Is de ECC99 al binnen dan ?
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Is mooi meegenomen en als de induktie inzakt is de verzadiging nabijtransplanum schreef:dit is iets heel anders, geen verzadeging maar inductieAh!buis schreef:Er is toch een mooi voorbeeld hoe dalmura(.com) het heeft gedaan ?
Heb je ook even uitgerekend bij welke spanning en frequentie dat dan het beste kan gebeuren? Ik denk het niet nl.Ah!buis schreef:Is mooi meegenomen en als de induktie inzakt is de verzadiging nabijtransplanum schreef:dit is iets heel anders, geen verzadeging maar inductieAh!buis schreef:Er is toch een mooi voorbeeld hoe dalmura(.com) het heeft gedaan ?.
Anne
Die gast dat dat met 100Hz + harmonischen (dubbelfasig gelijkgerichte netspanning) en een gelijkspanningskomponent van Vtopx2/π , maar verzadiging is toch niet frequentiegebondentransplanum schreef:Heb je ook even uitgerekend bij welke spanning en frequentie dat dan het beste kan gebeuren? Ik denk het niet nl.Ah!buis schreef:Is mooi meegenomen en als de induktie inzakt is de verzadiging nabijtransplanum schreef:dit is iets heel anders, geen verzadeging maar inductie.
Anne
Trafo zijn niet echt je ding he Anne. Het eerste wat je bij de trafobouwers in de formules ziet is de frequentie (voor de uitsturing)Ah!buis schreef:Die gast dat dat met 100Hz + harmonischen (dubbelfasig gelijkgerichte netspanning) en een gelijkspanningskomponent van Vtopx2/π , maar verzadiging is toch niet frequentiegebondentransplanum schreef:Heb je ook even uitgerekend bij welke spanning en frequentie dat dan het beste kan gebeuren? Ik denk het niet nl.Ah!buis schreef:Is mooi meegenomen en als de induktie inzakt is de verzadiging nabij.
Anne![]()
Wel stroom en die is weer funktie van spanning en frequentie.
Spanning over L in serie R , over R laagdoorlaat (scherpe punt van het gelijkgerichte gaat eraf)
Naar gelang de L afneemt komen de punten meer en meer terug.
Anne
Idd , een trafo is een laatste redmiddel als 't niet anders kantransplanum schreef:Trafo zijn niet echt je ding he Anne.
Je wil toch niet beweren dat de verzadiging frequentie-afhankelijk isHet eerste wat je bij de trafobouwers in de formules ziet is de frequentie (voor de uitsturing)
Ah!buis schreef:Idd , een trafo is een laatste redmiddel als 't niet anders kantransplanum schreef:Trafo zijn niet echt je ding he Anne.
Je wil toch niet beweren dat de verzadiging frequentie-afhankelijk isHet eerste wat je bij de trafobouwers in de formules ziet is de frequentie (voor de uitsturing)net zo iets als tegenkoppeling waarschijnlijk.
Anne
de verzadeging ligt vast op de uitsturing, de uitsturing is frequentie afhankelijk
Hele mooie proefopstelling, Sander. Hopelijk blijft het zo mooi. De mijne was niet zo mooi, maar die werkte al wel. Nu ben ik druk aan het (netjes) bouwen. Jij veel succes.Zo, versterker zit in elkaar, morgen de voeding maar even in elkaar solderen, maar het begin is d'r, als het meezit kan morgen de stekker erin.
Dat zou ik omdraaientransplanum schreef:de verzadeging ligt vast op de uitsturing, de uitsturing is frequentie afhankelijk
Ja, de ECC99’s zijn binnen, en ik heb geen haast hoor, maar wil wel deze week het spul in elkaar hebben zittenAh!buis schreef:Zo, dat gaat hier ineens in sneltreinvaartPas maar op dat je geen vergissingen maakt, haast en spoed ...
![]()
Is de ECC99 al binnen dan ?
Anne
Uhh ja dat klopt, beetje te snel opgeschreven...Ah!buis schreef:Dat zou ik omdraaientransplanum schreef:de verzadeging ligt vast op de uitsturing, de uitsturing is frequentie afhankelijkDe uitsturing ligt vast op de verzadeging
![]()
Anne
Da’s een serieuze opstelling Piet, inclusief ventilator voor de koeling van de buizen of de ontwerper als de stekker er voor de eerste keer ingaatPiet1950 schreef:Sander schreef:Hele mooie proefopstelling, Sander. Hopelijk blijft het zo mooi. De mijne was niet zo mooi, maar die werkte al wel. Nu ben ik druk aan het (netjes) bouwen. Jij veel succes.Zo, versterker zit in elkaar, morgen de voeding maar even in elkaar solderen, maar het begin is d'r, als het meezit kan morgen de stekker erin.
Piet
6c33c opstelling.JPG
Klinkt hoopvolSSassen schreef:En hij speelt, en alle spanningen zijn min of meer zoals verwacht, dus we zijn op de goede weg. Nu eerst even lunchen en dan de toongenerator eraan knopen en eens kijken hoe of wat.
Nul brom, met m'n oor fysiek tegen de conus hoor ik nietsAh!buis schreef:Met SE heb je nogal vlug last van brom, valt 't mee ?
Dat zijn m'n eigen topics op DIYaudiotransplanum schreef:Er loopt ook een draadje op diy.com: https://www.diyaudio.com/forums/tubes-v ... woked.html
en deze ook: https://www.diyaudio.com/forums/tubes-v ... rrent.html
Dat snap ik, dit is een 50W exemplaar ipv. de 10W die we hadden gespecificeerd, dus dat gaat prima zo.Ah!buis schreef:Die dikke weerstand is wel bedoeld om bijv tegen een chassis geschroeft te worden, niet op een plankje.