Aanmeldtopic Workshop DLCP 6 februari Hengelo

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Aanmeldtopic Workshop DLCP 6 februari Hengelo

Bericht door Leeuwarden »

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Aanmeldtopic Workshop DLCP 6 februari Hengelo

Bericht door ray5150 »

Leeuwarden schreef:
Henkjan schreef:
Major Lockwood schreef:
... hoe hij die 2x 400 Watt een beetje veilig kan loslaten op z'n 60 Watt Tannoy HPD385's...
gewoon met verstand de volumeknop bedienen.

Klinkt meer alsof de Major wat dieper nadenken moet over zijn versterker keuze...
Een mooie limiter ertussen ?
Voor 5 ruggen staat ie thuis...
x5577091212c3e_jpg_pagespeed_ic_7-OCMfEuH9.jpg
http://www.manley.com/products/view/mslchp
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Aanmeldtopic Workshop DLCP 6 februari Hengelo

Bericht door ds23man »

Henkjan schreef:
Major Lockwood schreef:
... hoe hij die 2x 400 Watt een beetje veilig kan loslaten op z'n 60 Watt Tannoy HPD385's...
gewoon met verstand de volumeknop bedienen.
Die Tannoys zijn toch 8 ohm? Dan doen die Ncores maar 200 watt. Overigens kunnen die dingen echt wel meer hebben dan die 65 watt. Ik had op mijn 15" superred's een Carver van 475 watt staan.
Gebruikersavatar
Major Lockwood
Berichten: 13
Lid geworden op: do 21 jan 2016, 10:50

Re: Aanmeldtopic Workshop DLCP 6 februari Hengelo

Bericht door Major Lockwood »

Probleem is een beetje dat de Major graag met nCore's aan de slag wil, maar het volgende scenario voor zich ziet: De Mrs. komt binnen en wil wat muziek op de Sonos horen. De Major, die op dat moment niet in de kamer is, heeft een CD beluisterd en de input van de DLCP nog op SPDIF staan. The Mrs. heeft met de remote inmiddels het volume al een flink stuk opengedraaid. Nog steeds geen muziek... dat is vreemd... Wacht n's even, denkt ze, ik moet misschien de ingang veranderen en begint alle sources af te scannen totdat de Sonos zich middels 400W nCore power meldt. De HPD conus kan het misschien nog hebben, de tweeter coil in ieder geval niet. Ik ben redelijk handig in het vervangen van die membraantjes, maar zit er niet op te wachten natuurlijk.

Hoe dan ook het zal me niet tegenhouden. Eerst maar eens kijken naar de gain settings op het DLCP board.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Aanmeldtopic Workshop DLCP 6 februari Hengelo

Bericht door Kappa7 »

Bekend scenario. :(
Zo hebben mijn ouders ook al eens wat speakers moeten vervangen die overigens net een week oud waren.
Zou er een spaningsdeler tussen zetten die het maximale volume nog doorlaat maar hoger niet.
Voordeel is dat je digitaal ook regelt met een hoger volume (minder aanpast aan het originele signaal dus) maar dus nooit meer uitstuurt als de speaker kan hebben.
Door dat de spaningsdeler constant het zelfde blijft zou de DLCP daar geen last van moeten hebben.
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”