Velleman 8020
Moderator: Beheerdersteam
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Velleman 8020
Klinkt hoopvol, nog even de temp vd trafo in de gaten houden.
Je zou de max ingangsspanning kunnen nazien, hoeveel mag er in voordat ie klipt.Met een belasting van bijv 50k.
Dit soort dingen klipt het wel asymetrisch, is normaal.
Anne
Je zou de max ingangsspanning kunnen nazien, hoeveel mag er in voordat ie klipt.Met een belasting van bijv 50k.
Dit soort dingen klipt het wel asymetrisch, is normaal.
Anne
Re: Velleman 8020
Als ik je goed begrijp Anne een stekkertje in rca uitgang steken met een 50K weerstandje erinAh!buis schreef:Klinkt hoopvol, nog even de temp vd trafo in de gaten houden.
Je zou de max ingangsspanning kunnen nazien, hoeveel mag er in voordat ie klipt.Met een belasting van bijv 50k.
Dit soort dingen klipt het wel asymetrisch, is normaal.
Anne
Daar de scoop op
En de ingang signaal erop en de amplitude opdraaien tot ik clipping zie op de 50 K
Leuk
Misschien vanavond nog Bedankt Anne
Re: Velleman 8020
VintageHarry schreef:Compliment voor je vasthoudendheid, Bert!
Barry2001 schreef:Gefeliciteerd Bert, dat is lekker zo voor het weekend!
Geweldig fijn dat jullie met me meelevenFR_Aad schreef:De aanhouder wint Bert!
Respect voor het volhouden.
En inderdaad lekker gevoel Kan ik weer lekker proberen om in gang te komen voor de MonoBill 3
Was bijna de naam van dat topic vergeten
Dankjewel Manne
Zonder de hulp van Anne had het in de kliko verhuist
Nu kan ik de eigenaar ook weer blij maken
Re: Velleman 8020
Zo dat was weer leerzaam
Je zou zo stijfe nek krijgen van het gapen naar de scoop krijgen
ik had moeite om precies de limiet te zien wanneer er wat ging vervormen en heb het 2de kanaal van mijn Oscilloscoop recht aan mn generator verbonden
Nu kon ik ze over elkaar leggen
voor alle duidelijkheid
Geel is het signaal uit de Velleman 8020
Blauw is het signaal rechtstreeks uit de generator en is de referentie
Bij 10 Volt RMS input was was de Velleman nog vrij van afwijkingen van de sinus in de stand Velleman 0dB
Bij de Velleman is in de stand + 6dB het maximale signaal wat je mag aanbieden 6.1 Volt RMS er uit komt dan 8.1 volt uit
Ik denk dat de plaatjes duidelijk zijn ( dat hoop ik )
De Velleman in stand 0 dB mag er 10 VRMS (meer signaal kan ik niet maken ) in er komt dan 7.9 Volt RMS uit
Dat vind ik raar het is nu een verzwakker
en geen versterker
Anne
Je zou zo stijfe nek krijgen van het gapen naar de scoop krijgen
ik had moeite om precies de limiet te zien wanneer er wat ging vervormen en heb het 2de kanaal van mijn Oscilloscoop recht aan mn generator verbonden
Nu kon ik ze over elkaar leggen
voor alle duidelijkheid
Geel is het signaal uit de Velleman 8020
Blauw is het signaal rechtstreeks uit de generator en is de referentie
Bij 10 Volt RMS input was was de Velleman nog vrij van afwijkingen van de sinus in de stand Velleman 0dB
Bij de Velleman is in de stand + 6dB het maximale signaal wat je mag aanbieden 6.1 Volt RMS er uit komt dan 8.1 volt uit
Ik denk dat de plaatjes duidelijk zijn ( dat hoop ik )
De Velleman in stand 0 dB mag er 10 VRMS (meer signaal kan ik niet maken ) in er komt dan 7.9 Volt RMS uit
Dat vind ik raar het is nu een verzwakker
Re: Velleman 8020
Kon er niet goed van slapen dat het ingangs signaal zo verzwakt werd in de Velleman 8020
Ik dacht de Potmeter stand niet gecontroleerd
En verdorie de Volume Potentiometer stond niet helemaal open'
10VRMS in ( meer kan ik niet maken ) geen flattopping op stand 0dB Velleman 8020
5VRMS geen is het maximum wat ik in de Velleman 8020 mag stoppen meer krijg ik Flattopping
Geel is het signaal uit de Velleman 8020
Blauw is alleen als referentie uit de signaal generator
ook even naar 50KHz gegaan
en naar 20Hz het apperaat is gewoon recht
kan wel zien dat de sinus niet perfect hetzelfde is als het referentie signaal beetje Boller
De Trafo is Handwarm Ik laat hem vandaag aan staan
Ik dacht de Potmeter stand niet gecontroleerd
En verdorie de Volume Potentiometer stond niet helemaal open'
10VRMS in ( meer kan ik niet maken ) geen flattopping op stand 0dB Velleman 8020
5VRMS geen is het maximum wat ik in de Velleman 8020 mag stoppen meer krijg ik Flattopping
Geel is het signaal uit de Velleman 8020
Blauw is alleen als referentie uit de signaal generator
ook even naar 50KHz gegaan
en naar 20Hz het apperaat is gewoon recht
kan wel zien dat de sinus niet perfect hetzelfde is als het referentie signaal beetje Boller
De Trafo is Handwarm Ik laat hem vandaag aan staan
Re: Velleman 8020
Anne ik heb er weer een temperatuur sensor op geplakt
Hij staat aan vanaf 7:20 vanmorgen in de stand 6dB daar trkt hij het meeste stroom
Spannend al 39 graden
Hij staat aan vanaf 7:20 vanmorgen in de stand 6dB daar trkt hij het meeste stroom
Spannend al 39 graden
Re: Velleman 8020
39 graden kijkt me niet extreem warm nog? Hoewel ik in mijn apparatuur trafo’s nooit echt warm heb zien worden...
Re: Velleman 8020
Vermoedelijk wordt die trafo van zichzelf al zo warm.Laat maar 's een tijdje sudderen zonder de buizen erin.
Anne
Anne
Re: Velleman 8020
Ik zal dat vanavond doen Anne hij knippert nu op 53 En ik denk ook toegevoegde warmte van de buisjesAh!buis schreef:Vermoedelijk wordt die trafo van zichzelf al zo warm.Laat maar 's een tijdje sudderen zonder de buizen erin.
Anne
Open was hij handwarm maar het zit verder potdicht
Re: Velleman 8020
Ja inderdaad Barry heb toestemming omdat te doenBarry2001 schreef:Paar gaatjes in de behuizing (of een roostertje?) kan altijd nog toch?
Re: Velleman 8020
Ja ik heb dat hier gekocht van een forum lid Trafo vervangen Temp gemetenBarry2001 schreef:Toestemming? Of is ‘ie van iemand anders?
Anne vermoede al dat er meer aan de hand was
Maar was iets warmer dan nu
Maar dacht dat zit wel snor , maar niet dus dus wilde het weer in mn audio circuit opnemen
Vroeg die man voor wie ik de Annastacia aan het bouwen was erom
Dus voor dezelfde prijs + trafo verkocht
2 weken nadat ik hij het in gebruik had kapot
Weer de trafo
Zo zit het in elkaar Barry
En dan neem ik de verantwoordelijkheid om het of te maken of een andere preamp te bouwen op zijn kosten zonder arbeidsloon
Maar wel na na de Monobill 3
Re: Velleman 8020
Anne wat gebeurt er als die MPS van Auricaps doorslaan ?
Sommige zijn Zelfherstellend heb ik gelezen C21- C21
Er komt gelijkspanning op die 1 K is dat veel ?
Die trafo kan niet veel meer leveren
Staat nog op 52/53 graden
Sommige zijn Zelfherstellend heb ik gelezen C21- C21
Er komt gelijkspanning op die 1 K is dat veel ?
Die trafo kan niet veel meer leveren
Staat nog op 52/53 graden
Re: Velleman 8020
mn Net spanning op de trafo
230 volt maar lijkt wel komplete vlakken stuk op de sinus maar moet het er mee doen
maar daar wordt elke trafo op 50hz wisselstroom berekent warm van
230 volt maar lijkt wel komplete vlakken stuk op de sinus maar moet het er mee doen
maar daar wordt elke trafo op 50hz wisselstroom berekent warm van
Re: Velleman 8020
?Begrijp dit niet zo goed. Waar wil je de spanning vandaan halen om die 400v rated Auricaps door te laten slaan?OpaBert schreef:Anne wat gebeurt er als die MPS van Auricaps doorslaan ?
Sommige zijn Zelfherstellend heb ik gelezen C21- C21
Er komt gelijkspanning op die 1 K is dat veel ?
Mocht dat gebeuren dan staat er zo'n 100v DC op de uitgang van de VV. Slecht voor je gezondheid en die van de eindversterker.
Re: Velleman 8020
Hoi Jan GeertJan Geert schreef:?Begrijp dit niet zo goed. Waar wil je de spanning vandaan halen om die 400v rated Auricaps door te laten slaan?OpaBert schreef:Anne wat gebeurt er als die MPS van Auricaps doorslaan ?
Sommige zijn Zelfherstellend heb ik gelezen C21- C21
Er komt gelijkspanning op die 1 K is dat veel ?
Mocht dat gebeuren dan staat er zo'n 100v DC op de uitgang van de VV. Slecht voor je gezondheid en die van de eindversterker.
Het is een vraag hoor Als ik het antwoord wist vroeg ik het niet
Dit ding begint sowieso slecht voor mn gezondheid te worden
Ga een raster van gaatjes boren als laatste wat ik er aan kan doen
Misschien dat Anne nog iets weet
Misschien mag er een weerstand in serie met de 230
Ik heb na R14 R24 120 volt er voor nog 266 Volt
Re: Velleman 8020
Zo, bezoek weg, kan ie weer
Anne
Die zitten ruim genoeg in de spanning, geen reden dat het daar misgaat.Trouwens had een van je metingen niet het vermoeden van beveiligings diodes op de uitgang doen rijzen ?OpaBert schreef:Anne wat gebeurt er als die MPS van Auricaps doorslaan ?
Sommige zijn Zelfherstellend heb ik gelezen C21- C21
Er komt gelijkspanning op die 1 K is dat veel ?
Had ik toch al geopperd ? Trafo uitkleden en zwart maken.Ga een raster van gaatjes boren als laatste wat ik er aan kan doen
Misschien dat Anne nog iets weet
Niet doen, komt de spannings huishouding in de versterker in de war.Misschien mag er een weerstand in serie met de 230
Anne
Re: Velleman 8020
Hoi Anne er zitten ddar verder geen diodes op waarom dat ik 100 k mat en met polariteit omgedraaid 40k of nog minder moet ik terug lezen weet ik nietAh!buis schreef:Zo, bezoek weg, kan ie weer
Die zitten ruim genoeg in de spanning, geen reden dat het daar misgaat.Trouwens had een van je metingen niet het vermoeden van beveiligings diodes op de uitgang doen rijzen ?OpaBert schreef:Anne wat gebeurt er als die MPS van Auricaps doorslaan ?
Sommige zijn Zelfherstellend heb ik gelezen C21- C21
Er komt gelijkspanning op die 1 K is dat veel ?Had ik toch al geopperd ? Trafo uitkleden en zwart maken.Ga een raster van gaatjes boren als laatste wat ik er aan kan doen
Misschien dat Anne nog iets weetNiet doen, komt de spannings huishouding in de versterker in de war.Misschien mag er een weerstand in serie met de 230
Anne
Zwart verven zal ik eerst proberen Baat het niet schaad het niet
Zal de spanning uit lichtnet niet verlagen met een weerstand in serie
Kap is er nu af ca 2 uur en de temperatuur is weer gedaald naar 42 graden
Ga ik hem nu zwart kleuren Anne
Re: Velleman 8020
Het begon zo goed Felicitaties van Barry Aat en Joram
Advies Anne trafo zwart kleuren met inkt
Nou schiet mij maar Lek Anne
Ik snap dit ook niet Dacht zal misschien 1 graad naar beneden gaan Nee tegenovergesteld 44/45 en stijgend
Net spanning nog steeds 230
Geef eens een beetje hoop Anne
Dat sensortje met een stukje hout tegen de trafo gedrukt met wat ijzer op een liniaal
Blijf er bij zitten voor het geval het opeens opsodemietert in die versterker met geknetter en rook
Het zal beter contact maken nu
Heb de rommel maar afgebroken
Advies Anne trafo zwart kleuren met inkt
Nou schiet mij maar Lek Anne
Ik snap dit ook niet Dacht zal misschien 1 graad naar beneden gaan Nee tegenovergesteld 44/45 en stijgend
Net spanning nog steeds 230
Geef eens een beetje hoop Anne
Dat sensortje met een stukje hout tegen de trafo gedrukt met wat ijzer op een liniaal
Blijf er bij zitten voor het geval het opeens opsodemietert in die versterker met geknetter en rook
Het zal beter contact maken nu
Heb de rommel maar afgebroken
Re: Velleman 8020
Door het kleine temperatuurverschil trafo/omgeving zal het zwart maken niet veel kunnen doen maar alle beetjes helpen (blijkbaar nauwelijks).Die paar graden hoger lijkt me niet door 't zwart komen.
Gaten in de kast boven de trafo helpt ook niet erg veel, door de print is de hele onderkant ongeveer dicht, maar weinig luchtstroom mogelijk.Misschien boven en naast de trafo (zijkant kast) gaten maken.
Anne
Gaten in de kast boven de trafo helpt ook niet erg veel, door de print is de hele onderkant ongeveer dicht, maar weinig luchtstroom mogelijk.Misschien boven en naast de trafo (zijkant kast) gaten maken.
Anne
Re: Velleman 8020
Ja daar zit ik over te denken AnneAh!buis schreef:Door het kleine temperatuurverschil trafo/omgeving zal het zwart maken niet veel kunnen doen maar alle beetjes helpen (blijkbaar nauwelijks).Die paar graden hoger lijkt me niet door 't zwart komen.
Gaten in de kast boven de trafo helpt ook niet erg veel, door de print is de hele onderkant ongeveer dicht, maar weinig luchtstroom mogelijk.Misschien boven en naast de trafo (zijkant kast) gaten maken.
Anne
Eigenlijk hoop ik , dat er door de warmte van de buizen , er een luchtstroming komt langs de trafo
Er zit boven de trafo nog geen 3 mm ruimte
Wil dus eerst er een plaatje op leggen met warmte pasta , tegen de binnen kast aluminium kast gedrukt
Nu ben ik de warmte te meten van de trafo , zonder belasting van de buizen
Ben benieuwd Anne
Winter tafrelen buiten , sneeuw tegen de ramen , alles wit buiten , denk een cm of 4 sneeuw
Blijf dus binnen
Ben flink met komma,s bezig in de tekst , geen idee of ze wel goed staan ,
Heb naar buiten zitten kijken tijdens de Nederlandse taal lessen op school
