MonoBill 3 met CFB

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Zag net een foto op mp van een versterker met een frontplaat zoals ik wil gaan toepassen
Alleen in plaats van die mA meter een potmeter knop
:-k Staat ook wel mooi O:)
Mijn frontplaat plaat wordt mooier afgewerkt :D
Bijlagen
Versterker op mp met zelfde frontplaat idee
Versterker op mp met zelfde frontplaat idee
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef:
Alleen het bovenste metertje was 100 mA de twee eronder heeft helemaal geen aanduiding Daar heb ik je ergens onbedoeld misleid
Bij de tweede staat er ook DC100mA op !
Die lange draden 2x20 cm van Kathode weerstand naar de meter en terug aan de kathode aansluiting op de Buisvoet
Kan dat nog problemen geven :?: :?:
Een beetje draad meer of minder is niet zo erg, zolang er niks kruist."
Dwz niks binnen de lus, draden naar de meter in elkaar draaien bijv. Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
OpaBert schreef:
Alleen het bovenste metertje was 100 mA de twee eronder heeft helemaal geen aanduiding Daar heb ik je ergens onbedoeld misleid
Bij de tweede staat er ook DC100mA op !
Die lange draden 2x20 cm van Kathode weerstand naar de meter en terug aan de kathode aansluiting op de Buisvoet
Kan dat nog problemen geven :?: :?:
Een beetje draad meer of minder is niet zo erg, zolang er niks kruist."
Dwz niks binnen de lus, draden naar de meter in elkaar draaien bijv. Anne
Dankjewel Anne dus voor de zekerheid twisten als gloei stroom aansluit draden
Dan heb ik wat aan antwoorden waar ik op kan terug vallen in mn overpeinzingen :D
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door RobertD »

Eigenlijk heeft Democles gewoon gelijk: als je een biasautomaat gebruikt heb je die meters niet nodig. Slijtende buizen worden door de automaat juist bijgeregeld. Ik draai al 8 jaar met een EL84 PP versterker met stroombronnen in de kathode van de eindpitten. Nog nooit getwijfeld aan de instelling.
En echt: een mA afwijking ga je echt niet horen hoor.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

RobertD schreef:
Eigenlijk heeft Democles gewoon gelijk: als je een biasautomaat gebruikt heb je die meters niet nodig. Slijtende buizen worden door de automaat juist bijgeregeld. Ik draai al 8 jaar met een EL84 PP versterker met stroombronnen in de kathode van de eindpitten. Nog nooit getwijfeld aan de instelling.
En echt: een mA afwijking ga je echt niet horen hoor.
Denk ik ook niet Robert ik heb gebruikte buizen oa 2 van jou EH KT88 in mn PM bill en 2 JJ KT88
Dat is ook al weer wat jaren en ik zie om de paar maanden toch wel verschillen van 1-2 mA
En ik merk daar ook niets van
Ik vond een mooi voorbeeld van mij front op MP
Vind de frintjes best leuk eruit zien met die verchroomde (ook betwistbaar) volume knop voorop Maar de 4 schroeven vind ik storend
Dat moet anders
Denk dar met potgaten en Inbus M4 gegalvaniseerd of rvs erin mooier is
Helemaal kaal alleen de 4 inbus kan ook , :think: is zo kaal 297x90mm aluminium :-s
Bijlagen
6C37B51A-9034-4B12-960A-2C6C7186053A.jpeg
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Ik denk 1 grote draaiknop met de potgaten en evt inbusboutjes(rvs of verchroomd).
En evt. nog wat ingegraveerd, je hebt de mogelijkheden. :wink:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Ik denk 1 grote draaiknop met de potgaten en evt inbusboutjes(rvs of verchroomd).
En evt. nog wat ingegraveerd, je hebt de mogelijkheden. :wink:
Maar nog geen creatieve input tussen mn oren :wink:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

OBaudio in mooie sierlijke letters
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
OBaudio in mooie sierlijke letters
Dan die knop uit het midden rechts en verdeeld over de ruimte tussen de knop en inbus en in hoogte in het midden Hi-End Audio
Zie het nog niet voor me Peter
HardBats heeft ook wel gevoel voor zo iets Bas waar blijf je ? :D
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Heb je dan nog geen ontwerp gemaakt hoe je het wil plaatsen Bert, of gaat het alleen om het front?
of zoiets? zwart gelakt front?
Bijlagen
iGoliath-helemaal 211.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Jawel dat heb je gemist denk ik
Alles staat in lijn de 2 trafos 1 cm uit elkaar
Dan er voor in het midden van de voeding strafo de kt88 en ander kant voor de uitgangstrafo staat de 2de KT88 in het midden
Ertussen maar een 40 mm ervoor de 6N6P en daarvoor weer de 6J5
Bijlagen
5A3630EA-15F3-4EC2-A36E-2C33BEE21FFB.png
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

OpaBert schreef:
Jawel dat heb je gemist denk ik
Alles staat in lijn de 2 trafos 1 cm uit elkaar
Dan er voor in het midden van de voeding strafo de kt88 en ander kant voor de uitgangstrafo staat de 2de KT88 in het midden
Ertussen maar een 40 mm ervoor de 6N6P en daarvoor weer de 6J5
Edit
peterl schreef:
Heb je dan nog geen ontwerp gemaakt hoe je het wil plaatsen Bert, of gaat het alleen om het front?
of zoiets? zwart gelakt front?
Front Blank alum,
Bovenkant plaat denk weer zwart satijn
Edit weet het niet echt goed Zwart op Zwart is zo doods :(
Laatst gewijzigd door OpaBert op za 31 okt 2020, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Volume heeft dan geen zin lijkt me, Jammer dat er dan geen meter in kan, zou mooi staan.
Hoe regel je dan met 2x mono het volume, dat krig je dan toch niet gelijk?
Is dat zo'n stalen buisje?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Volume heeft dan geen zin lijkt me,
Het is eigenlijk overbodig daar heb je gelijk in
peterl schreef:
Jammer dat er dan geen meter in kan, zou mooi staan.
Kan best een meter in Een stroom meter is ook zinloos en een VU meter idem
peterl schreef:
Hoe regel je dan met 2x mono het volume, dat krig je dan toch niet gelijk?
Even heen en weer lopen deed je vroeger toch ook met een balans regelaar is goed voor de conditie :lol:

peterl schreef:

Is dat zo'n stalen buisje?
Jawel van RCA
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door democles »

Volume regeling op eindblokken is onnodige ballast.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

democles schreef:
Volume regeling op eindblokken is onnodige ballast.
Ben er nog niet over uit om er niks op te zetten Gebruik het nu een als preset
Wat ik ook doe of gebeurd met de streamer kom nooit boven van :-k zeg 10 watt uit
Zonder een meter of knop moet er toch wat op Het is zo kaal :(
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Is het een idee om een cm van de rand een gleuf te frezen in de vorm van een rechthoek met mooie ronde kanten, evt. ook voor de buitenzijde.
Ook zou je dit kunnen gebruiken om de buitenkant iets te verdiepen zodat de binnenzijde iets hoger ligt.
Ik heb wel grotere frezen liggen als dat een probleem is.
Bijlagen
Bert.png
Laatst gewijzigd door peterl op zo 01 nov 2020, 9:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Is het een idee om een cm van de rand een gleuf te frezen in de vorm van een rechthoek met mooie ronde kanten, evt. ook voor de buitenzijde.
De vorm wat ik kan frezen wordt bepaald door de freesjes
Ik kan met normale frees geen radius frezen
Kan is kijken wat er te koop is
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Ik heb vele maten liggen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ja maar mijn freesmachine is geen bridgeport maar eigenbouw ding met stappenmotortjes 3nM en een beberkte opname
Ik kan er maximaal een frees in opspannen van 6 mm maar geen idee of de constructie het toelaat om trillings vrij te frezen
Ik kan het natuurlijk een proberen Peter
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Heb je die maat wel Bert?
Ik snap dat je machine een beperking heeft, de vraag is waar die ligt. :wink:
Ik heb nog 2,3,4,5,6,8,10 aan freesmaat liggen, kleintjes vinger, grote 4punts.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Heb je die maat wel Bert?
Ik snap dat je machine een beperking heeft, de vraag is waar die ligt. :wink:
Ik heb nog 2,3,4,5,6,8,10 aan freesmaat liggen, kleintjes vinger, grote 4punts.
Ik moet een hoogtoeren tal draaien 15000-25000 anders heb ik geen power genoeg een 1 snijder VHM kun je gratis hier krijgen
Die geven teveel trillingen
Een 4 snijder en zelfs een drie snijder loopt vol dus als een 2 snijder hebt O:)
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Ik heb er 2van 2mm schacht is 6mm met draad aan het eind
1 van 3mm snijder schacht is 6mm met draad aan het eind
1 van 8 mm schacht is 10mm met draad aan het eind
1 van 10 mm schacht is 10mm met draad aan het eind
5mm 4snijder'
6mm 4 snijder
Bijlagen
IMG_7194.JPG
IMG_7196.JPG
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Mooie freesjes kan er alleen geen Ronde kanten mee frezen :lol:
Ik zoek wel wat op peter waar ik iets mee kan doen
Ik kan overigens niet groter dan 6 mm inspannen ER11 opname
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Heb je er genoeg van 2 en 3 mm?
Want je mag ze van me hebben Bert.
En wat bedoel je met de ronde kanten,aan de bovenzijde?
Want voor de zijkant maakt dat toch niets uit, computergestuurd kan volgens mij een prachtige radius maken.
Plaats reactie