Alleen in plaats van die mA meter een potmeter knop
Mijn frontplaat plaat wordt mooier afgewerkt
Moderator: Beheerdersteam
Bij de tweede staat er ook DC100mA op !OpaBert schreef:Alleen het bovenste metertje was 100 mA de twee eronder heeft helemaal geen aanduiding Daar heb ik je ergens onbedoeld misleid
Dwz niks binnen de lus, draden naar de meter in elkaar draaien bijv. AnneDie lange draden 2x20 cm van Kathode weerstand naar de meter en terug aan de kathode aansluiting op de Buisvoet
Kan dat nog problemen geven![]()
Een beetje draad meer of minder is niet zo erg, zolang er niks kruist."
Dankjewel Anne dus voor de zekerheid twisten als gloei stroom aansluit dradenAh!buis schreef:Bij de tweede staat er ook DC100mA op !OpaBert schreef:Alleen het bovenste metertje was 100 mA de twee eronder heeft helemaal geen aanduiding Daar heb ik je ergens onbedoeld misleidDwz niks binnen de lus, draden naar de meter in elkaar draaien bijv. AnneDie lange draden 2x20 cm van Kathode weerstand naar de meter en terug aan de kathode aansluiting op de Buisvoet
Kan dat nog problemen geven![]()
Een beetje draad meer of minder is niet zo erg, zolang er niks kruist."
Denk ik ook niet Robert ik heb gebruikte buizen oa 2 van jou EH KT88 in mn PM bill en 2 JJ KT88RobertD schreef:Eigenlijk heeft Democles gewoon gelijk: als je een biasautomaat gebruikt heb je die meters niet nodig. Slijtende buizen worden door de automaat juist bijgeregeld. Ik draai al 8 jaar met een EL84 PP versterker met stroombronnen in de kathode van de eindpitten. Nog nooit getwijfeld aan de instelling.
En echt: een mA afwijking ga je echt niet horen hoor.
Maar nog geen creatieve input tussen mn orenpeterl schreef:Ik denk 1 grote draaiknop met de potgaten en evt inbusboutjes(rvs of verchroomd).
En evt. nog wat ingegraveerd, je hebt de mogelijkheden.
Dan die knop uit het midden rechts en verdeeld over de ruimte tussen de knop en inbus en in hoogte in het midden Hi-End Audiopeterl schreef:OBaudio in mooie sierlijke letters
EditOpaBert schreef:Jawel dat heb je gemist denk ik
Alles staat in lijn de 2 trafos 1 cm uit elkaar
Dan er voor in het midden van de voeding strafo de kt88 en ander kant voor de uitgangstrafo staat de 2de KT88 in het midden
Ertussen maar een 40 mm ervoor de 6N6P en daarvoor weer de 6J5
Front Blank alum,peterl schreef:Heb je dan nog geen ontwerp gemaakt hoe je het wil plaatsen Bert, of gaat het alleen om het front?
of zoiets? zwart gelakt front?
Het is eigenlijk overbodig daar heb je gelijk inpeterl schreef:Volume heeft dan geen zin lijkt me,
Kan best een meter in Een stroom meter is ook zinloos en een VU meter idempeterl schreef:Jammer dat er dan geen meter in kan, zou mooi staan.
Even heen en weer lopen deed je vroeger toch ook met een balans regelaar is goed voor de conditiepeterl schreef:Hoe regel je dan met 2x mono het volume, dat krig je dan toch niet gelijk?
Jawel van RCApeterl schreef:
Is dat zo'n stalen buisje?
Ben er nog niet over uit om er niks op te zetten Gebruik het nu een als presetdemocles schreef:Volume regeling op eindblokken is onnodige ballast.
De vorm wat ik kan frezen wordt bepaald door de freesjespeterl schreef:Is het een idee om een cm van de rand een gleuf te frezen in de vorm van een rechthoek met mooie ronde kanten, evt. ook voor de buitenzijde.
Ik moet een hoogtoeren tal draaien 15000-25000 anders heb ik geen power genoeg een 1 snijder VHM kun je gratis hier krijgenpeterl schreef:Heb je die maat wel Bert?
Ik snap dat je machine een beperking heeft, de vraag is waar die ligt.
Ik heb nog 2,3,4,5,6,8,10 aan freesmaat liggen, kleintjes vinger, grote 4punts.