3weg systeem vloerstaander

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door VintageHarry »

Nou, ik vind het er mooi uitzien, compliment!
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door Duclaasie »

Lekker bezig man, dat wordt erg mooi zo te zien.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door MichaelB »

Chapeau hoor, erg mooi gedaan.
Ik hou wel van een klassieke drieweg.
Gebruikersavatar
rodi
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:39

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door rodi »

Het ziet er netjes uit. Echt tof dat de tekening van het fineer doorloopt!
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door peterl »

Vandaag de eerste laag hardwax er op gezet, ziet er goed uit zo, ik heb een proefstukje met 2x gedaan daar wordt hij wel wat donkerder van.
Ik ga morgen kijken of ik dat wel of niet ga doen.
Bijlagen
22.jpg
23.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door Walt »

Prachtig resultaat, knap gedaan!
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door peterl »

Ik heb ze niet voor de 2e keer in de olie gezet, vond ze zo mooi genoeg.
Alles aangesloten en geinstalleerd, het eerst dat opviel is dat de bas veel strakker is, het hoog is iets scherper en het mid is duidelijk beter aanwezig.
Nu eerst maar eens een beetje inspelen en luisteren naar de verschillen. Ik heb ook het idee dat de luisterhoek wat gunstiger is dan bij de Countach.
Bijlagen
klaar.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door Shadow »

Wauw!
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door Kappa7 »

Staat erg mooi zo, als het ook nog zo klinkt dan heb je een mooie set staan.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door Pjotr »

Mooi hoor! Echt profi geworden zo met die sierrand op de woof!
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door VintageHarry »

Prachtig gebouwd zo!
peterl schreef: zo 28 sep 2025, 13:34
Ik heb ook het idee dat de luisterhoek wat gunstiger is dan bij de Countach.
Kan dat misschien komen doordat de Countach een bandtweeter heeft die wat minder breed afstraalt?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door beijert »

Wauw, die zijn echt geslaagd!
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door peterl »

VintageHarry schreef: zo 28 sep 2025, 17:36
Prachtig gebouwd zo!
peterl schreef: zo 28 sep 2025, 13:34
Ik heb ook het idee dat de luisterhoek wat gunstiger is dan bij de Countach.
Kan dat misschien komen doordat de Countach een bandtweeter heeft die wat minder breed afstraalt?
Dat zou best kunnen, maar ik heb geen idee.
Ja die sierrand is zeker een aanwinst op de woofer, de woofer is wel wat minder bewegelijk dan de Sica 10" in de Countach.
En dat ze uit 2 delen bestaan is veel prettiger, nu kan je de woofer alleen optillen.
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door Duclaasie »

Erg mooi hoor!

Wel zou ik om de afstraling en akoestiek niet te beïnvloeden de oude en nieuwe luidsprekers niet stijf naast elkaar laten staan.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door peterl »

Wel zou ik om de afstraling en akoestiek niet te beïnvloeden de oude en nieuwe luidsprekers niet stijf naast elkaar laten staan.
Was even voor de vergelijking, de oude staan nu op zolder.
Gebruikersavatar
Kalimba
Berichten: 774
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 10:52
Locatie: Amstelveen

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door Kalimba »

Mooi geworden zeg! En je kunt dus ook mooi vergelijken en de verschillen horen.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door markbakk »

peterl schreef: zo 28 sep 2025, 19:56
Wel zou ik om de afstraling en akoestiek niet te beïnvloeden de oude en nieuwe luidsprekers niet stijf naast elkaar laten staan.
Was even voor de vergelijking, de oude staan nu op zolder.
Kalimba schreef: zo 28 sep 2025, 21:04
Mooi geworden zeg! En je kunt dus ook mooi vergelijken en de verschillen horen.
Dat wordt vlot traplopen :rofl:

Maar: zien er sjiek uit hoor! Chapeau.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door Shadow »

peterl schreef: zo 28 sep 2025, 18:38
Ja die sierrand is zeker een aanwinst op de woofer, de woofer is wel wat minder bewegelijk dan de Sica 10" in de Countach.
En dat ze uit 2 delen bestaan is veel prettiger, nu kan je de woofer alleen optillen.
Heb je de woofer de behandeling gegeven die Troels voorstelt op z'n site? Anders kan het inspelen op kamer niveau wat lang duren, tijdje een sinus erop kan ook helpen om de boel wat soepeler te maken...
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door peterl »

Ik durfde niet te duwen en trekken aan de driver.
Dan kan ik er dus beter een sinus opzetten.
Je bedoelt dan een 50 hz toon?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door Shadow »

even op Fs lijkt me? lekker wapperen op 35Hz ofzo...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door Pjotr »

peterl schreef: ma 29 sep 2025, 13:00
Ik durfde niet te duwen en trekken aan de driver.
Dan kan ik er dus beter een sinus opzetten.
Je bedoelt dan een 50 hz toon?
Kun je doen bv. Zet ze met de woofers tegen elkaar en stuur je ze in tegenfase aan. Maken ze niet zo'n herrie! Maar het effect daarvan is meestal toch tijdelijk. Beter is gewoon muziek luisteren! Langzaamaan gaat het vanzelf beter klinken.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door peterl »

Dan maar een tijdje aan laten, normaal spelen ze dagelijks dan komen ze wel los lijkt me.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3257
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door MechanicalAnimal »

peterl schreef: zo 28 sep 2025, 13:34
Ik heb ze niet voor de 2e keer in de olie gezet, vond ze zo mooi genoeg.
Alles aangesloten en geinstalleerd, het eerst dat opviel is dat de bas veel strakker is, het hoog is iets scherper en het mid is duidelijk beter aanwezig.
Nu eerst maar eens een beetje inspelen en luisteren naar de verschillen. Ik heb ook het idee dat de luisterhoek wat gunstiger is dan bij de Countach.
Fantastisch! :goeie:

Mooi gemaakt zo, ze staan geweldig, van harte gefeliciteerd. :goedzo:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door Shadow »

peterl schreef: ma 29 sep 2025, 18:26
Dan maar een tijdje aan laten, normaal spelen ze dagelijks dan komen ze wel los lijkt me.
Normaal gebruik gaf te weinig uitslag volgens Troels, maar goed jouw oren mogen er naar luisteren...
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 3weg systeem vloerstaander

Bericht door peterl »

honey, they shrunk my speakers!! :shock: :shock:
Bijlagen
sp.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”