http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cg ... id=8202191
Aanmeldtopic Workshop DLCP 6 februari Hengelo
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Aanmeldtopic Workshop DLCP 6 februari Hengelo
Een mooie limiter ertussen ?Leeuwarden schreef:Henkjan schreef:gewoon met verstand de volumeknop bedienen.Major Lockwood schreef:... hoe hij die 2x 400 Watt een beetje veilig kan loslaten op z'n 60 Watt Tannoy HPD385's...
Klinkt meer alsof de Major wat dieper nadenken moet over zijn versterker keuze...
Voor 5 ruggen staat ie thuis...
http://www.manley.com/products/view/mslchp
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Aanmeldtopic Workshop DLCP 6 februari Hengelo
Die Tannoys zijn toch 8 ohm? Dan doen die Ncores maar 200 watt. Overigens kunnen die dingen echt wel meer hebben dan die 65 watt. Ik had op mijn 15" superred's een Carver van 475 watt staan.Henkjan schreef:gewoon met verstand de volumeknop bedienen.Major Lockwood schreef:... hoe hij die 2x 400 Watt een beetje veilig kan loslaten op z'n 60 Watt Tannoy HPD385's...
- Major Lockwood
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do 21 jan 2016, 10:50
Re: Aanmeldtopic Workshop DLCP 6 februari Hengelo
Probleem is een beetje dat de Major graag met nCore's aan de slag wil, maar het volgende scenario voor zich ziet: De Mrs. komt binnen en wil wat muziek op de Sonos horen. De Major, die op dat moment niet in de kamer is, heeft een CD beluisterd en de input van de DLCP nog op SPDIF staan. The Mrs. heeft met de remote inmiddels het volume al een flink stuk opengedraaid. Nog steeds geen muziek... dat is vreemd... Wacht n's even, denkt ze, ik moet misschien de ingang veranderen en begint alle sources af te scannen totdat de Sonos zich middels 400W nCore power meldt. De HPD conus kan het misschien nog hebben, de tweeter coil in ieder geval niet. Ik ben redelijk handig in het vervangen van die membraantjes, maar zit er niet op te wachten natuurlijk.
Hoe dan ook het zal me niet tegenhouden. Eerst maar eens kijken naar de gain settings op het DLCP board.
Hoe dan ook het zal me niet tegenhouden. Eerst maar eens kijken naar de gain settings op het DLCP board.
Re: Aanmeldtopic Workshop DLCP 6 februari Hengelo
Bekend scenario.
Zo hebben mijn ouders ook al eens wat speakers moeten vervangen die overigens net een week oud waren.
Zou er een spaningsdeler tussen zetten die het maximale volume nog doorlaat maar hoger niet.
Voordeel is dat je digitaal ook regelt met een hoger volume (minder aanpast aan het originele signaal dus) maar dus nooit meer uitstuurt als de speaker kan hebben.
Door dat de spaningsdeler constant het zelfde blijft zou de DLCP daar geen last van moeten hebben.
Zo hebben mijn ouders ook al eens wat speakers moeten vervangen die overigens net een week oud waren.
Zou er een spaningsdeler tussen zetten die het maximale volume nog doorlaat maar hoger niet.
Voordeel is dat je digitaal ook regelt met een hoger volume (minder aanpast aan het originele signaal dus) maar dus nooit meer uitstuurt als de speaker kan hebben.
Door dat de spaningsdeler constant het zelfde blijft zou de DLCP daar geen last van moeten hebben.
