aktief subwoofer filter
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: aktief subwoofer filter
Mooie plaatjes, lijkt Altium wel
Misschien nog even de reference designators erbij zetten...
Wat doet dit dit, gaat daar veel stroom lopen? Dan kopervlak meer om het contact trekken.
Wat doet dit dit, gaat daar veel stroom lopen? Dan kopervlak meer om het contact trekken.
Re: aktief subwoofer filter
Linker groundplane is power, rechter groundplane is signal.Barry2001 schreef:Mooie plaatjes, lijkt Altium welMisschien nog even de reference designators erbij zetten...
Wat doet dit dit, gaat daar veel stroom lopen? Dan kopervlak meer om het contact trekken.
Power groundplane heeft dus 3 streepjes van thermal relief, signal groundplane 1.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: aktief subwoofer filter
Als links 3 'spokes' heeft en rechts 1 dan haalt het niet veel uit.. beide gelijk maken wel. Maar wat is het, een capaciteit neem ik aan? (beetje muggeziften hoor, echt fout is het nietsevenup schreef:Linker groundplane is power, rechter groundplane is signal.Barry2001 schreef:Mooie plaatjes, lijkt Altium welMisschien nog even de reference designators erbij zetten...
Wat doet dit dit, gaat daar veel stroom lopen? Dan kopervlak meer om het contact trekken.
Power groundplane heeft dus 3 streepjes van thermal relief, signal groundplane 1.
Re: aktief subwoofer filter
Nee, is ground aansluiting vanaf voeding.Barry2001 schreef:Als links 3 'spokes' heeft en rechts 1 dan haalt het niet veel uit.. beide gelijk maken wel. Maar wat is het, een capaciteit neem ik aan? (beetje muggeziften hoor, echt fout is het nietsevenup schreef:Linker groundplane is power, rechter groundplane is signal.Barry2001 schreef:Mooie plaatjes, lijkt Altium welMisschien nog even de reference designators erbij zetten...
Wat doet dit dit, gaat daar veel stroom lopen? Dan kopervlak meer om het contact trekken.
Power groundplane heeft dus 3 streepjes van thermal relief, signal groundplane 1.)
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: aktief subwoofer filter
Maar hoe zit dat dan? De aansluiting zit aan 1 kant aan GND en de andere kant aan signal. En die terminal daar direkt boven, die zit met beide aansluitingen op hetzelfde plane aan de andere kant? Je zou trouwens (voor de soldeerbaarheid) die pads aan de onderkant ook nog met een thermal kunnen verbinden naar het plane toe.
Re: aktief subwoofer filter
Aan de onderkant zit deze terminal nergens aan vast.Barry2001 schreef:Maar hoe zit dat dan? De aansluiting zit aan 1 kant aan GND en de andere kant aan signal. En die terminal daar direkt boven, die zit met beide aansluitingen op hetzelfde plane aan de andere kant? Je zou trouwens (voor de soldeerbaarheid) die pads aan de onderkant ook nog met een thermal kunnen verbinden naar het plane toe.
Reger kant is trouwens signal GROUND.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: aktief subwoofer filter
Nee ik bedoel die terminal daar direkt boven (volgens mij praten we langs elkaar heen
)
Re: aktief subwoofer filter
Ah ok, dat is speaker uitgangBarry2001 schreef:Nee ik bedoel die terminal daar direkt boven (volgens mij praten we langs elkaar heen)
Re: aktief subwoofer filter
En het 200W ontwerp.
Misschien maar weer eens wat bestellingen doen
Misschien maar weer eens wat bestellingen doen
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: aktief subwoofer filter
De massakant van de LS is ook het midden van de voeding toch, waarom zit er daar maar één faston ?sevenup schreef:Ah ok, dat is speaker uitgangBarry2001 schreef:Nee ik bedoel die terminal daar direkt boven (volgens mij praten we langs elkaar heen)
Anne
Re: aktief subwoofer filter
Ik sluit ook wel eens de luidspreker massakant aan op de voedingsprint.Ah!buis schreef:De massakant van de LS is ook het midden van de voeding toch, waarom zit er daar maar één faston ?sevenup schreef:Ah ok, dat is speaker uitgangBarry2001 schreef:Nee ik bedoel die terminal daar direkt boven (volgens mij praten we langs elkaar heen)
Anne
Met deze connector aan de kabel is dat geen probleem en kan je zelf kiezen.

Re: aktief subwoofer filter
Ook mooi, een paar plaatjes van de voedingsprint voor onder andere de pearl2 printen van Kappa7.
Re: aktief subwoofer filter
Welke heb je interesse in?ronnydepony schreef:hoor ik hier het woord bestellingen
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: aktief subwoofer filter
Blijft leuk zo'n gerberviewer. Hier mijn source select printje...
Re: aktief subwoofer filter
Bestelling geplaatst voor de lm3886 versterker pcbsevenup schreef:Nog iets aangepast rond de fastons en mijn naam erop
Mooi compact met 35x50mm
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: aktief subwoofer filter
enig idee wat je nodig hebt aan voeding (liefst een schema
) en welk koellichaam ?
Re: aktief subwoofer filter
Voor de voeding zou je mijn pcb kunnen gebruiken zoals eerder gepost in dit topic. Brugcel en 2x10000uF zal genoeg zijn. Transformator is een beetje afhankelijk van luidspreker impedantie en koeling. in de datasheet van de lm3886 staat welke voedingsspanning nodig is.ronnydepony schreef:enig idee wat je nodig hebt aan voeding (liefst een schema) en welk koellichaam ?
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: aktief subwoofer filter
5x10 cm.ronnydepony schreef:Bedankt, en wat zijn de afmetingen die voeding-PCB ?
Re: aktief subwoofer filter
Printjes zijn binnen. Echt klein
Vanavond maar eens aan de tand voelen...
