Pioneer HPM-100 opknappen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Heel dun dubbelzijdig tape? mijn vrouw heeft dat wel eens voor stof applicaties.
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Wat voor tape? Want ik weer niet of iedere soort tape goed houd op stofhannesie schreef:Heel dun dubbelzijdig tape? mijn vrouw heeft dat wel eens voor stof applicaties.
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Zij koopt dat soort spul meestal bij PIPOOS, ik zal het haar morgen wel vragen, ze ligt nu al op bed.
Ediit : ze komt net de trap af,
https://www.pipoos.com/schilderen/tape/ ... happen=585
Ediit : ze komt net de trap af,
Laatst gewijzigd door hannesie op di 28 apr 2020, 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Secondenlijm pas ik regelmatig toe in zo'n geval.
Mooi project trouwens!
Mooi project trouwens!
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Het is toch een druppeltje secondenlijm geworden
Wat mij betreft zijn ze nu klaar
En wat het qua klank betreft, ik kan ze alleen vergelijken met de KEF Q11 die ik heb staan.
Ze klinken zeker niet verkeerd, maar wel totaal anders dan de Q11. Waarbij de Q11 heel goed klinkt in mijn systeem met alle eq op flat, moet er bij de HPM-100 toch wat getweaked worden willen ze lekker klinken. Een beetje boost in het laag en hoog vinden ze wel fijn om tot leven te komen. Met de eq op flat klinkt het ook zo, vlak...
Wat mij betreft zijn ze nu klaar
En wat het qua klank betreft, ik kan ze alleen vergelijken met de KEF Q11 die ik heb staan.
Ze klinken zeker niet verkeerd, maar wel totaal anders dan de Q11. Waarbij de Q11 heel goed klinkt in mijn systeem met alle eq op flat, moet er bij de HPM-100 toch wat getweaked worden willen ze lekker klinken. Een beetje boost in het laag en hoog vinden ze wel fijn om tot leven te komen. Met de eq op flat klinkt het ook zo, vlak...
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
En als je die stands eronderuit haalt Dus de box op de vloer
Dan heb je er een klankbord bij
Dan heb je er een klankbord bij
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Ik heb een nieuw stuk speakerdoek gekocht en opnieuw bekleedJohn P schreef:Is dat het originele doek of heb je dat ergens uitgehaald?
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Het was leuk ze op te knappen, maar ze waren niet beter dan de KEF Q11.
Ze zijn verkocht en al opgehaald, op naar wat anders!
Ze zijn verkocht en al opgehaald, op naar wat anders!
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Blij dat je ook kiest voor de Kef ershardbats schreef:Het was leuk ze op te knappen, maar ze waren niet beter dan de KEF Q11.
Ze zijn verkocht en al opgehaald, op naar wat anders!
Ik ben al heel mn leven verknocht aan de Kef ers niet die buro dingen c30 ofzo
Dan moet ik meteen m’n bretels strakker zetten
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Misschien ook eens een ander merk overwegen als je niet zelf wil bouwen?
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Nou die helemaal jaHenkjan schreef:
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
ik zou graag zelf bouwen maar ik weet niet wat, en heb ook niet echt het gereedschap om een knappe behuizing in elkaar te zetten.Shadow schreef:Misschien ook eens een ander merk overwegen als je niet zelf wil bouwen?
Ik wil best andere merken speakers proberen, heb ook al een set van tannoy gehad. Maar vaak zijn die dan boven budget wil het beter zijn de de kefs die ik nu heb.
zal je er even een berichtje over sturen, en niet onbelangrijk (doorslag gevend zelfs), en door de vrouw laten keurenHenkjan schreef:
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Ik heb een ontwerp van Henkjan nagebouwd en daar is absoluut helemaal niks mis mee!
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Wat is het rendement van de vloerstaanders Hardbats heeft een tube AmpShadow schreef:Ik heb een ontwerp van Henkjan nagebouwd en daar is absoluut helemaal niks mis mee!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Gemiddeld. Wat voor versterker is t?OpaBert schreef:Wat is het rendement van de vloerstaanders Hardbats heeft een tube AmpShadow schreef:Ik heb een ontwerp van Henkjan nagebouwd en daar is absoluut helemaal niks mis mee!
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
De CTA4.4 die hier op het forum bedacht is en gebouwd door Bert. 2x +/-20watt.Henkjan schreef:Gemiddeld. Wat voor versterker is t?OpaBert schreef:Wat is het rendement van de vloerstaanders Hardbats heeft een tube AmpShadow schreef:Ik heb een ontwerp van Henkjan nagebouwd en daar is absoluut helemaal niks mis mee!
redement moet dus wel 90db+ zijn.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
20W zou moeten kunnen denk ik, maar lastig te voorspellen. De APLs die er in zitten knipperen hooguit oranje. Rendement: dat van de woofers, kan t nu ff lastig nazien op mn foon, maar zo uit mn hoofd zal t rond de 90 zitten?
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Op zich leuk voor je dat je ze zo vlot verkocht hebt, aan de andere kant had ik ze best wel eens op een ZBA dag willen horen op een dikke solid-state bak.
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Tegen de tijd dat er weer een zba dag komt ben ik misschien als weer een paar sets speakers verder op dit temporay5150 schreef:Op zich leuk voor je dat je ze zo vlot verkocht hebt, aan de andere kant had ik ze best wel eens op een ZBA dag willen horen op een dikke solid-state bak.
Schijnbaar is er best veel vraag maar deze speakers (behalve de set die al meer dan een jaar te koop staat op marktplaats
Had binnen een dag de koper en er stonden er 3 in de rij voor het geval de eerst niet kwam
