Inschrijving Luisterdag Breda 2016
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016
De klassieke 3-weg neem ik mee.Wowly schreef:Zo het lijstje is weer bijgewerkt. Kijk allemaal ff of het zo klopt. Dre welke speakers wilde je meenemen? klassieke 3-weg of monitor?
Zie dat sommige nog terughoudend zijn om hun eigen speakers mee te nemen: niet nodig!!! Dit is de kans om je speakers eens te horen presteren met mooie apparatuur ervoor, of om je versterkers eens te laten spelen in een andere set of met andere bron!
We zitten nu op zo'n 30 ingeschreven personen, maar als ik al zie wat er staat: echt super!!!!
En leuk als DS23 zijn DLCP workshop zou willen doen; ben daar zelf heel erg benieuwd naar.
Gaat gezellig worden, krijg er weer ouderwets zin in. Minstens zo leuk als een weekendje disneyland hahaha
Komt Dan's Bartone bij de bar te staan?
Is dit nog iets om in Breda te organiseren? Indien ja, dan wel goed met een stel fraaie top speakers en in een kleine stille ruimte. Misschien heeft Ed (Asterduc) nog een paartje onberispelijke fraaie monitors ter beschikking met voldoende hoge resolutie?Pjotr schreef:En daar is alles eigenlijk wel mee gezegd.hannesie schreef:Het is net als met eten een drinken, je moet de smaak hebben geproefd.![]()
![]()
Misschien kunnen we straks in Alphen (gaat dat nog door?) of Breda een serieus goed vergelijk met de Ncores en beide CA's doen?
- Hans Nootdorp
Gerhard, ga jij nog de workshop DLCP doen?Hans Nootdorp schreef:Yesssss !!ds23man schreef:Is er nog belangstelling voor 1 DLCP workshop?
![]()
![]()
Ik ben er klaar voor...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Pjotr schreef:Is dit nog iets om in Breda te organiseren? Indien ja, dan wel goed met een stel fraaie top speakers en in een kleine stille ruimte. Misschien heeft Ed (Asterduc) nog een paartje onberispelijke fraaie monitors ter beschikking met voldoende hoge resolutie?Pjotr schreef:En daar is alles eigenlijk wel mee gezegd.hannesie schreef:Het is net als met eten een drinken, je moet de smaak hebben geproefd.![]()
![]()
![]()
Misschien kunnen we straks in Alphen (gaat dat nog door?) of Breda een serieus goed vergelijk met de Ncores en beide CA's doen?
denk dat die ook wel voldoet?dre schreef:De klassieke 3-weg neem ik mee.
Die doen het wel lekker inderdaad. 
Hebbie de ZBA CA al af?dre schreef:Die doen het wel lekker inderdaad.
Maar dit is wel een karakteristieke klassieke speaker. En of die goed genoeg zijn... Met alle respect, een herhaling van Hengelo is tamelijk nutteloos m.i.
Ik ben benieuwd.Pjotr schreef:Hebbie de ZBA CA al af?dre schreef:Die doen het wel lekker inderdaad.Wow, niets van mee gekregen
![]()
Maar dit is wel een karakteristieke klassieke speaker. En of die goed genoeg zijn... Met alle respect, een herhaling van Hengelo is tamelijk nutteloos m.i.
Zou graag min eigen versterker dan ook graag vergelijken.
Ben benieuwd hoe deze zich verhouden tot elkaar.
Leo heeft hier gisteren geluisterd,dus laat die dan de knoop doorhakken.Pjotr schreef:Hebbie de ZBA CA al af?dre schreef:Die doen het wel lekker inderdaad.Wow, niets van mee gekregen
![]()
Andres lijken deze me ook wel prima:28 Wilco / DTQWT MKIII
- pappaleo
- Contacteer:
Ik heb de basis van dat filter verzonnen op basis van mijn eigen metingen. Ietwat pedant om dan te zeggen dat ie goed genoeg is.
Maat dre heeft er zelf nog aan getweakt en het resultaat is niet verkeerd.
Ach,ze zijn al afgeschoten....
Dus de speaker van Wilco zal ook prima voldoen.
Dus de speaker van Wilco zal ook prima voldoen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Eigenlijk weet ik het nog niet. Heb het de komende tijd razend druk. 20 juni staat hier de grote verhuizing gepland en eigenlijk vind ik de ruimtes in Breda niet geschikt. Het is ook nog maar de vraag of ikzelf kom en of ik wat meeneem. Misschien de Ticcs in OB configuratie.Hans Nootdorp schreef:Gerhard, ga jij nog de workshop DLCP doen?Hans Nootdorp schreef:Yesssss !!ds23man schreef:Is er nog belangstelling voor 1 DLCP workshop?
![]()
![]()
Ik ben er klaar voor...![]()
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Wat voor speaker had jij in gedachten dan? Het concept van klassieke 3weg is toch niet bepalend?Pjotr schreef:Hebbie de ZBA CA al af?dre schreef:Die doen het wel lekker inderdaad.Wow, niets van mee gekregen
![]()
Niet gelijk gaan schelden hè. Goed genoeg of niet goed genoeg? Ik vel er ook geen oordeel over zonder ze gehoord te hebben.pappaleo schreef:Ik heb de basis van dat filter verzonnen op basis van mijn eigen metingen. Ietwat pedant om dan te zeggen dat ie goed genoeg is.
De ervaring leert wel dat zo'n vergelijkende test waar het om de kleinste details gaat, weergevers vereist die dat ook kunnen weergeven met minimale vervorming en daarop ook geoptimaliseerd zijn. "Doen het wel lekker" vind ik dan een vaag criterium niet gevrijwaard van smaak. Dat doet Meatloaf in de auto ook bij wijze van spreken
- pappaleo
- Contacteer:
Ik bedoel dus: Ik vind het (van mezelf dus) wat pedant als ik zou zeggen: Ze zijn goed genoeg.Pjotr schreef:Niet gelijk gaan schelden hè. Goed genoeg of niet goed genoeg? Ik vel er ook geen oordeel over zonder ze gehoord te hebben.pappaleo schreef:Ik heb de basis van dat filter verzonnen op basis van mijn eigen metingen. Ietwat pedant om dan te zeggen dat ie goed genoeg is.
De ervaring leert wel dat zo'n vergelijkende test waar het om de kleinste details gaat, weergevers vereist die dat ook kunnen weergeven met minimale vervorming en daarop ook geoptimaliseerd zijn. "Doen het wel lekker" vind ik dan een vaag criterium niet gevrijwaard van smaak. Dat doet Meatloaf in de auto ook bij wijze van sprekenDan kom je meer in de hoek van de ribbons/elektrostaten. En er zijn meer aspecten zoals het laag bij Loek liet horen.
Dat oordeel laat ik graag aan anderen over.
Was zeker niet bedoeld als scheldpartij, integendeel. Ik heb het klaarblijkelijk zo geformuleerd dat het op meerdere wijzen geinterpreteerd kan worden.
Ok,
Ja zo kun het ook lezen en is het alleen maar positief.
Het moet ook geen speakervergelijk gaan worden. Dat is helemaal niet de bedoeling. En misschien blijken Dre zijn speakers prima geschikt maar ik wil het wel open laten.
Als ik het goed begrijp is er voor zo'n versterkervergelijk wel belangstelling. Wellicht dan in alle rust in de ruimte naast de ingang en na het vaste pizza ritueel of zo?
Het moet ook geen speakervergelijk gaan worden. Dat is helemaal niet de bedoeling. En misschien blijken Dre zijn speakers prima geschikt maar ik wil het wel open laten.
Als ik het goed begrijp is er voor zo'n versterkervergelijk wel belangstelling. Wellicht dan in alle rust in de ruimte naast de ingang en na het vaste pizza ritueel of zo?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
20 ZBAers dampend van de knoflook in een kleine ruimte? 
Jij het het toch druk met razend druk hebben?ds23man schreef:20 ZBAers dampend van de knoflook in een kleine ruimte?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dan kan ik mij nog wel iets visualiseren......Pjotr schreef:Jij het het toch druk met razend druk hebben?ds23man schreef:20 ZBAers dampend van de knoflook in een kleine ruimte?
ik kom ook. ben benieuwd!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ik kom definitief niet, ik blijk opeens op 24 mei ook nog een andere audioverplichting te hebben.
Zeg je toch gewoon die van 24 mei af en kom je gezellig naar Bredads23man schreef:Ik kom definitief niet, ik blijk opeens op 24 mei ook nog een andere audioverplichting te hebben.
Geintje natuurlijk, maar jammer dat je niet kunt komen
Zorg ervoor dat je de juiste prioriteiten stelt, volgend jaar zal er ook wel een breda luisterdag zijn.
Desalniettemin zou het wel heel gaaf zijn als je er was met een demo!
Desalniettemin zou het wel heel gaaf zijn als je er was met een demo!
Als je de ultra's nu eens een beetje uitricht en dan goed hard zet, dan horen wij het misschien toch nog niet.