Nixie IN-12 klokje
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nixie IN-12 klokje
Maar die andere digit's die het niet deden, was dat het pootje wat niet goed in de socket zat?
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Nixie IN-12 klokje
Bedankt voor de info over de levensduur! De ene buis is de andere niet, dat is me nu duidelijk. Twintig jaar zou lang zat zijn, dan overleeft het klokje mij wel.
Re: Nixie IN-12 klokje
Ja inderdaad Barry ik had die IC omgewisseld om te kijken of daar mee de fout verholpen was maar vreemd genoeg 2x of 3x een 47K weerstandje een bij de diodes en 2 tussen de buisjes inBarry2001 schreef:Maar die andere digit's die het niet deden, was dat het pootje wat niet goed in de socket zat?
En Alle 3 zelfde type 47K
Dat verzin je toch niet
Eigenlijk moet ik die er nu nog in zitten er ook uit halen
Ik meet er een van 1,3M ohm 21 M ohm en 6 M ohm
Met mijn vingers er bij Dus gewoon kapot Barry
Ouwe rommel nu
Re: Nixie IN-12 klokje
Dat is wel raar Bert. Dat spul vergaat niet zomaar. Maar gelukkig doet ie het weer en ben je bij de tijd 
Re: Nixie IN-12 klokje
Pjotr schreef:Dat is wel raar Bert. Dat spul vergaat niet zomaar. Maar gelukkig doet ie het weer en ben je bij de tijd
Re: Nixie IN-12 klokje
Afijn, ongeveer 8 jaar later...
Gewoon op de netspanning, dus zonder externe voeding.
Bedacht me van de week dat Barry professioneel printontwerper is, dus heus wel zal weten hoe je zoiets veilig opzet.
Volgende stap is een behuizing. er ligt een stukje notenhout klaar van de AF om in plakjes gezaagd en gevlakt te gaan worden.
Maar dat moet even wachten tot ik weer achter de lintzaag en de vlakbank kan staan...
En, nee, ik heb nog steeds geen frontplaatje laten frezen...
Gewoon op de netspanning, dus zonder externe voeding.
Bedacht me van de week dat Barry professioneel printontwerper is, dus heus wel zal weten hoe je zoiets veilig opzet.
Volgende stap is een behuizing. er ligt een stukje notenhout klaar van de AF om in plakjes gezaagd en gevlakt te gaan worden.
Maar dat moet even wachten tot ik weer achter de lintzaag en de vlakbank kan staan...
En, nee, ik heb nog steeds geen frontplaatje laten frezen...
Re: Nixie IN-12 klokje
Barry liet dat ook ergens doen Als je het niet met een vijl kan ,moet je aan Freeskees vragen ?
Ps ik weet niet of het echt door een keuring komt met dat Aluminium kastje erom Denk het niet
Het was een snoertje zonder aarde, Aluminium behuizing , zou het niet aan mijn kleinkind geven
Volgens mij heb ik nog zo,n Printje en stukje alum Koker en buisjes liggen voor zo,n klokje
Ps ik weet niet of het echt door een keuring komt met dat Aluminium kastje erom Denk het niet
Het was een snoertje zonder aarde, Aluminium behuizing , zou het niet aan mijn kleinkind geven
Volgens mij heb ik nog zo,n Printje en stukje alum Koker en buisjes liggen voor zo,n klokje
Re: Nixie IN-12 klokje
Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, Ronny.
Echter heb ik zo'n ding niet in bezit, en ook niemand in mijn omgeving.
Heb ook niet zo'n zin om hier met iemand de samenwerking te gaan zoeken die een 3d Printer heeft.
Gaat veels te veel tijd in zetten allemaal. in dezelfde tijd maak ik 5 houten behuizingen.
Echter heb ik zo'n ding niet in bezit, en ook niemand in mijn omgeving.
Heb ook niet zo'n zin om hier met iemand de samenwerking te gaan zoeken die een 3d Printer heeft.
Gaat veels te veel tijd in zetten allemaal. in dezelfde tijd maak ik 5 houten behuizingen.
Re: Nixie IN-12 klokje
Gewoon paar stukje plexiglas met M3 afstandsstukjes tegenover elkaar. Blote IC's in het zicht maken ook altijd indruk is mijn ervaring. Voor extra net isolatie qua veiligheid zou een scheertrafootje het prima doen denk ik.
Re: Nixie IN-12 klokje
Ray, jlcpcb print ook 3d.
Weet niet of het past.
Vindt het wel mooi.
Ik ga deze behuizing gebruiken met een IN-17 klok,
Schema als in deze topic, maar smd print.
Weet niet of het past.
Vindt het wel mooi.
Ik ga deze behuizing gebruiken met een IN-17 klok,
Schema als in deze topic, maar smd print.
Re: Nixie IN-12 klokje
Plexiglas is inderdaad een mogelijkheid. helemaal geen gek idee.
Heb hier wel wat 10 mm in huis, maar dat is best wel lastig te bewerken, met name de randen.
Zou 2 plaatjes van 2 of 3 mm dik kunnen laten knippen bij RU58. (een kunststof speciaalzaak hier in de stad)
Het is inderdaad leuk als je de PCB kunt zien.
Zelf vind ik deze ook aardig geslaagd. staat op mijn bureau op kantoor. was een bouwpakketje van Aliexpress. nog geen 6 euro.
Heb hier wel wat 10 mm in huis, maar dat is best wel lastig te bewerken, met name de randen.
Zou 2 plaatjes van 2 of 3 mm dik kunnen laten knippen bij RU58. (een kunststof speciaalzaak hier in de stad)
Het is inderdaad leuk als je de PCB kunt zien.
Zelf vind ik deze ook aardig geslaagd. staat op mijn bureau op kantoor. was een bouwpakketje van Aliexpress. nog geen 6 euro.
Re: Nixie IN-12 klokje
Waar heb je nou een lintzaag voor? Stukje hardboard er onder... Ik doe het zo iig met de zaagtafel. Gaat prima. Je moet wel de gegoten kwaliteit hebben daarvoor, niet de extrusie. Ru had vroegah nog wel eens kleine stukken of reststukken van 3mm. Maar toen ik er laatst was (half jaar geleden) was het maar een armoedige boel met onbeholpen personeel.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Nixie IN-12 klokje
Vandaag is mijn dochter jarig, die hebben we de nieuwste creatie van Barry gegeven:
Enorm leuk dingetje.
Enorm leuk dingetje.
Re: Nixie IN-12 klokje
Grappig, ik dacht kortgeleden zo een uitvoering te zien op ALI, dan in een wat kleiner formaat.
