor je.

Goodwill beide kanten op.



Ik doe al jaren goede en prettige zaken met Magna-Hifi, ze hebben interessante spullen en een goede service.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

En wederom spontaan geblokkeerd geraakt. Ik doe toch echt niets vreemds, ook nu gewoon weer een topic aan het doorlezen en ineens geblokkeerd.....
@Marp:
block.jpg
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door VintageHarry »

Dat probleem had ik gisteravond ook een keer en vanmorgen opnieuw. Ben ik dus niet de enige.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

Bij mij werkt het nu ook weer, vreemd allemaal.......
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Walt »

Ik had hier net kort ook een forum storing.
Plaats reactie