Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Wowly »

:lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door dre »

Wowly schreef:
Zo het lijstje is weer bijgewerkt. Kijk allemaal ff of het zo klopt. Dre welke speakers wilde je meenemen? klassieke 3-weg of monitor?

Zie dat sommige nog terughoudend zijn om hun eigen speakers mee te nemen: niet nodig!!! Dit is de kans om je speakers eens te horen presteren met mooie apparatuur ervoor, of om je versterkers eens te laten spelen in een andere set of met andere bron!

We zitten nu op zo'n 30 ingeschreven personen, maar als ik al zie wat er staat: echt super!!!!
En leuk als DS23 zijn DLCP workshop zou willen doen; ben daar zelf heel erg benieuwd naar.
Gaat gezellig worden, krijg er weer ouderwets zin in. Minstens zo leuk als een weekendje disneyland hahaha
De klassieke 3-weg neem ik mee.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door hsmeets »

Komt Dan's Bartone bij de bar te staan?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Pjotr »

Pjotr schreef:
hannesie schreef:
Het is net als met eten een drinken, je moet de smaak hebben geproefd. :sure: :sure: :kwijl:
En daar is alles eigenlijk wel mee gezegd.

Misschien kunnen we straks in Alphen (gaat dat nog door?) of Breda een serieus goed vergelijk met de Ncores en beide CA's doen?
Is dit nog iets om in Breda te organiseren? Indien ja, dan wel goed met een stel fraaie top speakers en in een kleine stille ruimte. Misschien heeft Ed (Asterduc) nog een paartje onberispelijke fraaie monitors ter beschikking met voldoende hoge resolutie?
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Hans Nootdorp »

Hans Nootdorp schreef:
ds23man schreef:
Is er nog belangstelling voor 1 DLCP workshop?
Yesssss !!
:rock: =D> \:D/
Gerhard, ga jij nog de workshop DLCP doen?
Ik ben er klaar voor... O:) O:)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Pjotr schreef:
hannesie schreef:
Het is net als met eten een drinken, je moet de smaak hebben geproefd. :sure: :sure: :kwijl:
En daar is alles eigenlijk wel mee gezegd.
Misschien kunnen we straks in Alphen (gaat dat nog door?) of Breda een serieus goed vergelijk met de Ncores en beide CA's doen?
Is dit nog iets om in Breda te organiseren? Indien ja, dan wel goed met een stel fraaie top speakers en in een kleine stille ruimte. Misschien heeft Ed (Asterduc) nog een paartje onberispelijke fraaie monitors ter beschikking met voldoende hoge resolutie?
dre schreef:
De klassieke 3-weg neem ik mee.
denk dat die ook wel voldoet?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door dre »

Die doen het wel lekker inderdaad. :sure:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Pjotr »

dre schreef:
Die doen het wel lekker inderdaad. :sure:
Hebbie de ZBA CA al af? :shock: Wow, niets van mee gekregen :lol:

Maar dit is wel een karakteristieke klassieke speaker. En of die goed genoeg zijn... Met alle respect, een herhaling van Hengelo is tamelijk nutteloos m.i.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Kappa7 »

Pjotr schreef:
dre schreef:
Die doen het wel lekker inderdaad. :sure:
Hebbie de ZBA CA al af? :shock: Wow, niets van mee gekregen :lol:

Maar dit is wel een karakteristieke klassieke speaker. En of die goed genoeg zijn... Met alle respect, een herhaling van Hengelo is tamelijk nutteloos m.i.
Ik ben benieuwd.
Zou graag min eigen versterker dan ook graag vergelijken.
Ben benieuwd hoe deze zich verhouden tot elkaar.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door dre »

Pjotr schreef:
dre schreef:
Die doen het wel lekker inderdaad. :sure:
Hebbie de ZBA CA al af? :shock: Wow, niets van mee gekregen :lol:

Maar dit is wel een karakteristieke klassieke speaker. En of die goed genoeg zijn... Met alle respect, een herhaling van Hengelo is tamelijk nutteloos m.i.
Leo heeft hier gisteren geluisterd,dus laat die dan de knoop doorhakken.

Andres lijken deze me ook wel prima:28 Wilco / DTQWT MKIII
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door pappaleo »

Ik heb de basis van dat filter verzonnen op basis van mijn eigen metingen. Ietwat pedant om dan te zeggen dat ie goed genoeg is.

Maat dre heeft er zelf nog aan getweakt en het resultaat is niet verkeerd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door dre »

Ach,ze zijn al afgeschoten....

Dus de speaker van Wilco zal ook prima voldoen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door ds23man »

Hans Nootdorp schreef:
Hans Nootdorp schreef:
ds23man schreef:
Is er nog belangstelling voor 1 DLCP workshop?
Yesssss !!
:rock: =D> \:D/
Gerhard, ga jij nog de workshop DLCP doen?
Ik ben er klaar voor... O:) O:)
Eigenlijk weet ik het nog niet. Heb het de komende tijd razend druk. 20 juni staat hier de grote verhuizing gepland en eigenlijk vind ik de ruimtes in Breda niet geschikt. Het is ook nog maar de vraag of ikzelf kom en of ik wat meeneem. Misschien de Ticcs in OB configuratie.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
dre schreef:
Die doen het wel lekker inderdaad. :sure:
Hebbie de ZBA CA al af? :shock: Wow, niets van mee gekregen :lol:

Maar dit is wel een karakteristieke klassieke speaker. En of die goed genoeg zijn... Met alle respect, een herhaling van Hengelo is tamelijk nutteloos m.i.
Wat voor speaker had jij in gedachten dan? Het concept van klassieke 3weg is toch niet bepalend?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
Ik heb de basis van dat filter verzonnen op basis van mijn eigen metingen. Ietwat pedant om dan te zeggen dat ie goed genoeg is.

Maat dre heeft er zelf nog aan getweakt en het resultaat is niet verkeerd.
Niet gelijk gaan schelden hè. Goed genoeg of niet goed genoeg? Ik vel er ook geen oordeel over zonder ze gehoord te hebben.

De ervaring leert wel dat zo'n vergelijkende test waar het om de kleinste details gaat, weergevers vereist die dat ook kunnen weergeven met minimale vervorming en daarop ook geoptimaliseerd zijn. "Doen het wel lekker" vind ik dan een vaag criterium niet gevrijwaard van smaak. Dat doet Meatloaf in de auto ook bij wijze van spreken :D Dan kom je meer in de hoek van de ribbons/elektrostaten. En er zijn meer aspecten zoals het laag bij Loek liet horen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door pappaleo »

Pjotr schreef:
pappaleo schreef:
Ik heb de basis van dat filter verzonnen op basis van mijn eigen metingen. Ietwat pedant om dan te zeggen dat ie goed genoeg is.

Maat dre heeft er zelf nog aan getweakt en het resultaat is niet verkeerd.
Niet gelijk gaan schelden hè. Goed genoeg of niet goed genoeg? Ik vel er ook geen oordeel over zonder ze gehoord te hebben.

De ervaring leert wel dat zo'n vergelijkende test waar het om de kleinste details gaat, weergevers vereist die dat ook kunnen weergeven met minimale vervorming en daarop ook geoptimaliseerd zijn. "Doen het wel lekker" vind ik dan een vaag criterium niet gevrijwaard van smaak. Dat doet Meatloaf in de auto ook bij wijze van spreken :D Dan kom je meer in de hoek van de ribbons/elektrostaten. En er zijn meer aspecten zoals het laag bij Loek liet horen.
Ik bedoel dus: Ik vind het (van mezelf dus) wat pedant als ik zou zeggen: Ze zijn goed genoeg.
Dat oordeel laat ik graag aan anderen over.

Was zeker niet bedoeld als scheldpartij, integendeel. Ik heb het klaarblijkelijk zo geformuleerd dat het op meerdere wijzen geinterpreteerd kan worden. :oops:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Pjotr »

Ok, ;) Ja zo kun het ook lezen en is het alleen maar positief.

Het moet ook geen speakervergelijk gaan worden. Dat is helemaal niet de bedoeling. En misschien blijken Dre zijn speakers prima geschikt maar ik wil het wel open laten.

Als ik het goed begrijp is er voor zo'n versterkervergelijk wel belangstelling. Wellicht dan in alle rust in de ruimte naast de ingang en na het vaste pizza ritueel of zo?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door ds23man »

20 ZBAers dampend van de knoflook in een kleine ruimte? :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
20 ZBAers dampend van de knoflook in een kleine ruimte? :lol:
Jij het het toch druk met razend druk hebben?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef:
ds23man schreef:
20 ZBAers dampend van de knoflook in een kleine ruimte? :lol:
Jij het het toch druk met razend druk hebben?
Dan kan ik mij nog wel iets visualiseren...... :-& :-&
hifiwout
Berichten: 1
Lid geworden op: do 12 mei 2016, 13:58

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door hifiwout »

ik kom ook. ben benieuwd!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door ds23man »

Ik kom definitief niet, ik blijk opeens op 24 mei ook nog een andere audioverplichting te hebben.
Gebruikersavatar
kuiperik
Berichten: 502
Lid geworden op: vr 05 nov 2004, 17:52
Locatie: Omg. Eindhoven
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door kuiperik »

ds23man schreef:
Ik kom definitief niet, ik blijk opeens op 24 mei ook nog een andere audioverplichting te hebben.
Zeg je toch gewoon die van 24 mei af en kom je gezellig naar Breda :lol:

Geintje natuurlijk, maar jammer dat je niet kunt komen :wink:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door Wowly »

Zorg ervoor dat je de juiste prioriteiten stelt, volgend jaar zal er ook wel een breda luisterdag zijn.
Desalniettemin zou het wel heel gaaf zijn als je er was met een demo!
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016

Bericht door John P »

Als je de ultra's nu eens een beetje uitricht en dan goed hard zet, dan horen wij het misschien toch nog niet.
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”