grimoire schreef:Supergaaf die bollen die zo in de lucht hangen
Die mid en tweet baffles zijn tijdelijk, maar steken ze bij de uiteindelijke variant ook boven de rand uit? Lijkt me mooier van niet namelijk, dt accentueert die bol beter

Ik ga een beetje expirimenteren in de afstand tussen de bol en de mid .
Kijken wat er uit komt ,dit zijn inderdaad maar test op stellingen.
Henkjan schreef:rikpost schreef:Tenzij ik een breedbander in de bol zet natuurlijk
Maar daar hou ik niet van

coaxiaal dan maar?
Je bedoeld het hele rijtje drivers voor de woofer toch
Ehhhh nee hou ik ook niet van
Dan schreef:Ik begrijp er niet zo veel van. Waarom gebruik je een bol voor de midwoofer en U frame voor de woofer en doe je de tweet en de mid weer op een vlakke baffle? Misschien heb je het wel ergens uitgelegd maar dat heb ik dan gemist

Hallo Dan er zijn meer fabrikanten, niet dat ik een fabrikant ben, die een bol kombineren met kast vormen .
Al is dat dan meestal een drieweg .
Ik heb de vorm van de behuizing niet alleen gekozen om reflecties tegen te gaan ik denk dat het met die reflecties in de praktijk allemaal wel meevalt .
Het gaat er mij voornamelijk om dat het geluid wat in de bol zit ook binnen blijft.
En verder word het gesloten laag ket de vorm van de hoog en mid baffle ga ik nog wat expirimenteren.
piet1955 schreef:Ziet er leuk uit Rik.
Maar hoe ga je dat allemaal netjes op elkaar aan laten sluiten?
Dat gaat flink werken in de Groundsound DSP worden...........als het al op te lossen is.
hoi Piet we gaan het zien/horen .
Meten is weten
Hoe klinkt het nu
Nou ik hoor al hele mooie dingen die ik er op mijn andere set echt niet zo uit krijg .
Ik hoor ook dingen waarvan ik blij ben dat het niet uit mijn andere set komt
Maar goed ik heb er even een paar wissel frequenties in gegooid en wat wat gemiddeld met de db's en dat is het dan wel.
Alleen de tweeter is al gebruikt en de m560d's zitten al 12 jaar nieuw te zijn in de doos.
naar mate ik langer luisterde ging het wel steeds mooier klinken.
Nog even winter gedraaid van de vier jaargetijde .
En dat had toch al wel iets magisch/
Eerst maar even een tijdje draaien en dan verder tweaken ,tot nu toe valt het mij zeker niet tegen
