Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef: za 11 dec 2021, 22:51
OpaBert schreef: za 11 dec 2021, 22:28
Hoi Anne
Op de trafo welke ik hiervoor wilde gebruiken is
340 Volt 0,64A
6,3Volt 6,8Amp
En 35 0,1 Amp
Dat is alles wat op de trafo zit en natuurlijk een 230 Volt Primair
Waar is deze trafo dan gebleven ? trafo.png
Overigens Anne wat is dat Valve4lover ding ?
Van 6,3V~ naar 6,3V= O:)
Dat de HS wat laag uitvalt zal wel meevallen, je gebruikt een stuk minder stroom dan waar de wikkeling voor bedoeld is (spanning wordt opgegeven bij 0,6A).Evt de negatief bovenop de 6,3V 2A gelijkgerichte spanning zetten, krijg je nog 8V erbij.
Anne
Ja Maar ik maak 2 monoblokken en probeer de trafoo,s ook gelijk te maken
Michel betaald voor de transformatoren Dan mag hij wel iets meer verwachten dan dit , vind ik zelf Anne
Ik zou het zelf ook niet zo willen , Die man vind alles goed , hij vertrouwd me volledig in deze
Dan lever ik hem liever 2 nieuwe trafo,s Als trafo,s met 100 mtr plakband
Hier is de andere trafo Anne
C1D1AC69-DFCB-4296-833B-3D3B65D479BE.jpeg
Beetje ingezoomd
Bijlagen
827D9FA5-C9E7-44E8-B7EA-19869B38F9EE.jpeg
En op elkaar Ik heb echt 2 trafoo,s Anne Dat moet ook voor 2 monoblokken
En op elkaar Ik heb echt 2 trafoo,s Anne Dat moet ook voor 2 monoblokken
Die is weer zoals Amplimo hem ooit gemaakt heeft
Die is weer zoals Amplimo hem ooit gemaakt heeft
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: za 11 dec 2021, 21:48
Ik begrijp je niet helemaal Bert. Wat bedoel je precies met mutual conductance?
Is dat soms 1/steilheid? Volgens het datablad is de steilheid 1,6 mA/V . Hetgeen neer zou komen op 625.
Excuses dat ik hier niet op gereageerd heb Gewoon over heen gekeken Douwe
Dat is de eenheid waar mee mijn hickok tester meet
Het is meen ik het omgekeerde van weerstand , ik heb ooit het opgezocht, maar nu weet ik nog wel de Klok te vinden maar de klepel is zoek Douwe :lol:
Verder zoek ik die transparante folie welke als isolatiemateriaal wordt gebruikt op ringkernen
Deze is zelfdovend en een hoge electrische isolatie waarde en het wikkeld heel lekker je kan heel strak trekken zonder rek
Bijlagen
905D1662-EA2C-4D87-869B-10B07EB64698.jpeg
46E68073-4F93-4E1E-8CF3-37E5B7350C59.jpeg
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door douwebakker »

Nou ja Bert, maar dan is het immers het tegenovergestelde van de steilheid? Of zie jij dat anders.
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door MarcelvdG »

De mutuele conductie is gewoon de steilheid, niet het omgekeerde daarvan. Kennelijk is de eenheid micromho oftewel microsiemens oftewel microampere per volt, dus er zou iets van 1600 uit moeten komen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Theorie hoe het werkt :-k staat hier :lol:
Het staat in 2 pagina's beschreven
Maar ik begrijp dat er minder spanning op het meet instrument komt als de buis meer gaat geleiden
En dat is dan omgekeerd aan de geleiding van de buis Douwe
En dat schreef je ook dus dat heddegijgoedgezien :lol:
Bijlagen
Bladzijde 2.0 Theory of operation
Bladzijde 2.0 Theory of operation
Linker helft
Linker helft
Rechter helft
Rechter helft
Links Fig 2.1 met de notitie
Links Fig 2.1 met de notitie
Links Closeup fig 2.1
Links Closeup fig 2.1
Rechts closeup fig 2.2
Rechts closeup fig 2.2
Blz 2.2
Blz 2.2
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Iemand die hier meekijkt waar ik van die transparante folie kan kopen welke om de ringkern trafoo,s zit ?
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door douwebakker »

MarcelvdG schreef: zo 12 dec 2021, 20:43
De mutuele conductie is gewoon de steilheid, niet het omgekeerde daarvan. Kennelijk is de eenheid micromho oftewel microsiemens oftewel microampere per volt, dus er zou iets van 1600 uit moeten komen.
Ja natuurlijk Marcel. Ik had enkel nog nooit van mutuele conducteur gehoord.
Uit de buizen theorie van vroeger (50 jaar geleden op school) gebruikten we de grootheden steilheid S en de inwendige weerstand Ri.
Daaruit volgt uiteraard dat mu = S x Ri . (Het mu teken zit ziet op mijn toetsenbord)
Ik weet ook niet waar Bert de waarde van 1000 weghaalt voor een ECC83
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door Ah!buis »

Als de meting idd micromho opgeeft is 1000 te laag voor een goeie ECC83, zijn die anderen misschien nog niet zo heel slecht.
Die micro-mho (= µA/V) is een omkeer grapje. V/A is ohm en dus maken ze van A/V mho.

Dan nog even die voedingstrafo.Ik zie 't probleem niet, alle spanningen zitten er toch op die je nodig hebt bij dat tweetal ?
Voor de gelijkstroomgloei kun je zelfs kiezen, de 3,15+3,15V en een low drop stabilisator of de 7,5V en een gewone LM317.
En om de HS iets hoger te krijgen, de overgebleven gloeiwikkeling evt in serie zetten.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef: zo 12 dec 2021, 21:19
Als de meting idd micromho opgeeft is 1000 te laag voor een goeie ECC83, zijn die anderen misschien nog niet zo heel slecht.
Die micro-mho (= µA/V) is een omkeer grapje. V/A is ohm en dus maken ze van A/V mho.

Dan nog even die voedingstrafo.Ik zie 't probleem niet, alle spanningen zitten er toch op die je nodig hebt bij dat tweetal ?
Voor de gelijkstroomgloei kun je zelfs kiezen, de 3,15+3,15V en een low drop stabilisator of de 7,5V en een gewone LM317.
En om de HS iets hoger te krijgen, de overgebleven gloeiwikkeling evt in serie zetten.
Anne
Hoi Anne ik alle draad en plakband eraf gehaald
Nu kun je zien wat ik fabrieks matig hebt

trafo 1 220 Volt Primair gewicht 2896 Gram
Secundair
330 Volt 0.64Amp
6.3 Volt 6.3 Amp
35 Volt 0.1Amp

Trafo 2 230 Volt 230 Volt Primair gewicht 2996 Gram
340 Volt 0.7Amp
6.3 Volt 6.8 Amp
40 Volt 0.1Amp
De tweede trafo is dus 100 gram zwaarder de reden is dat er primair meer koper op zit
Als ik die 220 trafo geschikt maak voor 230 Volt , door er wat windingen bij te leggen moet ik eigenlijk de 6.3 Volt bij wikkelen
Maar ik denk dat het niet nodig is Deze trafo is echt Overbemeten , heel wat anders dan die EOO trafo in de EL12 versterker
Ik dwaal weer af :D
Zal morgen een grafiek van de stroom primair meten bij een spanning 100-120-140-160-180-200-220-240-260 Volt
Ik weet eigenlijk nu al dat bij 240 volt de kern niet in de verzadiging raakt
Maar indien wel moet er een knik in komen en de stroom sterk toenemen waar de kern in de verzadiging komt
Als ik zelf wikkel moet ik die goede folie hebben Anne
Dat spul moet zelfdovend zijn en sterk en ook een hoge doorslag spanning hebben dus voel me niet gerust met plakband wat ontworpen is om gekleurde strepen te plakken op auto,s en scooters
Mede daarom heb ik het eraf getrokken Anne
Ik merkte met krimpkous op een draad te verwarmen met hete lucht dat die folie in elkaar frommelde
Dat doet polyester niet potverdikkie weer een bladzijde vol
Sorry daarvoor

En prijsopgave gevraagd voor 2 trafoo,s In Polen bij Torroidy
Primary 230 Volt
HV 410 Volt 400 mA
35 Volt 150 mA
6.3 Volt 5A
12 Volt 2Amp
9 volt 2 Amp
En eventueel een 35 Volt 400 mA wikkeling erbij
Bijlagen
815A9914-8CB8-4E39-861A-B62601DF5900.jpeg
F2CB631B-4259-4377-98B8-2313DFE6D63B.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Offerte gehad van Torroidy
2 x TS 300VA
PRI: 230V
SEC I: 410V (400 mA)
SEC II: 35V (150 mA)
SEC III: 6,3V (5 A)
SEC IV: 12V (2 A)
SEC V: 9V (2 A)
SEC VI: 30V (400 mA)
- all wires lenght 30 cm
Audio grade transformers cost: 135,00 EUR/pc
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door douwebakker »

Dat is snel Bert.
De prijs valt me niet tegen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Voor die er in geïnteresseerd zijn
Dit is een grafiek stroom toename bij transformator als je op de primaire spanning zet,en in de knik gaat de ijzerkern in de verzadiging waardoor de stroom sterk toeneemt
Je ziet de toename al sterk groter worden bij 200 volt
100 Volt was de stroom ca 50 uA bij
200 volt 1mA bij
220 Volt 1,3 mA
240 Volt 30 mA
260 volt past niet eens meer op het papier 300 mA
Maar ik denk dat 230 Volt best wel mag op deze trafo daar is de nullast 6-7 mA
Ik heb hem een 24 uur aanlaten staan op een stenen vloer en was handwarm
Bijlagen
220 transformator Amplimo
220 transformator Amplimo
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: ma 13 dec 2021, 12:01
Dat is snel Bert.
De prijs valt me niet tegen.
Hoi Douwe :D zag toevallig je reactie
270€ 2 trafoo,s audiograde en 21€ verzendkosten
Is toch 145€ per trafo err hij hier op de tafel ligt Douwe :-k
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef: zo 12 dec 2021, 21:19
Als de meting idd micromho opgeeft is 1000 te laag voor een goeie ECC83, zijn die anderen misschien nog niet zo heel slecht.
Die micro-mho (= µA/V) is een omkeer grapje. V/A is ohm en dus maken ze van A/V mho.

Dan nog even die voedingstrafo.Ik zie 't probleem niet, alle spanningen zitten er toch op die je nodig hebt bij dat tweetal ?
Voor de gelijkstroomgloei kun je zelfs kiezen, de 3,15+3,15V en een low drop stabilisator of de 7,5V en een gewone LM317.
En om de HS iets hoger te krijgen, de overgebleven gloeiwikkeling evt in serie zetten.
Anne
Anne dan is die waarde precies omgedraaid
Maw 700 is beter dan 1000 :think:
Nog eens gedaan Bijna 1000 en een buisvwelke vanaf 1965 in een buizen versterker heeft gezeten doet 5-600 :-k
Een oude EL84 2000 en een nieuwe 3000 :-k
Een el84 genomen oud en nieuw

Nieuwe ik bibberde wat komt op krap 3000 van de 4500 volgens het boek erbij
Oude niet eens een slechte zit op 2500
Bijlagen
50966579-0C22-49DA-BFAE-D68806DD94E7.jpeg
557122C1-3389-4F85-866C-3FBC8D88FBE1.jpeg
FB0F8BB3-3D09-42AA-B02D-745191F2514E.jpeg
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door peterl »

OpaBert schreef: ma 13 dec 2021, 12:13
douwebakker schreef: ma 13 dec 2021, 12:01
Dat is snel Bert.
De prijs valt me niet tegen.
Hoi Douwe :D zag toevallig je reactie
270€ 2 trafoo,s audiograde en 21€ verzendkosten
Is toch 145€ per trafo err hij hier op de tafel ligt Douwe :-k
Voor dat geld krijg je ze niet bij Amplimo Bert, vind het ook een mooi prijsje.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

peterl schreef: ma 13 dec 2021, 18:51
OpaBert schreef: ma 13 dec 2021, 12:13
douwebakker schreef: ma 13 dec 2021, 12:01
Dat is snel Bert.
De prijs valt me niet tegen.
Hoi Douwe :D zag toevallig je reactie
270€ 2 trafoo,s audiograde en 21€ verzendkosten
Is toch 145€ per trafo err hij hier op de tafel ligt Douwe :-k
Voor dat geld krijg je ze niet bij Amplimo Bert, vind het ook een mooi prijsje.
Ik wacht toch maar even de reactie van Amplimo af voor die Tape .
Als ik de goede tape hebt ga ik ze opnieuw wikkelen
Anders begin ik er niet aan Peter
Het is op een middag gedaan maar ik wil het wel goed hebben
Dat ik kan zeggen Goed Gedaan Bert G.G.B. :lol:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door Ah!buis »

Beetje verwarring hier, ik dacht dat de trafo's op de foto gewoon trafo's waren die je had.Die waren dus al van zelfgedane wikkelingen voorzien, zag er helemaal niet lelijk uit.Maar ja, in 't echt misschien minder.
OpaBert schreef: ma 13 dec 2021, 12:35
Anne dan is die waarde precies omgedraaid
Maw 700 is beter dan 1000 :think:
Nog eens gedaan Bijna 1000 en een buisvwelke vanaf 1965 in een buizen versterker heeft gezeten doet 5-600 :-k
Een oude EL84 2000 en een nieuwe 3000 :-k
Een el84 genomen oud en nieuw
De weerstand in Ohm geeft aan hoeveel hinder de stroom ondervindt. Het omgekeerde is dan hoe makkelijk de stroom erdoor gaat, eenheid de Siemens.
Een weerstand van X Ohm (V/A) heeft een geleidbaarheid (bij buizen steilheid) van 1/X Siemens (A/V).
Is dus eigenlijk niet omgekeerd ( ohm mho ) maar ondersteboven,schrijft wat lastig O:)
De meting met die tester is bij een onduidelijk werkpunt, lijkt me hoogstens geschikt om buizen te vergelijken.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef: ma 13 dec 2021, 22:16
Beetje verwarring hier, ik dacht dat de trafo's op de foto gewoon trafo's waren die je had.Die waren dus al van zelfgedane wikkelingen voorzien, zag er helemaal niet lelijk uit.Maar ja, in 't echt misschien minder.
OpaBert schreef: ma 13 dec 2021, 12:35
Anne dan is die waarde precies omgedraaid
Maw 700 is beter dan 1000 :think:
Nog eens gedaan Bijna 1000 en een buisvwelke vanaf 1965 in een buizen versterker heeft gezeten doet 5-600 :-k
Een oude EL84 2000 en een nieuwe 3000 :-k
Een el84 genomen oud en nieuw
De weerstand in Ohm geeft aan hoeveel hinder de stroom ondervindt. Het omgekeerde is dan hoe makkelijk de stroom erdoor gaat, eenheid de Siemens.
Een weerstand van X Ohm (V/A) heeft een geleidbaarheid (bij buizen steilheid) van 1/X Siemens (A/V).
Is dus eigenlijk niet omgekeerd ( ohm mho ) maar ondersteboven,schrijft wat lastig O:)
De meting met die tester is bij een onduidelijk werkpunt, lijkt me hoogstens geschikt om buizen te vergelijken.
Anne
Van die Transformatoren begrijp ik Anne
Ik had ze reeds eerder bij gewikkeld :oops: had ik luider moeten schrijven :lol:
Maar ik verschrok eigenlijk van dat plakband gisteren toen ik wat draad verlengde en over de soldeer verbinding wat krimpkous deed
En de warme lucht kwam op die folie dat verfrommelde meteen :shock: :shock:
Dat zou polyster zijn dat kun je warmstoken en smelt niet dat verbrandt alleen
kwam er achter dat deze foliie op auto,s wordt gebruikt om strepen te maken.
Bij Alie zetten ze doodleuk Mylar erbij [-X [-X :^o Niet dus!
Met Mylar daar heb ik heel wat jaren mee gewerkt , wel 30 -35 jaar geleden , dat smelt niet dat verbrandt
Als ik de goede folie kan verkrijgen , wikkel ik ze als nog zelf
Tot zover de trafoo,s Anne
Dan de KT150 in Triode mogen ze 600 Volt hebben :?:
Dat is de reden dat ik op die nieuwe trafo van Torroidy een 30 volt winding extra bij wil laten maken
:?: :?:


De Buizentester

Anton van den Oever heeft hem voor mij weer helemaal in orde gemaakt er zit bijna geen weerstand meer in welke origineel is uit 1952
Hij hij heeft om alles weer in fabrieksstaat te krijgen zelfs het magnetisme van de meter weer goed gezet
Ben hem zeer dankbaar
Had ook nog een ongeval een grote batterij viel op een dek van een van 6 schakelaars Kapot
Dan Nelson in de usa had nog een komplete schakelaar liggen 50€ Tja stuur maar op was meen ik 70€ met verzenden
Zat niet mee dus
Maar Anton zei al dat het meten van de mutal conductance niet erg nauwkeurig was
Dat blijkt wel
Maar op een of andere wijze slaat hij bij een nieuwe buis verder uit naar rechts zou dus minder moeten zijn
Wel erg verwarrend is die schaal Maar ik heb nog een Kalibratie Buis moet uitzoeken hoe dat werkte Anne
Ik meen dat het een 6L6 was .
Denk dat die een muhos van 3000 heeft is door Wim Rotte speciaal voor die test uit gezocht
Moet dat opzoeken en na lezen Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Er is de goede Folie onderweg uit Duitsland
Dus ga trafoos dan weer opnieuw wikkelen
Maar hoeveel moet erop voor de hoogspanning
Anne schreef blijf onder de 560 Volt ? Waarom schreef hij er niet bij
Kan me wel voorstellen dat ik bij die spanning te weinig negatief zou kunnen hebben
Zal ik daar ook maar wat bij wikkelen Anne ? 5 -10 volt? .
Ergens in een ander stukje was er iets met de Bias Automaat boven 600 Volt
Ik heb moeite het van elkaar te scheiden mogelijk dat hij dat negatief te weinig vond !
Belast met de russtroom 560 Volt 2x80 mA 160 mA G2 15 mA hou ik dan maar aan is 175 mA
Samen , dat is 250 mA Wisselstroom .
560/1,4= 400 Volt AC bij 250 mA
Als er volgas gegeven wordt loopt de stroom op tot 320 mA DC x 1,4= 450 mA AC

Totale spanning verlies prim en secundair is ruim 10 Volt
Dus ik moet onbelast 410 Volt AC op de hoogspanning wikkelen.
Er zit al op 340 Volt belast op , moet er 50-60 Volt Bij
Trafo is 1.9 Volt per meter ( dat heb ik vorige week bepaalt ) er moet er 30 mtr bij gewikkeld worden .
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door Barry2001 »

OpaBert schreef: wo 15 dec 2021, 15:54
Er is de goede Folie onderweg uit Duitsland .
:goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Barry2001 schreef: wo 15 dec 2021, 15:58
OpaBert schreef: wo 15 dec 2021, 15:54
Er is de goede Folie onderweg uit Duitsland .
:goedzo:
Ja Aan jou te danken Barry :goedzo:
Ik heb je bankrekening nr Dat hoef je niet te sturen :lol:
Echt bedankt Barry :dank: :dank:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door Barry2001 »

De Staatsloterij heeft mijn reknummer ook, maar…… nee, dit was een gratis tip.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Barry2001 schreef: wo 15 dec 2021, 19:11
De Staatsloterij heeft mijn reknummer ook, maar…… nee, dit was een gratis tip.
Nogmaals dank O:)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef: wo 15 dec 2021, 15:54
Anne schreef blijf onder de 560 Volt ? Waarom schreef hij er niet bij
Zou 't ook niet weten,zal eerder zijn dat iets onder 560V blijft.
Kan me wel voorstellen dat ik bij die spanning te weinig negatief zou kunnen hebben
Zal ik daar ook maar wat bij wikkelen Anne ? 5 -10 volt?
Een beetje overhouden is beter dan net tekort komen :sure:
Trafo is 1.9 Volt per meter ( dat heb ik vorige week bepaalt ) er moet er 30 mtr bij gewikkeld worden .
Die 1,9V wordt wel minder als de ring voller wordt.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef: wo 15 dec 2021, 20:51
OpaBert schreef: wo 15 dec 2021, 15:54
Anne schreef blijf onder de 560 Volt ? Waarom schreef hij er niet bij
Zou 't ook niet weten,zal eerder zijn dat iets onder 560V blijft.
Kan me wel voorstellen dat ik bij die spanning te weinig negatief zou kunnen hebben
Zal ik daar ook maar wat bij wikkelen Anne ? 5 -10 volt?
Een beetje overhouden is beter dan net tekort komen :sure:
Trafo is 1.9 Volt per meter ( dat heb ik vorige week bepaalt ) er moet er 30 mtr bij gewikkeld worden .
Die 1,9V wordt wel minder als de ring voller wordt.
Anne
Hee je bent er O:) hoop dat het ook wat beter gaat met de gezondheid O:)
Ik zal zorgen dat er wat negatief bij komt Anne
En de 1.9 Volt is voor de Hoogspanning dat is maar draad van 0.4mm en ik ga mn stinkende best doen om ze tegen elkaar te krijgen in het midden
Dus van tevoren moet ik wat 10sec lijm kopen dan kan ik het op zijn plek leggen druppie op draadje effe wachten en het blijft daar Nog nooit zo geprobeerd altijd met plakband gewerkt
Maar wil het eens proberen met plakband kom ik handen te kort :lol:
En dan hoef ik geen 1 of 2 x rond
De 6.3 Volt 4A Gloeidraad moet ik precies goed doen
De andere zit toch een regelaar tussen
Plaats reactie