Olaf's audio hoekje.
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Olaf's audio hoekje.
Als je zelf een beetje handig bent kun je ze ook maken van printmateriaal. Koper aan de binnenzijde. Aan elkaar solderen en de hoeken afwerken met epoxyhars.
Schuurpapiertje en een leuk kleurtje (stemmig zwart) doet de rest.
Schuurpapiertje en een leuk kleurtje (stemmig zwart) doet de rest.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Bestaat AE nog dan? Eigenlijk iets wat je tegenwoordig uit China op Alibaba zou verwachten.
Re: Olaf's audio hoekje.
Ze bestaan zeker jog.
Alleen is de audio afdeling een stuk kleiner geworden.
Vroeger hadden ze echt leuke open dagen.
Alleen is de audio afdeling een stuk kleiner geworden.
Vroeger hadden ze echt leuke open dagen.
Re: Olaf's audio hoekje.
Her en der hebben de chinezen leuke aluminium dozen voor elektronica. Zodra je een plaatje weglaat kom.je op het zelfde.
En er zullen vast meerdere varianten zijn.
https://a.aliexpress.com/_Ezqjhd2
En er zullen vast meerdere varianten zijn.
https://a.aliexpress.com/_Ezqjhd2
Re: Olaf's audio hoekje.
Zit hier niks tussen?
https://www.tonefactory.nl/buizen-amp-p ... o_type=965
https://www.tonefactory.nl/buizen-amp-p ... o_type=965
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Hele slimme suggestie, dank hiervoor!beijert schreef: ↑di 23 dec 2025, 15:50Her en der hebben de chinezen leuke aluminium dozen voor elektronica. Zodra je een plaatje weglaat kom.je op het zelfde.
En er zullen vast meerdere varianten zijn.
https://a.aliexpress.com/_Ezqjhd2
Re: Olaf's audio hoekje.
Zeker een mooie vondst. Voor kant en klare kastje kijk ik daar ook altijd even, evenals Amazon. En anders levert Aluminium op maat vaak ook wel iets passend. Leven netje gezaagd op lengte. Moet je daarna nog wel zelf afwerken en spuiten en zo.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Zelf maken kan best hoor. Dat lukt jou ook wel.
viewtopic.php?p=1807544#p1807544
viewtopic.php?p=1807544#p1807544
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Nou, het is nog steeds wachten op de EverSolo T8, ik wil het ding zo graag reviewen met de rest van de set, maar voorlopig zit dat er niet in.
Wel heb ik even een High-End stroom kabel aangesloten in mijn schuur waardoor straks mijn electrische gereedschap aanzienlijk beter gaat functioneren, dat wordt boren zonder bramen en zagen zonder splinters.
Alleen al het flut kacheltje wat er nu aan hangt... Dankzij de High-End stroom kabel geeft het ding een warmte af wat niet te onderscheiden is als dat van een open haard!
Giga tevreden!
De eerste zaag klus worden Shun-Olaf schijfjes van een stukje resthout wat ik nog heb liggen. Na het strategisch plaatsen van deze schijfjes gaat alles in mijn schuur straks nog beter functioneren.
Wel heb ik even een High-End stroom kabel aangesloten in mijn schuur waardoor straks mijn electrische gereedschap aanzienlijk beter gaat functioneren, dat wordt boren zonder bramen en zagen zonder splinters.
Alleen al het flut kacheltje wat er nu aan hangt... Dankzij de High-End stroom kabel geeft het ding een warmte af wat niet te onderscheiden is als dat van een open haard!
Giga tevreden!
De eerste zaag klus worden Shun-Olaf schijfjes van een stukje resthout wat ik nog heb liggen. Na het strategisch plaatsen van deze schijfjes gaat alles in mijn schuur straks nog beter functioneren.
Re: Olaf's audio hoekje.
Op het oude forum van HiFi.nl hing ook een tandarts rond die high-end netsnoeren adviseerde voor je elektrische tandenborstel. Empirisch had hij vastgesteld: Beduidend minder gaatjes. Overigens is zo'n kacheltje ook heel goed geschikt om de netsnoeren van je audioset in te spelen. Komen ze lekker los van. Wie herinnert zich Vette Kees nog? Die speelde zijn snoeren eerst aan de frituur allemaal in.Olaf Analogue schreef: ↑zo 28 dec 2025, 10:05Wel heb ik even een High-End stroom kabel aangesloten in mijn schuur waardoor straks mijn electrische gereedschap aanzienlijk beter gaat functioneren, dat wordt boren zonder bramen en zagen zonder splinters.
Alleen al het flut kacheltje wat er nu aan hangt... Dankzij de High-End stroom kabel geeft het ding een warmte af wat niet te onderscheiden is als dat van een open haard!
Giga tevreden!
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
We gaan even kijken of het een hoorbaar verschil gaat maken met het uitwisselen van de PsVane standaard ECC81 buizen voor de PsVane Mark ii ECC81.
Misschien in de toekomst Ray-tubes Select buisjes proberen, maar ik begin eerst hier even mee.
Uiteraard hebben nieuwe buisjes een lange inspeeltijd, dus ze moeten gewoon even een week sowieso blijven zitten.
Misschien in de toekomst Ray-tubes Select buisjes proberen, maar ik begin eerst hier even mee.
Uiteraard hebben nieuwe buisjes een lange inspeeltijd, dus ze moeten gewoon even een week sowieso blijven zitten.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Magna-Hifi, één van mijn huis leveranciers, heeft vandaag uit eigen beweging aangeboden om vandaag nog even af te wachten met betrekking tot de EverSolo T8, als er vandaag niets verandert aan de status van de bestelling dan sturen ze morgen een tweede toestel naar mij op.
Dat getuigt van een goede service en dat geeft ook maar weer aan dat de omgang met een leverancier ook belangrijk is, ze doen hun best voor je.
Goodwill beide kanten op.
Ik doe al jaren goede en prettige zaken met Magna-Hifi, ze hebben interessante spullen en een goede service.
Dat getuigt van een goede service en dat geeft ook maar weer aan dat de omgang met een leverancier ook belangrijk is, ze doen hun best voor je.
Goodwill beide kanten op.
Ik doe al jaren goede en prettige zaken met Magna-Hifi, ze hebben interessante spullen en een goede service.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
En wederom spontaan geblokkeerd geraakt. Ik doe toch echt niets vreemds, ook nu gewoon weer een topic aan het doorlezen en ineens geblokkeerd.....
@Marp:
@Marp:
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Olaf's audio hoekje.
Dat probleem had ik gisteravond ook een keer en vanmorgen opnieuw. Ben ik dus niet de enige.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
