3weg systeem vloerstaander
Moderator: Beheerdersteam
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 3weg systeem vloerstaander
Chapeau hoor, erg mooi gedaan.
Ik hou wel van een klassieke drieweg.
Ik hou wel van een klassieke drieweg.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Het ziet er netjes uit. Echt tof dat de tekening van het fineer doorloopt!
Re: 3weg systeem vloerstaander
Vandaag de eerste laag hardwax er op gezet, ziet er goed uit zo, ik heb een proefstukje met 2x gedaan daar wordt hij wel wat donkerder van.
Ik ga morgen kijken of ik dat wel of niet ga doen.
Ik ga morgen kijken of ik dat wel of niet ga doen.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Ik heb ze niet voor de 2e keer in de olie gezet, vond ze zo mooi genoeg.
Alles aangesloten en geinstalleerd, het eerst dat opviel is dat de bas veel strakker is, het hoog is iets scherper en het mid is duidelijk beter aanwezig.
Nu eerst maar eens een beetje inspelen en luisteren naar de verschillen. Ik heb ook het idee dat de luisterhoek wat gunstiger is dan bij de Countach.
Alles aangesloten en geinstalleerd, het eerst dat opviel is dat de bas veel strakker is, het hoog is iets scherper en het mid is duidelijk beter aanwezig.
Nu eerst maar eens een beetje inspelen en luisteren naar de verschillen. Ik heb ook het idee dat de luisterhoek wat gunstiger is dan bij de Countach.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Staat erg mooi zo, als het ook nog zo klinkt dan heb je een mooie set staan.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Mooi hoor! Echt profi geworden zo met die sierrand op de woof!
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 3weg systeem vloerstaander
Dat zou best kunnen, maar ik heb geen idee.
Ja die sierrand is zeker een aanwinst op de woofer, de woofer is wel wat minder bewegelijk dan de Sica 10" in de Countach.
En dat ze uit 2 delen bestaan is veel prettiger, nu kan je de woofer alleen optillen.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Erg mooi hoor!
Wel zou ik om de afstraling en akoestiek niet te beïnvloeden de oude en nieuwe luidsprekers niet stijf naast elkaar laten staan.
Wel zou ik om de afstraling en akoestiek niet te beïnvloeden de oude en nieuwe luidsprekers niet stijf naast elkaar laten staan.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Was even voor de vergelijking, de oude staan nu op zolder.Wel zou ik om de afstraling en akoestiek niet te beïnvloeden de oude en nieuwe luidsprekers niet stijf naast elkaar laten staan.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Mooi geworden zeg! En je kunt dus ook mooi vergelijken en de verschillen horen.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Dat wordt vlot traplopen
Maar: zien er sjiek uit hoor! Chapeau.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Heb je de woofer de behandeling gegeven die Troels voorstelt op z'n site? Anders kan het inspelen op kamer niveau wat lang duren, tijdje een sinus erop kan ook helpen om de boel wat soepeler te maken...
Re: 3weg systeem vloerstaander
Ik durfde niet te duwen en trekken aan de driver.
Dan kan ik er dus beter een sinus opzetten.
Je bedoelt dan een 50 hz toon?
Dan kan ik er dus beter een sinus opzetten.
Je bedoelt dan een 50 hz toon?
Re: 3weg systeem vloerstaander
Kun je doen bv. Zet ze met de woofers tegen elkaar en stuur je ze in tegenfase aan. Maken ze niet zo'n herrie! Maar het effect daarvan is meestal toch tijdelijk. Beter is gewoon muziek luisteren! Langzaamaan gaat het vanzelf beter klinken.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Dan maar een tijdje aan laten, normaal spelen ze dagelijks dan komen ze wel los lijkt me.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 3weg systeem vloerstaander
Fantastisch!peterl schreef: ↑zo 28 sep 2025, 13:34Ik heb ze niet voor de 2e keer in de olie gezet, vond ze zo mooi genoeg.
Alles aangesloten en geinstalleerd, het eerst dat opviel is dat de bas veel strakker is, het hoog is iets scherper en het mid is duidelijk beter aanwezig.
Nu eerst maar eens een beetje inspelen en luisteren naar de verschillen. Ik heb ook het idee dat de luisterhoek wat gunstiger is dan bij de Countach.
Mooi gemaakt zo, ze staan geweldig, van harte gefeliciteerd.
